رهبر معظم انقلاب: اعتراض کارگران در مواردی درست بود/ خودروسازان از حمایت ما از تولید داخلی سوء استفاده نکنند!

رهبر معظم انقلاب: اعتراض کارگران در مواردی درست بود/ خودروسازان از حمایت ما از تولید داخلی سوء استفاده نکنند!

رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (دوشنبه) در گردهمایی جمعی از کارگران، آنان را رکن اصلی چادر تولیدی برشمردند و سه موضوع اصلی «ضرورت افزایش فرصت‌های شغلی»، «تنظیم عادلانه کار و سرمایه» را برشمردند. و امنیت کارگری کارگران گفتند که واردات بی رویه خنجر هسته اصلی «تولید ملی» و «اشتغال کارگران» است، بنابراین باید به طور جدی از آن جلوگیری کرد و ضمن تولید محصولات باکیفیت در داخل، مردم و ارگان های دولتی نیز باید از آن جلوگیری کنند. موظف به خرید محصولات داخلی است.

حضرت آیت الله خامنه ای همچنین با اشاره به برنامه های مهم دولت در حوزه مسائل اقتصادی تاکید کردند: همه قوا، دستگاه ها و مردم باید دولت را یاری کنند.

رهبر معظم انقلاب هدف از دیدار با کارگران را تقدیر و تشکر و تاکید بر ارزش خود کار عنوان کردند. با اشاره به نگاه اسلام به «کارگر» و موضوع «کار»، اسلام قدرشناس و ارزشمند – کارگر محور است و از این رو پیامبر اسلام (ص) دست کارگر را می بوسد.

وی با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی در جامعه درباره «ارزش کار»، به کارکنان ذیربط توصیه کرد به موضوع حیاتی ارتقای مهارت کارگران توجه کنند.

رهبر معظم انقلاب با اشاره به انگیزه های ملی و درخشان کارگران در عرصه های نظامی، اقتصادی و سیاسی گفتند: نمونه بارز عرصه نظامی تقدیم 14 هزار شهید کارگری در دوران دفاع مقدس است. مقدم خواهد بود.

وی با توجه به انگیزه های ملی کارگران در حوزه اقتصادی افزود: یکی از سیاست های اصلی استکبار از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، غیرفعال کردن تولید در کشور بوده است. در سال های اخیر و تشدید تحریم ها این هدف و در این زمینه رکن اصلی چادر تولیدی بوده است.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به تحریکات کارگری که از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون وجود داشته است، گفتند: هدف از این تحریکات تبدیل جامعه کارگری به نشانه و نشانه اعتراضات مردمی بوده است.

وی افزود: البته در مواردی مانند فروش بی رویه کارخانجات اعتراض کارگری موجه است اما در این موارد نیز کارگران حد و مرز خود را با دشمنان تعیین کرده اند که بسیار مهم است و باید از این قشر آگاه، بصیر و متعهد تشکر کرد. . .

رهبر معظم انقلاب با اشاره به مشکلات طبقه کارگر ابراز امیدواری کردند با سیاست دولت جدید این مشکلات به تدریج برطرف شود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای «افزایش فرصت‌های شغلی»، «تنظیم عادلانه روابط کار و سرمایه» و «تامین امنیت شغلی» کارگران را سه موضوع اصلی در مسائل کارگری برشمردند و گفتند: مسئولان باید در افزایش فرصت‌های شغلی و این موضوع بکوشند. از طریق سرمایه گذاری: «بخش خصوصی و حکمرانی خوب با هدایت سرمایه به سمت ظرفیت و احیای فرصت های شغلی امکان پذیر است.

وی تاکید کرد: یکی از مواردی که می تواند فرصت های شغلی را احیا کند و مشکل بیکاری فارغ التحصیلان را حل کند افزایش شرکت های دانش بنیان است البته این شرکت ها باید به معنای واقعی کلمه شرکت های دانش بنیان باشند که در این صورت می توان اشتغال را افزایش داد. “

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، کارگر و کارآفرین را دو بال پرواز و دو نیاز مشخص می‌دانند و می‌گویند: تنظیم عادلانه روابط کار و سرمایه یا روابط کارگر و کارآفرین نیازمند تفکر، تدبیر، مجاهدت، صبر و ناپایداری است. به کار بی پروا

«امنیت شغلی کارگران» نکته دیگری بود که مقام معظم رهبری گفتند: مواردی مانند قراردادهای موقت کار که باعث ایجاد ناامنی شغلی می شود باید به گونه ای تغییر یابد که طبق قانون عادلانه، هم کارگران احساس راحتی کنند و هم کارآفرینان بتوانند حفظ کنند. نظم و انضباط در محل کار

وی معتقد نبود که ناامنی شغلی تنها به موضوع قراردادهای کاری محدود می شود، افزود: تاثیر تولید ملی بر کار و اشتغال کارگران نیز تاثیر می گذارد و همین موضوع باعث تاکید مکرر بر تقویت تولید ملی شده است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، قاچاق و واردات غیرقانونی کالاهای تولید داخل و کیفیت کاما را محور تولیدات کشور خواندند و گفتند: به گفته کارشناسان، هر میلیارد دلار از واردات کالاهای تولید شده در کشور مانند کفش، پوشاک و لوازم خانگی، منجر به تعطیلی 100 هزار شغل در کشور شد.

وی در این خصوص افزود: البته خودروسازان نباید از این واژه سوء استفاده کنند چرا که جایگاه آنها تعریفی ندارد و هدف آن جاهایی است که محصولات خوب و با کیفیتی داشته باشند.

رهبر معظم انقلاب ترجیح دادن جنسیت خارجی به جنسیت داخلی را ضربه زدن به کارگر خانگی به نفع کارگر خارجی دانستند و گفتند: بر این اساس از مردم می خواهیم که از خرید محصولات داخلی منع شوند. هر کالای خارجی

وی همچنین کمال و استحکام کار و زیبایی محصول را بر عهده کارگران و کارآفرینان برشمرد و گفت: نظام آموزشی کشور باید تا حد امکان به وضعیت عملی و عملی نزدیک شود و در بخش تولید نیز کارگران کار کنند. باید مهارت ها را ارتقا داد.ابتکار و سلیقه.خب ارزش کار و محصول در نظر مشتریان افزایش می یابد.

حضرت آیت الله خامنه ای بار دیگر با قدردانی از مقاومت کارگران در برابر تحریکات دشمنان گفتند: مسئولان و مدیران مرتبط با جامعه کارگری باید طبق وعده خود به برنامه های خود عمل کنند.

رهبر معظم انقلاب در پایان سخنان خود با اشاره به برنامه های اقتصادی دولت تاکید کردند: کاری که امروز دولت در حوزه اقتصاد انجام می دهد مهم است و همه اعم از قوا و افراد مختلف باید کمک کنند اگر خدا بخواهد دولت به این نتایج دست پیدا کند.

در ابتدای این جلسه مهندس عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گزارشی از برنامه ها و اقدامات این وزارتخانه در حوزه اشتغال، تسهیل کسب و کار، تامین اجتماعی و راهبری شرکتی ارائه کرد.

دیدگاهتان را بنویسید