رهبر معظم انقلاب سه شرح دیگر در صدا و سیما اضافه کردند

ساعت: 13:38
تاریخ انتشار: 1401/10/14
کد خبر: 1921917

پیمان جبلی در تشریح دیدگاه رهبر معظم انقلاب در مورد جایگاه صدا و سیما به سه توصیف دیگر که ایشان برای رسانه ملی در کنار دانشگاهی بودن افزودند اشاره کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رئیس سازمان صدا و سیما با حضور در فراکسیون قرآن و عترت شورای اسلامی به تشریح عملکرد این رسانه در حوزه قرآن و معارف پرداخت.

جبلی با اشاره به همراهی و مشارکت شورای اسلامی شهر با رسانه ملی و تبیین دیدگاه رهبر معظم انقلاب درباره جایگاه صدا و سیما، گفت: تصویری که همیشه به رسانه ملی ارائه شده، یک دانشگاه است، مقام معظم رهبری. انقلاب سه توضیح دیگر برای این تصویر اضافه کرده است. یکی اینکه رادیو و تلویزیون بیمارستانی است برای چشم و روح برای لذت بردن از زیبایی هنر و دوم رسانه ملی پایگاهی برای ایجاد امید و نشاط در جامعه.

رئیس صداوسیما مقام سوم را اتاق خبر عنوان کرد و اظهار داشت: مقام معظم رهبری با تاکید بر جایگاه اتاق خبر رسانه ملی، آن را فضایی برای مبارزه با امواج تحریف و فتنه می دانند.

وی تصریح کرد: رسانه ملی این سه جایگاه را در سند تحول نمایندگی و تمامی ارکان و ارکان آن را به اشکال مختلف و ممکن در مقاطع استانی، منطقه ای و بین المللی شناسایی کرده است تا این نگاه در تمامی ارکان برنامه سازی دیده شود.

جبلی با اشاره به ایجاد قرارگاه محتوایی افزود: برای اولین بار در قالب قرارگاه محتوایی سازمان، سیاست های برنامه ای به صورت منسجم و بر اساس این سه جایگاه تعریف می شود تا مجموعه تولیدات رسانه ملی قابل انجام باشد. در این مسیر هدایت شود.

رئیس صداوسیما بخش دیگری از تحول در این رسانه را در خط مقدم تولید و اندیشه دانست و گفت: اکنون با آینده نگری و بر اساس نقشه راه، اولویت ها و نیازهای مخاطبان سنجیده شده و بر اساس یک سند تحول، ما در ابتدای خط تولید هستیم.

وی با اشاره به نقش محوری رسانه ملی گفت: 12 کارگروه محتوایی در حوزه مرکزی تشکیل شده که محور تحول محتوا در سند تحول است.

جبلی سبک زندگی ایرانی اسلامی را یکی از این 12 موضوع محتوایی می داند و اظهار می کند: در حال حاضر برنامه هایی با این موضوع در قالب های مختلف، مستند، نماهنگ و گفت و گو در صدا و سیما در حال اجراست.

رئیس صداوسیما با اشاره به اهمیت برنامه های قرآن و معارف اسلامی در این کارگروه گفت: با سپردن ایستگاه قرآن و معارف اسلامی به شبکه قرآن و معارف اسلامی، شاهد تحولات روزافزون و مؤثری در این حوزه و برنامه های قرآنی در رسانه ملی رشد چشمگیری داشته است

وی گفت: شبکه های سراسری رادیو و تلویزیون از ابتدای سال تاکنون 36 هزار و 137 ساعت برنامه قرآنی و آموزشی تولید کرده اند که سهم شبکه های تلویزیونی 7 هزار و 153 ساعت، شبکه های رادیویی 20 هزار و 984 ساعت، شبکه های رادیویی استانی از این میزان است. هزار و 173 ساعت و 6 هزار و 566 ساعت تلویزیون برنامه های قرآنی و آموزشی است. از این میان سهم شبکه های برون مرزی 195 ساعت و بخش های خبری رادیو 17 و تلویزیون 46 ساعت است.

دیدگاهتان را بنویسید