روابط ایران و ونزوئلا در سال‌های اخیر رو به گسترش بوده است


ساعت: 14:42
تاریخ انتشار: 1301/08/22
کد خبر: 1910639

رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ونزوئلا گفت: روابط جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ونزوئلا در چارچوب نقشه راه توسعه 20 ساله دو کشور تحت رهبری روسای جمهور دو کشور در حال توسعه است. کشورها در سال های اخیر

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مراسم افتتاحیه نهمین نشست کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ونزوئلا صبح امروز (یکشنبه) در تالار دریای نور هتل استقلال برگزار شد.

در این مراسم امیر محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ونزوئلا، مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه، رامون بلاسکوز وزیر حمل و نقل ونزوئلا و وزیر کشاورزی ونزوئلا و سایر مقامات عالی رتبه جمهوری ونزوئلا نیز حضور داشتند، در خصوص گسترش ارتباطات و روابط تجاری-اقتصادی دو کشور بحث و تبادل نظر شد.

در این مراسم آشتیانی رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ونزوئلا بر اهمیت برگزاری این نشست تاکید کرد و اظهار داشت: روابط جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ونزوئلا در چارچوب 20 ساله نقشه راه برای توسعه هر دو کشور تحت رهبری روسای جمهور، جمهوری دو دولتی در سال های اخیر رشد کرده است.

آشتیانی افزود: جمهوری اسلامی ایران و ونزوئلا به عنوان دو کشور مستقل در بسیاری از مسائل منطقه ای و بین المللی از جمله استقلال، حق تعیین سرنوشت، چندجانبه گرایی و لزوم مقابله با تحریم های سرکوبگرانه و همچنین توسعه مواضع نزدیک و مشترک دارند. تعمیق و گسترش همکاری های دوجانبه در تمامی ابعاد علمی، اقتصادی، صنعتی، کشاورزی، انرژی و فرهنگی همکاری های لازم را دارند.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران از میزبانی این رویداد بزرگ اقتصادی خرسند است و آن را فرصتی برای گسترش روابط راهبردی دو کشور و همچنین گسترش همکاری های اقتصادی و تجاری در زمینه های مختلف بین بخش دولتی و خصوصی می داند. دو کشور . کشورها.

رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ونزوئلا تصریح کرد: نهمین نشست کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی دو کشور در تلاش است تا در چارچوب دیپلماسی اقتصادی، مزیت های راهبردی و تعاملات بین دو کشور، توسعه روابط تجاری دو کشور را تسریع بخشد. دو کشور به ویژه در برخورد با تحریم های ظالمانه.

وی یادآور شد: برگزاری نمایشگاه انحصاری جمهوری اسلامی ایران در حوزه علم، فناوری و صنعت در سال 2022 در کاراکاس، امضای تفاهم نامه های متعدد فناورانه بین کشورها و تبادلات تجاری و اقتصادی بین آنها از مهمترین آنها است. اقدامات آماده اقدام در سال گذشته

آشتیانی با اشاره به اهداف و اولویت های این کمیسیون خاطرنشان کرد: در دور جدید همکاری های بین کشورها، به روز رسانی ظرفیت های موجود، تعریف زمینه های جدید همکاری، استفاده از ظرفیت شرکت های خصوصی و دانش بنیان در کنار شرکت های دولتی است. و سازمان ها و همچنین حضور شرکت های موفق ایرانی در ونزوئلا در چارچوب کمک به ایجاد و توسعه زیرساخت های صنعتی، علمی و فناوری کشور دوست و برادر ونزوئلا و تلاش و همکاری مشترک برای حضور در بازار منطقه آمریکای لاتین، از اهداف این کمیسیون مشترک خواهد بود.

رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ونزوئلا در پایان خاطرنشان کرد: بر این باوریم که هماهنگی و هم افزایی بیشتر بین بخش‌های مختلف دو کشور، موانع موجود را برطرف کرده و بر اساس تعمیق روابط راه‌حل‌هایی پیدا می‌کند و اطمینان داریم با تلاش و اراده. و با گسترش همکاری ها، این کمیسیون به جایگاهی ویژه و موثر در روابط دو کشور خواهد رسید.

دیدگاهتان را بنویسید