روال قبلی یارانه و ارز ۴۲۰۰ تنی محکوم به شکست است/ لزوم توجه به عدالت محوری در بودجه سال آینده

ساعت: 13:50
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۰
کد خبر: 1791234

عضو کمیسیون صنعت و معدن مجلس شورای اسلامی گفت: روال قبلی یارانه ها و ارز 4200 تنی محکوم به شکست است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مصطفی طاهری امروز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; وی گفت: در بودجه سال آینده باید به تراز عملیاتی درآمدها و هزینه ها توجه شود به این معنا که درآمدها واقعی و باثبات بوده و شامل اوراق بهادار و فروش ملک نمی شود.

وی گفت: در بودجه سال آینده نباید شکاف بین درآمد و هزینه های دولت زیاد باشد و به عبارتی کسری بودجه نداشته باشیم.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی بر لزوم توجه به انصاف در بودجه سال آینده تاکید کرد و افزود: مسیری که دستگاه ها و مسئولان دولتی در پیش گرفته اند، درست و عادلانه نیست و در این راستا باید توجه به عدالت در بودجه سال آینده انجام شود.

عضو کمیسیون صنعت و معدن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تشکیلات شرکت های دولتی به عنوان مثال ارتباط دولت با شرکت نفت و اقدامات انضباطی باید در بودجه سال آینده مورد توجه قرار گیرد که انتظار داریم.

طاهری یادآور شد: انتظار داریم افزایش دستمزد برای افراد پردرآمد کمتر و برای اقشار کم درآمد بیشتر باشد که به تحقق عدالت بیشتر کمک می کند.

وی بر ضرورت ساده سازی بودجه تاکید کرد و گفت: در سال های گذشته جداول و ردیف های بودجه بسیار پیچیده و شامل 10 هزار جدول بود که در عمل بررسی آن زمان زیادی می برد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: روال قبلی در خصوص یارانه ها و ارز 4200 تومانی محکوم به شکست است و انتظار داریم ارز یکنواخت و متناسب با قیمت بازار باشد زیرا دو یا چند صرافی نرخ ها فاسد است، اجاره بها در جیب برخی افراد است و مردم از آن سود نمی برند.

عضوکمیسیون صنعت و معدن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بودجه سال آینده باید بحث صادرات و واردات متمرکز شود، گفت: در سال آینده باید به بحث صادرات و واردات پرداخته شود. “

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید