روایت امام جمعه یاسوج از اتفاق تلخ پس از بازی ایران و آمریکا


ساعت: 14:59
تاریخ ارسال: 1301/10/09
کد خبر: 1920785

آیت الله حسینی جشن و شادی عده ای بعد از پیروزی تیم آمریکا مقابل ایران را هدف دشمنان دانست و گفت: می خواهند غیرت دینی را از جوانان ما بگیرند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس ، امام جمعه یاسوج در خطبه اول نماز جمعه این هفته ضمن دعوت مردم به تقوا اظهار داشت: تقوا بالاترین خصلت است و باید حلال و حرام را آشکار و پنهان کرد. در سایه تقوا به سعادت و سعادت می رسد.

آیت الله حسینی به روایات مربوط به تهمت اشاره کرد و گفت: تهمت مانند آتشی است که از دهان خارج می شود و درگیری و نزاع و گاهی اختلاف و جنگ زمینه ساز تهمت و دروغ است.

وی به غیبت در قالب رسانه و قلم برای قیام و جنگ در سطح وسیع و گسترده در سطح خانواده و جامعه اشاره کرد و ادامه داد: در آیات قرآن اشاره شده است که نسل انسان به آدم ختم می شود. درود بر خاک و معیار تعالی انسان این تقوا است و طایفه و قوم و قبیله ملاک برتری نیست بلکه رنگ و نژاد و قوم و قبیله در میان خود برای درک بهتر انسانهاست.

امام جمعه یاسوج در خطبه دوم نماز جمعه مرکز استان کوگیلویه و بویراحمد به حوادث مهم کشور و مسائل سیاسی روز پرداخت و اظهار داشت: امروز 18 دی ماه روز بصیرت است. هرگاه انسان تصمیم خوبی بگیرد و عمل کند، برنده است.

وی افزود: دشمن با تبلیغات دروغ و دروغ وارد میدان می شود. همانطور که در طول تاریخ، امام حسین (ع) را اجنبی و علی (ع) را کافر می نامیدند. پس باید هوشیار باشیم و نقشه های دشمنان را بشناسیم و با حضور و قلم و زبان خود دشمنی و نزاع را محکوم کنیم. ما باید هر دو طرف جبهه را بشناسیم. در یک طرف انگلستان سلطنت طلبان، غارتگران و استعمارگران و در طرف دیگر دیگ افراد شایسته به رهبری فرزند حضرت زهرا (سلام الله علیها) هستند.

وی به پیروزی تیم ملی آمریکا مقابل ایران در جام جهانی قطر اشاره کرد و گفت: در برخی شهرها جشن و شادی می گرفتند و این هدف دشمنان است که می خواهند شور دینی را از جوانان ما بگیرند. اما دشمنان بدانند که دولت اسلامی ایران مسیر پیشرفت و توسعه را طی خواهد کرد.

امام جمعه یاسوج همچنین بر صرفه جویی در مصرف برق، گاز و آب تاکید کرد و به مسئولان ذیربط توصیه کرد بازار را رصد کنند چرا که برخی سودجویان به دنبال گرانی و فشار بر مردم هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید