روایت داماد ترامپ از لحظات قبل از ترور سردار سلیمانی

روایت داماد ترامپ از لحظات قبل از ترور سردار سلیمانی

روز جدید داماد رئیس جمهور سابق آمریکا در گفت وگویی به جزئیات لحظاتی قبل از حمله جنایتکارانه آمریکا به خودروی سردار قاسم سلیمانی و همراهانش پرداخت.

جرد کوشنر، داماد و مشاور ارشد دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، در کتاب خود با عنوان «داستان شکسته»، جزئیات لحظاتی قبل از حمله هوایی آمریکا به خودروی حامل سردار حاج قاسم سلیمانی و همراهانش در نزدیکی فرودگاه بغداد را شرح می دهد. پایتخت عراق

کوشنر در کتاب خود که اخیراً منتشر شده، می‌گوید: در 3 ژانویه 2020، در حالی که ترامپ در یک جلسه برای آماده‌سازی انتخابات ریاست‌جمهوری بود، رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی ایالات متحده در آن زمان، وارد اتاق شد و خطاب به ترامپ گفت: آقای رئیس جمهور، زمان آن فرا رسیده است.

کوشنر می افزاید: ترامپ بلند شد و به دنبال اوبراین از اتاق خارج شد. او قبلاً به ما (حضور در جلسه) گفته بود که اینجا منتظر بمانیم.

مشاور ترامپ ادامه داد: تیم ترامپ در حال بررسی تبلیغی برای پخش در طول یک بازی فوتبال بود که انتظار می رفت 80 درصد از رای دهندگان آن را ببینند.

جرد کوشنر در خاطرات خود ادامه می دهد: به آنها گفتم که چند دقیقه دیگر برمی گردد.

وی افزود که سناتور جمهوری خواه لیندسی گراهام شب قبل به کوشنر گفته بود که رئیس جمهور می خواهد کاری برای تغییر وضعیت انجام دهد، اما او همچنان می نویسد که منظور گراهام را متوجه نشده است.

کوشنر نوشت: «ترامپ در زمان کمتری از آنچه فکر می‌کردیم به اتاق بازگشت و بحث درباره آگهی را از سر گرفت و هیچ توضیحی برای خروج ناگهانی خود از اتاق ارائه نکرد.»

در خاطرات داماد ترامپ آمده است: در همین حال، دن اسکاوینو، یکی از مشاوران رئیس جمهور که او را در جریان اخبار فوری قرار می داد، در توییتر خود نوشت: تصاویری از انفجاری در عراق منتشر شده است که می گویند نزدیک فرودگاه است. . جالب بود.» ترامپ پاسخ داد: «به اخبار توجه کن و هر خبر جدیدی را به من بگو.» پنج دقیقه بعد مشاور ترامپ گفت: «این را باید ببینید. یک خبرنگار ایرانی عکسی از دست زخمی در خاکستر منتشر کرد. با انگشتری با سنگ قرمز بزرگ تزیین شده و برای مقایسه عکس جدیدی از قاسم سلیمانی منتشر کرده است. که نشان دهنده همان دست است.

در ژانویه 2019، سردار حاج قاسم سلیمانی در یک حمله تروریستی توسط نیروهای آمریکایی در نزدیکی فرودگاه بغداد در حالی که در خودرو همراه با ابومهدی المهندس، یکی از رهبران حشدالشعبی و… بود، مورد اصابت موشک پهپادهای آمریکایی قرار گرفت. چند نفر از نزدیکانش شهادت رسید.

مقامات سابق آمریکا بارها از کشته شدن سردار سلیمانی و همراهانش دفاع کرده‌اند، بدون اینکه پاسخگوی این جنایت غیرقانونی باشند و ادعا کنند که این جنایت برای حفظ جان شهروندانشان انجام شده است.

دیدگاهتان را بنویسید