آمریکا عامل جنایت بزرگ ترور سردار سلیمانی است نه فقط ترامپ

ساعت: 16:54
تاریخ انتشار: 1400/10/14
کد خبر: 1796028

جنایت غیرانسانی و غیرانسانی ترور فرمانده نیروی قدس ایران فقط یک دستور آنی از سوی شخص رئیس جمهور آمریکا نیست و قطعا تصمیمی در کشوری است که نظام بالاتری بر آن حاکم است، تصمیمی به مراتب بزرگتر از کشتار عادی یک انسان.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صاحب نیوز؛ مردم ایران هرگز آنچه در فرودگاه بغداد اتفاق افتاد را فراموش نمی کنند. حمله شدید تروریستی آمریکا با حضور صهیونیست ها به شهادت حاج قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران و ابومهدی المهندس معاون فرمانده حشدالشعبی عراق منجر شد. در این عملیات چهار تن دیگر از همرزمان شهید سلیمانی به نام های حسین پورجعفری، هادی طارمی، شاهرود مسافری نیا و وحید زمانیان نیز به شهادت رسیدند.

*حاج قاسم هنگام تلاش آمریکا برای مذاکره با ایران کشته شد/ اقدام ضد صلح در منطقه

این رویداد را می توان یکی از مهمترین رویدادهای تاریخ معاصر ایران به ویژه در عرصه روابط بین الملل به ویژه با آمریکا دانست که طی آن یکی از بزرگترین فرماندهان جبهه مقاومت و یکی از محبوب ترین ایرانیان در میان احزاب و افراد مختلف، جایگاه کشورمان بسیار محبوب بود و توانست آمریکا، رژیم صهیونیستی و متحدانش را در اغتشاشات داعش در عراق و سوریه از جهان اسلام و ملت های آزاده زمین گیر کند.

قاسم سلیمانی نامی بود که در دهه اخیر نه به خاطر پوسترها و بنرها و حتی در تلویزیون که به خاطر پیروزی ها و رشادت هایش به شهرت رسید. سپاه شناخته شده بود. بعد از ورود سپاه قدس به جنگ داعش، آنقدر محبوب شد که در زمان شهادت کمتر ایرانی بود، بنابراین غصه نمی خورد.

آمریکا در زمانی این اقدام وحشیانه، غیرانسانی و غیرقانونی را مرتکب شد که سال ها با ایران در حال مذاکره و صلح بودند و پس از خروج از برجام یک سال قبل از عملیات، تلاش کردند به برجام بازگردند و با ایران مذاکره کنند. اما چون فرصت حمله به ایران را داشت، حتی برای نشان دادن آن به ظواهر متظاهر خود توجهی نکرد و لقمه خود را در پیکر کشورمان انداخت.

ترور یک مقام عالی رتبه نظامی ایران که نقش اساسی در نابودی داعش داشت و به دنبال برقراری صلح در منطقه بود، اولاً نشان داد که آمریکایی ها هر کجا که بتوانند علیه ایران وارد عمل خواهند شد، هر چند وزیر امور خارجه آنها با حضور در صحنه حاضر شد. وزیر خارجه ما در خیابان کدم صحبت می کند و صحبت می کند و ثانیاً تلاشی برای برقراری صلح در منطقه نمی کند.

* این عامل ترور آمریکا بود نه خوشحالی ترامپ / بایدن در ترور حاج قاسم

اکنون برخی مدعی هستند که این عملیات تروریستی توسط آمریکا انجام نشده بلکه توسط ترامپ انجام شده و قاتل سردار سلیمانی، دونالد ترامپ بوده است، نه آمریکا یا جو بایدن، رئیس جمهور فعلی آمریکا. اگرچه می توان دستور ارتکاب این جنایت را از سوی مرد لجبازی مانند ترامپ صادر کرد، اما پشتوانه آن سیستمی است که تصمیم به کشتن حاج قاسم گرفت.

در پاسخ به این گفته باید گفت که اولاً تصمیمات آمریکا به ویژه در این سطح نه توسط شخص رئیس جمهور، بلکه توسط نظام حاکم بر آمریکا گرفته می شود و ثانیاً با اظهارات شخصیت های مختلف آمریکا شامل جو بایدن در حزب مخالف ترامپ در خصوص اقدامات آمریکا برای شهادت حاج قاسم این نشان می دهد که همه دولتمردان و سیاستمداران برجسته این کشور از این اتفاق خوشحال و راضی هستند.

بایدن از حزب دموکرات در یک مصاحبه تلویزیونی که ویدئوی آن اکنون در فضای مجازی در دسترس است، گفت: “هیچ آمریکایی برای او وجود ندارد.” [سردار سلیمانی] من پشیمان نیستم. او سزاوار محاکمه شدن بود.»

مارکو روبیو، سناتور جمهوری خواه مخالف، قاسم سلیمانی را “تروریست” خواند و به شدت از ترامپ حمایت کرد. سناتور تام کاتن، یکی دیگر از سناتورهای جمهوری خواه نیز پیامی مشابه در توییتر منتشر کرد.

لیندسی گراهام، سناتور محافظه‌کار، در واکنش به سوء قصد به قتل قاسم سلیمانی، رئیس‌جمهور را به دلیل اتخاذ «اقدامات قاطع و پیشگیرانه» تحسین کرد. وی نوشت: وقتی صحبت از ترور سردار قاسم سلیمانی می شود، هیچ کس مقصر نیست.

* ترور سردار سلیمانی جنایت بسیار بزرگ علیه ایران

جان بولتون مشاور امنیت ملی سابق کاخ سفید با گلایه از ترور سردار سلیمانی گفت: به همه دست اندرکاران برکناری قاسم سلیمانی تبریک می گویم. برنامه ریزی برای این موضوع مدت هاست که ادامه دارد. این ضربه جدی به فعالیت‌های سپاه قدس ایران در سراسر جهان بود.

این گفته نشان می دهد که انتساب این تصمیم به شخص ترامپ و پاکسازی آمریکا از این جنایت صحت ندارد و حتی مخالفت برخی از اعضای حزب اپوزیسیون ترامپ به ویژه نمایندگان کنگره که او با آنها اختلافات زیادی داشت، تنها به این دلیل است. یک توافق سیاسی بود

سیستم اداره ایالات متحده مانند زمانی است که او در پایان دوره ریاست جمهوری ترامپ به دلیل نافرمانی خود داوطلبانه از طریق کنگره قدرت را رها کرد و روابط رسانه ای او را محدود کرد، حتی اگر رئیس جمهور ایالات متحده بود تا جایی که نبود. به تنهایی اجازه داشت در تلویزیون ظاهر شود، اما حساب های شبکه های اجتماعی او مسدود شد.

شهادت سردار سلیمانی مشکل کوچکی نبود و نمی توان آن را کشتار یک فرد عادی دانست و این دشمنی در آمریکا کوچک تلقی می شود. دکستر فلکینز، نویسنده سرشناس آمریکایی که قاسم سلیمانی را “فرمانده سایه ها” می خواند، ترور سردار سلیمانی را “مهم ترین اقدام علیه رژیم حاکم در تهران در 30 سال گذشته” توصیف کرد. این بسیار منطقی است زیرا ایالات متحده در گذشته رنج های زیادی را به ایران تحمیل کرده است. از کودتاهای سیا گرفته تا کمک به عراق برای کشتن یک میلیون ایرانی در جنگ ایران و عراق تا تحریم های شدید اقتصادی امروز.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید