روایت لشکر غواص به فرماندهی حاج قاسم/ کمتر از 5 میلیارد خرج این کار بزرگ شد!


ساعت: 16:51
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۶
کد خبر: 1904217

نشست خبری سینماش 410 با حضور عوامل این نمایش و خبرنگاران در تالار مهر حوزه هنری برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ کنفرانس مطبوعاتی سینمای او 410 است روایت پیروزی گردان غواصی 41 تارالا در دفاع مقدس امروز 5 مهرماه با حضور علی فروزان فر معاون هنری تالار، کوروش زارعی کارگردان و علیرضا در تالار تئاتر مهر برگزار شد. کوفر تهیه کننده این حوزه و با حضور خبرنگاران و نمایندگان رسانه ها.

در ابتدای این نشست علی فروزان فر معاون هنری حوزه هنری با بیان اینکه طراحی اولیه این نمایش حدود 3 ماه پیش انجام شده است، گفت: نمایش میدانی شهدای غواص لشکر 41 ثارالله. قرار بود با محوریت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با هفته دفاع آغاز شود که این مراسم با تاخیر از روز گذشته چهارم مهرماه به دلیل اربعین شهادت پایانی ماه آغاز شد. صفر و بالاخره ناآرامی های اجتماعی اخیر.

فروزان فر با اعلام اینکه 200 بازیگر و هنرمند با طراحی و تزیینات سنگین این نمایش را ارائه خواهند کرد، افزود: تمام تلاش دوستان این بود که هر شب از ساعت 7 نمایشی با کیفیت و جذاب به تماشاگران و پارکینگ برج میلاد شماره 3 ارائه کنند. او میزبان حدود 4000 تماشاگر برای تماشای این میدان از نزدیک با تمام هیجانی است که در انتظارش است.

حساب لشکر غواص به فرماندهی حاج قاسم

کوروش زارعی کارگردانی این اجرا و معاونت هنری هنر ویژه را بر عهده دارد سینمایش 410 است وی گفت: حاصل نزدیک به 3 ماه فیلمنامه نویسی، پیش تولید، طراحی صحنه با 8 ساعت تمرین بی وقفه هم اکنون در برج میلاد در حال اجراست. مرتضی شاه کرم نویسنده و بازیگر شهید علی عابدینی در این نمایش است و سعی کردیم در عملیات والفجر 8 که مربوط به پیروزی نیروهای خودی و اسارت بود رشادت های گردان 41 غواصی تارولا را نشان دهیم. منطقه فاو ■.

زارعی ادامه داد: اتفاقاتی در روایت این نمایش وجود دارد که احتمالا برای مخاطبان جذاب است. حدود 80 درصد نمایش مستند و مابقی اضافاتی است که نویسنده به اثر اضافه کرده است، یعنی شخصیت ها و شخصیت های این نمایش بیشتر واقعی هستند و بخشی از قهرمانان، شهدا و فرماندهان دوران جنگ بوده اند. به عنوان مثال در این نمایش مخاطب شاهد رشادت های نوجوان 16 ساله ای به نام حسن یزدانی است. وی که در عملیات والفجر 8 جزو نیروهای اطلاعاتی بود، برای آن عملیات 60 بار از اروندرود عبور کرد تا کار اطلاعاتی را به خوبی انجام دهد. در مقطعی فرماندهان می خواستند این عملیات را لغو کنند، اما با اصرار این جوان شجاع و ترغیب حاج قاسم به عنوان فرمانده عملیات، والفجر 8 با پیروزی همراه شد.

کارگردان سینمای او 410 است وی با بیان اینکه این اثر تلفیقی از تئاتر و سینما است، گفت: سعی کردیم از تکنیک های سینمایی، جلوه های ویژه بصری و میدانی و کار نقشه برداری استفاده کنیم تا این روایت هر چه بیشتر درگیر کننده باشد و اینها همه تجربیاتی است که من شخصا در طول این مدت داشته ام. امسال. من در گذشته و با نمایش هایی که در سوریه و ایران داشتم به آنها رسیده ام و در نظر داریم با برنامه هایی که هنر انجام می دهد، نمایش هایی با همین شکل و قالب را به استان های دیگر ببریم. تا حد امکان بازیگران تئاتر شهرستان ها در این نمایش ها حضور دارند.

برای این کار بزرگ کمتر از 5 میلیارد هزینه شده است!

علیرضا کوفر تهیه کننده این اثر و مدیر موسسه فرهنگ و هنر مهنا که پیش از سینما 410 در ساخت چنین نمایش هایی نقش داشته است، توضیح داد که برای ساخت اروند حدود 100 هزار لیتر آب در این نمایش گذاشته ایم. ریور در این نمایش افزود: تمام تلاش گروه با دکورهای خاص و این سختی ها این است که مخاطب احساس کند همه این اتفاقات را از نزدیک دنبال می کند و حس نزدیک تری را با نمایش ایجاد می کند.

وی با بیان اینکه هزینه آن در مقایسه با پروژه های سنگین بسیار ناچیز برآورد شد، افزود: هزینه این پروژه بزرگ تنها معادل یک تله فیلم و کمتر از 5 میلیارد تومان است.

سینما 410 با سرمایه گذاری در حوزه هنری، روایتگر رشادت های گردان غواصی 41 لشکر ثارالله به فرماندهی حاج قاسم سلیمانی است که هر شب ساعت 19:00 در برج میلاد ارائه می شود.


ادامه مطلب؛


اجرای اولین تعزیه بین الحرمین/ اتفاقی نادر در تئاتر مذهبی کشور

دیدگاهتان را بنویسید