روحانیت مقصر است که نسل جوان از نماز جمعه فاصله می گیرد، دین نباید تقسیم شود

روحانیت مقصر است که نسل جوان از نماز جمعه فاصله می گیرد، دین نباید تقسیم شود

روز جدید یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: ما نباید همه چیز را سیاسی کنیم. متأسفانه در این کشور دین حزبی و خطی شده است و همین عوامل است که امروز نسل جوان از تبلیغ نماز جمعه و نماز جمعه پرهیز می کنند و مقصر آن روحانیت است.

حجت الاسلام والمسلمین فاضل میبدی درباره سخنان ائمه جمعه درباره سفر رئیس جمهور به روسیه گفت: روسیه و چین را به نام دین تطهیر کنید، به نظر من درست نیست.

وی ادامه داد: اگر به تاریخ چین و روسیه درباره اعدام های عجیب و غریبی که انجام دادند نگاه کنید، متوجه می شوید که آنها اشتباه کردند.

این فعال سیاسی-اصلاح طلب تاکید کرد: بله، باید به نفع کشور با کشورهای دیگر روابط دیپلماتیک داشته باشیم. سفرهای دیپلماتیک باید در راستای منافع ملی انجام شود، اما اینکه همه چیز را به هیچ عنوان توجیه کنیم و به نام دین نقدی از منبر نماز وارد نکنیم، درست نیست. سوال این است که اگر روزی خدای ناکرده این سفرها شکست بخورد نسل جوان چه خواهند گفت؟ آیا نمی گوید به نام دین همه چیز را به ما می دهید تا بخوریم و وقتی شکست دوباره پای دین می نویسید؟

وی ادامه داد: یکی از آقایان می گفت «روسیه در زمان تزارها بد بود» اما بعد از تزارها روسیه حق داشت که حرفی نزد! دولت لنین و استالین یا دولت پوتین که قبلاً نمی‌توان گفت خوب یا بد بوده است، زیرا حاکمان کشورهای شرقی به ویژه شوروی دیکتاتورهایی بودند که مخالفان خود را می‌کشتند.

می بادی گفت: «اگر بخواهیم زمان را تقسیم کنیم. باید بگویم که آمریکای امروز با آمریکائی که اسلام آورد فرق دارد.

این عضو مجمع طلاب و مدرسین حوزه یادآور شد: ما نباید چیزی را با اسلام شریک کنیم. اگر قرار است سفر رئیس جمهور را از تریبون های نماز جمعه مطرح کنیم، باید او را نقد کنیم و حرف های موافقان و مخالفان را بشنویم.

وی تاکید کرد: معتقدم اگرچه باید با شرق و غرب روابط دیپلماتیک داشته باشیم، اما به هر حال باید از این سفر انتقاد کرد تا دید چه دستاوردهایی برای کشور وجود دارد. به نظر من سخنی که ائمه جمعه در روز جمعه می گویند واقعا اشتباه است، زیرا زمانی که رئیس جمهور برای هر حرکت مثبتی که انجام می داد بد می دانستند، اما امروز که رئیس جمهور مورد پسند آنهاست، هر حرکتی را انجام می دهد، حتی اگر مثال بدی باشد. آیا می خواهند صد در صد توجیه کنند؟ این خیلی اشتباه است، ما نباید همه چیز را سیاسی کنیم. متأسفانه در این کشور دین حزبی و خطی شده است و همین عوامل است که امروز نسل جوان از تبلیغ نماز جمعه و نماز جمعه پرهیز می کنند و مقصر آن روحانیت است.

وی خاطرنشان می کند که این اولین بار نیست که ائمه جمعه به صورت یکجانبه در حمایت از دولت وقت عمل می کنند. در هفته های اخیر نیز از بودجه یکپارچه حمایت کرده اند، گفت: اقتصاد علمی است که اقتصاددانان باید صد در صد نظر بدهند، کارشناسان اقتصادی باید در بحث بودجه نظر بدهند. اینطور نیست.

این عضو مجمع طلاب و مدرسین حوزه علمیه افزود: بالاخره بعدا مشخص می شود که نظرات علمی و کارشناسی در بودجه چقدر بد یا خوب بوده است؛ برخی کارشناسان می گویند این بودجه جالب نیست و کسری بودجه است. به احتمال زیاد افزایش خواهد یافت و دولت باید اقدام به چاپ اسکناس کند که خود باعث تورم بسیار بالا می شود، برخی کارشناسان نیز خوب می گویند.

وی گفت: فقط صدای یک طیف به عنوان تعریف از سوی دولت و مجلس شنیده می شود، کسانی که با لایحه بودجه یا سفر رئیس جمهور مخالف هستند و انتقاد می کنند آزادانه در صداوسیما بنشینند و انتقاد کنند، اگر این اتفاقات افتاد و وجود داشت. یک گفت و گو، مشکلات ما کمتر می شود، اما متأسفانه صدا و سیما در دست جریان خاصی است و هر آنچه امروز در کشور هست را تبلیغ و توجیه می کند و برای هر مسئول مخالفی که این کشور است، راه و حرفی نگذاشته است. ما را در مسیر درست هدایت کند

دیدگاهتان را بنویسید