روزانه 40 بیمار مبتلا به کرونا در البرز بستری می شوند/ فوت شدگان بر اثر ابتلا به این بیماری بالای 65 سال سن دارند.


ساعت: 10:50
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۲
کد خبر: 1889536

احمد مهدوی گفت: میانگین بیماران سرپایی البرز روزانه یک هزار و 100 نفر است که 30 تا 40 نفر در بیمارستان بستری می شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ احمد مهدوی رئیس اورژانس البرز در گفت و گو با خبرنگار تیتریک با اشاره به اینکه در البرز وارد مرحله حاد بیماری کرونا شده ایم، گفت: در واقع وارد هفتمین اوج شده ایم. “

احمد مهدوی افزود: میانگین بیماران سرپایی البرز روزانه یک هزار و 100 نفر است که 30 تا 40 نفر در بیمارستان بستری می شوند.

وی با اشاره به اینکه ساوج بلاغ، طالقان، نظرآباد، فردیس و چهارباغ دارای ویروس کرونا زرد هستند، گفت: رنگ ویروس کرونا نارنجی است و 244 بیمار در بیمارستان های البرز بستری هستند.

مهدوی به بستری شدن 22 بیمار جدید در یک روز گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: 63 نفر در بخش ویژه بستری و حالشان وخیم است که در نتیجه رعایت دستورالعمل تنها راه مقابله است.

وی با اشاره به اینکه مردم باید برای سلامتی خود و دیگران ارزش قائل شوند، گفت: توصیه می شود در این ایام کرونا از ماسک و واکسیناسیون کامل استفاده کنند.

مهدوی افزود: افرادی که 6 ماه از آخرین تزریق واکسن کرونا می گذرد باید دوز تقویتی مصرف کنند زیرا هر فرد مبتلا می تواند 18 نفر باشد.

وی گفت: افراد مبتلا به دیابت، فشار خون و زنان باردار به واکسن کرونا توجه کنند، اکثر متوفیان بالای 65 سال و دارای بیماری های زمینه ای هستند.

رئیس اورژانس البرز در پایان خاطرنشان کرد: سویه کرونای جدید مجاری تنفسی فوقانی را درگیر کرده، شبیه سرماخوردگی است و علائم آن گلودرد، عطسه و سرفه است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید