روزنامه جمهوری اسلامی: دولت نباید اجازه دهد که مطالبات بازرگانان از تحریم ها پرونده ایران را به شورای امنیت بکشاند.

روزنامه جمهوری اسلامی: دولت نباید اجازه دهد که مطالبات بازرگانان از تحریم ها پرونده ایران را به شورای امنیت بکشاند.

روز جدید جمهوری اسلامی در سرمقاله خود می نویسد: اخبار فعالیت های هسته ای ایران بر اساس گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی نشان دهنده تلاش دولت های غربی برای فعال سازی شورای حکام آژانس علیه ایران است. منابع مختلف از جمله اولیانوف مذاکره کننده ارشد روسیه گفتند که موضوع ایران روز چهارشنبه در شورای حکام مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

اگر آمریکا و کشورهای اروپایی که به دنبال فعال کردن شورای حکام آژانس علیه ایران هستند موفق به اتخاذ یک تصمیم ضد ایرانی شوند، برنامه بعدی آنها این است که موضوع ایران را به شورای امنیت سازمان ملل ببرند و تلاش کنند آن را به سازمان ملل بیاورند. شورای امنیت طبق فصل هفتم به وضعیتی که قبل از برجام داشتیم برمی گردند و با شکل گیری برجام در سال 2015 از این وضعیت خارج شدیم و چندین قطعنامه ضد ایرانی شورای امنیت سازمان ملل متحد لغو شد.

بازگرداندن موضوع فعالیت های هسته ای ایران به شورای امنیت و قرار دادن کشورمان در فصل هفتم به هیچ وجه به صلاح نیست و مسئولان مذاکره کننده ایران باید برای جلوگیری از چنین پدیده ای تلاش کنند.

چین و روسیه گفته اند با قطعنامه ضدایرانی شورای حکام مخالفند. وزیر امور خارجه کشورمان در گفت و گوی تلفنی با جوزف بورل، نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی هشدار داد که اقدامات آمریکا و سه کشور اروپایی در تهیه پیش نویس قطعنامه آژانس بین المللی انرژی اتمی علیه ایران، متناسب و موثر خواهد بود. و پاسخ فوری از تهران. . در همان زمان، نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی گفت که هیچ پیشرفتی در مذاکرات با ایران نمی بیند. انتظار برای اقدام چین و روسیه نیز مشخص نیست که آیا این مشکل را حل می کند یا خیر، نمی توان به آنها اعتماد کرد.

این خبر منفی از مذاکرات بر روند ارز و قیمت سکه در کشورمان تاثیر گذاشت به طوری که دلار وارد کانال 31 هزار تومان شد و سکه از 15 میلیون تومان گذشت. وعده رئیس کل بانک مرکزی که چند روز پیش گفته بود با مداخله در بازار ارز از افزایش قیمت ها جلوگیری می کند، هنوز اثر عملی ملموسی ندارد. روند صعودی قیمت سکه و ارز را باید مهم تلقی کرد چرا که تاثیر فوری بر قیمت کالاها و خدمات می گذارد و آرامش بازار را بر هم می زند و مانع از حل مشکلات اقتصادی می شود.

وضعیت اقتصادی کشور به گونه ای است که مردم به شدت دچار استرس می شوند و برای امرار معاش دست و پنجه نرم می کنند. به جای افزایش این فشارها و تنگناها، دولت باید به مردم احساس گشاده رویی کند و در نتیجه حمایت مردمی جمهوری اسلامی را تقویت کند.

این بدان معنا نیست که حکومت جمهوری اسلامی تسلیم فشارها و مطالبات غیرمنطقی خواهد شد. برای حل مشکلات به ویژه از طریق مذاکره می توان راه هایی را پیدا کرد که ضمن حفظ منافع ملی، راه را بر اسراف نیز ببندد. این اتفاق در دولت یازدهم افتاد و دیدیم که با شکل گیری برجام اولاً ایران از فصل هفتم منشور ملل متحد خارج شد، ثانیا قطعنامه های ضد ایرانی شورای امنیت سازمان ملل لغو شد و ثالثاً اقتصاد کشور آرام شد و تورم ایجاد شد. تک رقمی شد

تصویب برجام تصمیم عاقلانه کل نظام بود که اگر دیوانه هایی مثل ترامپ البته با کمک صهیونیست ها و سران مرتجع عرب و متحدان داخلی آنها این روند را با بیرون راندن آمریکا از آن متوقف نکردند. کشور با مشکلات مختلف مواجه نخواهد شد.

اگرچه بازرگانان تحریمی که خود را خارج از نظام و منتقدان خود را خارج از نظام می‌دانند، اکنون از شنیدن این خبر خوشحالند که آمریکا و سه کشور اروپایی در تلاش برای بازگرداندن ایران به شورای امنیت به شیوه‌ای وحشیانه و خصمانه هستند. مقامات گفتند می توانند ماهرانه از فرصت استفاده کنند.از بقیه استفاده کنید و از این بازگشت باورنکردنی جلوگیری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید