ما اجازه نمی دهیم کسی کشور را به شورش بکشاند

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: نباید اجازه دهیم کسی کشور را اغوا کند و باید جلوی این حادثه در سطح ملی گرفته شود.

وی از دولت لبنان خواست در کنار خانواده‌های قربانیان این حادثه بایستد و گفت: ما آماده‌ایم و عقب‌نشینی نمی‌کنیم و نباید اجازه دهیم کسی کشور را به شورش بکشاند.

سید حسن نصرالله در بخشی دیگر از سخنان خود کشتار وحشیانه در شهر قندوز افغانستان را محکوم کرد.

دبیرکل حزب الله لبنان همچنین بر اهمیت همکاری همه کشورهای لبنانی برای جلوگیری از سقوط این کشور به ورطه یا شورش تاکید کرد.

پیشتر حزب الله لبنان با صدور بیانیه هایی ضمن تسلیت به خانواده های قربانیان حادثه طرابلس تاکید کرده بود که ناتوانی دولت در رویارویی با اثرات بحران اقتصادی دلیل اصلی مهاجرت لبنانی ها و تهدید جان آنهاست.

حزب الله لبنان در بیانیه ای با ابراز تاسف عمیق از فاجعه غم انگیزی که بر شهر طرابلس و مردم خوب آن وارد شده است، خواستار تحقیقات قضایی سریع و شفاف برای مجازات عاملان آن شد.

حزب الله لبنان را به خویشتن داری و پرهیز از خشونت فراخواند و از نهادهای دولتی مربوطه خواست تا در کنار خانواده قربانیان و خانواده های قربانیان بایستند و در آغوش بگیرند و کمک های لازم را به آنها ارائه کنند.

این حزب از همه خواست تا با صبر و شکیبایی و پرهیز از خشونت، خرابکاری و آسیب رساندن به امنیت و ثبات داخلی، مسئولیت ملی خود را نشان دهند.

صلیب سرخ شنبه شب اعلام کرد که یک قایق با 60 پناهجو در آب های نزدیک شهر طرابلس در شمال لبنان غرق شده است. تاکنون 46 مسافر این قایق نجات یافته اند.

پیشتر میشل عون، رئیس جمهور لبنان خواستار اقدام قضایی و نظامی علیه این قایق شده بود.

دولت لبنان در پی غرق شدن یک قایق پناهجویان، فردا (دوشنبه) عزای عمومی اعلام کرد.

دیدگاهتان را بنویسید