روزنامه: دولت با وعده ای جدید هر روز توقع مردم را بالا می برد/ کانال های قاچاق از قدرت دولت خارج شده است

روزنامه: دولت با وعده ای جدید هر روز توقع مردم را بالا می برد/ کانال های قاچاق از قدرت دولت خارج شده است

روز جدید:دولت سیزدهم از زمان روی کار آمدن هر روز با وعده ای جدید سطح مطالبات مردم را بالا برده و حتی زمانی را برای تحقق آن مطالبات تعیین کرده است.

از سوی دیگر هر یک از وزرا از افزایش فروش نفت و گاز و افزایش درآمدهای ارزی ناشی از آن و بازگشت روزافزون ارز در نظام پولی کشور صحبت کردند و یا از افزایش صادرات غیرنفتی خبر دادند. به عنوان مثال وزیر نفت در یکی دو روز اخیر گفت: درآمدهای ارزی حاصل از صادرات گاز در سال 99 بیش از چهار برابر شده است.

سوالی که ممکن است مردم از خود بپرسند این است که اگر وضعیت درآمدی کشور بهتر از قبل است پس چرا این همه هزینه های لجام گسیخته به مردم تحمیل می شود؟

دلیل دیگر نیاز دولت به کمک سایر نهادهای حل مشکل این است که اصولاً کنترل مسیرهای زمینی، دریایی و هوایی قاچاق عملاً خارج از کنترل دولت است. به عنوان مثال در مورد قاچاق سوخت، دام، آرد، دارو و سایر موارد مورد نیاز مردم بسیار صحبت می شود، اما شاید کمتر به این موضوع توجه شود که این قاچاق در مناطق حفاظت شده نیروی انتظامی و امنیتی صورت می گیرد. حمل بار در جاده ها باید تقویت شود. همچنین پس از توقف کالای قاچاق و هدایت متخلفان به مراجع قضایی، این قوه قضائیه است که باید با اعمال مجازات های لازم با قاچاقچی برخورد کند.

دیدگاهتان را بنویسید