دولت به مردم وعده های غیرممکن نمی دهد/ مهمترین مولفه قدرت و امنیت کشور ما مردم هستند


زمان: 12:50 بعد از ظهر
تاریخ انتشار: 1301/09/24
کد خبر: 1918029

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، دشمن به دنبال تضعیف قدرت کشور و تضعیف اعتماد مردم است، مردم نشان داده اند که در تمام نابسامانی ها از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون، مردم با هوشیاری و هوشیاری دشمن را ناکام گذاشته اند .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیس وی با حضور در ورزشگاه آزادی بیرجند مورد استقبال پرشور مردم قرار گرفت.

به گفته رئیس جمهور، تولیدات این استان بیش از هر چیز محصولی است که همراه با آموزش های دینی، علمی و فرهنگی در این استان کشت شده و در هر روستایی خود را شخصیتی موثر نشان داده است.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی به علم و فرهنگ شهره است گفت: محصولات این استان در درجه اول محصولاتی است که در کنار آموزه های دینی و فرهنگی در این استان کشت می شد و در هر برزنی موثر بود.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه خراسان جنوبی مردمانی پرتلاش دارد، افزود: بصیرت مردم این استان مثال زدنی است و ارتباط مردم با امام، رهبری، مشارکت در دفاع حیاتی کشور، پاسداری از ارزش ها. انقلاب اسلامی و حضور چشمگیر در همه عرصه های سیاسی، خراسان جنوبی به عنوان نماد خرد، نماد جهت گیری دینی، نماد ولایت مداری و نماد زمان شناسی معرفی شد.

وی بیان کرد: مردم این استان بدون اغراق مظهر شکرگزاری و صبر، شکرگزار خداوند و صبور و مقاوم در برابر مشکلات هستند. وی افزود: شما نشان دادید که ارتباط شما با انقلاب و ارزش های نظام به گونه ای است که دشمن در تمام توطئه های خود شکست خورده است.

رئیسی تصریح کرد: امروز مردم خراسان جنوبی در عرصه ها حضوری زیرکانه و اطمینان بخش دارند و شما به راستی الگوی مردم در سراسر کشور هستید.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه استقلال خواست مردم در همه عرصه هاست، افزود: مردم ما از وابستگی متنفرند اما دشمن استقلال ما را نمی خواهد. وی گفت: دشمن از پیشرفت و تلاش دختر و پسر ما عصبانی است و نمی خواهد ما در عرصه علم، فناوری و… به استقلال برسیم. رئیس‌جمهور با بیان اینکه برخی نسبت به پیشرفت‌ها تردید دارند، گفت: آیا فراموش کرده‌ایم که ۷۰۰ خانواده بر اثر کرونا داغدار شدند؟

رئیسی تصریح کرد: امروز به دلیل استقلال از واردکننده واکسن کرونا به صادرکننده تبدیل شده ایم. وی با بیان اینکه در مقابل تحریم ها هرگز متوقف نخواهیم شد، گفت: تصور می کردند با تحریم، تولید و صادرات ما در حوزه صادرات نفتی و غیرنفتی متوقف می شود در حالی که تحریم ها تاثیری بر فعالیت ما در این بخش ها نداشت.

من شخصاً راه آهن خراسان جنوبی را دنبال می‌کنم. رئیس‌جمهور گفت: پیشرفت به این معناست که دانشمندان ما می‌خواهند در بخش‌های مختلف زنان و مردان با انگیزه برنامه‌ریزی کنند و با انگیزه حرکت کنند. ادامه داد: ما به دنبال رفع تحریم ها هستیم اما دست از کار برنمی داریم زیرا روحیه ما روح حاج قاسم است و می توانیم.

وی با اشاره به اینکه چهره شهرها در خراسان جنوبی پس از انقلاب بسیار تغییر کرده است، گفت: اما به دلیل مشکلات موجود خدمت رسانی را وظیفه خود می دانیم و برای رفع موانع تلاش می کنیم.

وی در حوزه راه های ارتباطی و راه آهن ادامه داد: برای تامین این نیاز برنامه ریزی و کار آغاز شده و با قوت ادامه خواهد داشت.

رئیسی با اشاره به اینکه شخصاً به موضوع اتصال ریلی خراسان جنوبی پرداخته است، ادامه داد: انشالله به زودی این موضوع محقق خواهد شد.

رئیس جمهور با بیان اینکه عده ای این سوال را مطرح می کنند که آیا می توان به وعده ساخت 4 میلیون واحد مسکونی عمل کرد، افزود: آیا می توان قول غیرممکنی به مردم داد؟ آینده را بسیار روشن می بینم وی گفت: از ابتدا با مردم صادق بوده ام و خواهم کرد.

وی با بیان اینکه در شهرهایی که زمین وجود دارد خانه های ویلا می سازیم، تصریح کرد: مشکلات مسکن و آب در خراسان جنوبی به صورت ویژه در حال پیگیری است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه اتحاد و انسجام مردم خراسان جنوبی مثال زدنی است، گفت: این وحدت رمز توسعه است که نویسندگان باید همواره به یاد داشته باشند.

رئیسی بیان کرد: مردم با حضور پرافتخار از اغتشاشات اخیر گذشتند و ما راه پیشرفت را ادامه می دهیم.

وی با بیان اینکه دور دوم سفرها را مانند دور اول از خراسان جنوبی آغاز کرده ایم، گفت: پیگیری مصوبات دور اول را نیز بررسی کرده و موانع احتمالی بر سر راه را برطرف خواهیم کرد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه آینده را به خوبی می بینیم، گفت: ما در دولت و من به عنوان یک دانشجوی خدمتگزار به صورت شبانه روزی برای رفع مشکلات تلاش می کنیم. وی یادآور شد: حضور شما را مدیون ارادت شما به نظام، انقلاب و شهدا هستم.

وی گفت: ساخت یک میلیون خانه در سال یکی از تعهدات قانونی هر دولتی است و اگر دولت های قبلی کمتر ساخته می شد به همین میزان عقب بودیم.

آیت الله رئیسی گفت: آنچه بر اساس ضرورت بود از ابتدای دولت شروع شد، در این استان افرادی که ثبت نام کردند تا حد امکان برای واگذاری زمین ویلا توزیع شد.

وی گفت: در گزارشی که استاندار خراسان جنوبی داده است، به تعدادی از افراد که نیاز آنها شناسایی شده، زمین ویلا داده ایم و به بخشی دیگر که بیش از 20 هزار مورد است، زمین برای ساخت و ساز مسکونی داده ایم. ساختمان هایی که برخی از آنها تکمیل شده و برخی دیگر ادامه خواهند داشت.

رئیس جمهور گفت: بحمدالله زمین در کشور موجود است، بنابراین با همت فراوان مردم و جوانان و داشتن شرایط مادی، نیازی به ساختن خانه های خارجی نداریم.

وی افزود: در استان خراسان جنوبی بحث مسکن به عنوان یک ضرورت در دستور کار دولت قرار دارد و با همت مردم این کار را ادامه خواهیم داد، بنابراین هرگز فراموش نمی شود که بحث مسکن اهمیت دارد. “

آیت الله رئیسی همچنین وحدت و انسجام بین مردم را از برکات الهی در استان خراسان جنوبی دانست و گفت: شیعه و سنی با وحدت و انسجام بر اساس نظام و ارزش ها ایستاده اند که این امر زمینه ساز هر توسعه ای است. در استان

وی تاکید کرد: کسانی که صاحب منصب و قلم هستند از جمله نماینده ولی فقیه در استان، همه علما، فرهنگیان و صاحبان نفوذ بزرگ شیعه و سنی باید بر این وحدت و انسجام تاکید کنند زیرا این امر میدان تلاش و توسعه است. در استان همیشه باید احترام گذاشت.

رئیس جمهور گفت: باید یاد و خاطره کسانی را که برای وحدت این استان تلاش کردند گرامی داشته و در حفظ آن تلاش کنیم.

آیت الله رئیسی با اشاره به اغتشاشات و اغتشاشات اخیر در کشور افزود: به لطف خداوند متعال با هوشیاری مردم و بصیرت رهبر معظم انقلاب، حضور نیروهای وفادار به نظام انقلاب و عموم مردم، ملت ما با حضور خود از شرایط این شورشی که دشمن با ایجاد بی نظمی به وجود آورده رها می شود و هرج و مرج که به آن دامن می زد سرافراز گذشته و راه پیشرفت را ادامه خواهیم داد.

وی افزود: سفر سوم در دور اول به خراسان جنوبی بود و شروع دور دوم از خراسان جنوبی است.

رئیس جمهور گفت: در این سفر پیشرفت پروژه ها، رفع موانع و مشکلات احتمالی برای اجرای پروژه ها و طرح ها، رفع کمبودهای اعتباری و توزیع آنها در دستور کار قرار دارد، لذا در نظر داریم شبانه روز کار کنیم. برای خودمان و همکارانم در این دوره از ماموریتی که مردم به ما محول کردند تا مشکلاتی که باعث رنج مردم می شود از زندگی آنها حذف شود.

وی افزود: سعی می کنیم آنچه را که باعث رنج مردم شهر و روستا می شود مشکل سازی کنیم تا مردم دچار مشکل نشوند، به ویژه مشکلاتی که باعث رنج جوانان می شود و آینده را تاریک جلوه می دهد.

آیت الله رئیسی خطاب به مردم خراسان جنوبی گفت: به عنوان مسئولی که امروز در نقاط مختلف کشور حضور دارم باید بگویم با حضور و نقش آفرینی شما به خدا، همت دولت و با حضور توکل کنید. من آینده کشور را بسیار روشن می بینم.آینده بسیار امیدوارکننده است.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: خراسان جنوبی به علم و فرهنگ شهره است و این استان مظهر خرد، دین و حکومت است.

وی افزود: اولاً تولیدات این استان محصولاتی است که در کنار آموزش های دینی، علمی و فرهنگی در این استان کشت شده و در هر روستایی خود را شخصیتی موثر نشان داده است.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه استان خراسان جنوبی دارای مردمی پرتلاش و با بصیرت است که بصیرت آنها مثال زدنی است، ادامه داد: همراهی با امام و رهبر معظم انقلاب، شرکت در دفاع جانانه از مرزها و سرزمین های کشور، پاسداری از ارزش های اسلام. انقلاب با حضور معنادار در همه عرصه های اجتماعی و سیاسی، خراسان جنوبی را به راستی نماد بصیرت، دینداری، حکومت داری، زمان شناسی و شناخت زمان و نیاز کشور و تصمیم گیری به موقع، حضور و اعلام مواضع کرد.

رئیس جمهور گفت: مردم خراسان جنوبی با همه سختی هایی که در زندگی به دلیل مشکل کم آبی و بارندگی دارند، اما بدون اغراق مردم استان نماد شکرگزاری و صبر هستند.

وی افزود: مردم این استان همیشه شاکر خداوند هستند، در مقابل همه مشکلات و مشکلات صبور و پایدار هستند و شما به عنوان مردم نه تنها به این صفات و مظاهر شناخته شده اید، بلکه به دلیل اینکه افرادی که دوستان و دشمنان شما را به خوبی می شناسند. شما به موقع موضع خود را اعلام می کنید.

آیت الله رئیسی یکی از خصلت های خوب مردم خراسان جنوبی را خوب شناختن مسائل عنوان کرد و گفت: شما واقعاً در عرصه های مختلف پیشرو هستید، برای مردم ما در سراسر کشور فردی آرامش بخش و نمونه هستید. “

دیدگاهتان را بنویسید