مردم کوچه و بازار 177 میلیارد دلار از کشور خارج کردند و راهی دبی و ترکیه شدند/ دولت در وعده های اقتصادی خود ناکام ماند.

مردم کوچه و بازار 177 میلیارد دلار از کشور خارج کردند و راهی دبی و ترکیه شدند/ دولت در وعده های اقتصادی خود ناکام ماند.

روز جدید علی رضابیگی می گوید: آمارهای بانک مرکزی حاکی از خروج 9 میلیارد دلار از کشور در سال 1401 است که کم نیست.

احمد علیرضابیگی، عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی درباره عملکرد دولت در یک سال گذشته گفت: در خصوص اتفاقات فرهنگی که در کشور رخ می دهد، به نظر می رسد سناریوی عملیات روانی شکل گرفته است. ، که ذهن مردم را از مشکل اساسی منحرف می کند

وی افزود: به عبارت دیگر وقتی موضوع حجاب و گشت ارشاد پررنگ می شود و یا بحث هایی در مورد حقوق بانوان فوتبالیست و حجاب آنها مطرح می شود و چالش ها و تنش هایی در جامعه به وجود می آید، به نظر می رسد با یک برنامه ریزی حساب شده برای آنها. نگاه کنید تا مردم را از اصل موضوع شگفت زده کنید. اگر قرار است دولت و مجلس بر حل مشکلات مردم و کنترل تورم تمرکز کنند، باید به افزایش سن ازدواج جوانان که مشکلات زیادی را به وجود آورده است، رسیدگی کنند.

علیرضا بیگی با اشاره به عملکرد اقتصادی دولت سیزدهم افزود: آنچه بازار نشان می دهد دولت سیزدهم در مسکن میلیونی و به طور کلی در وعده های اقتصادی موفق نبود. اگر دولت برگردد و به مردم تکیه کند و اصلاحات اقتصادی را با فکر مردم برنامه ریزی کند، می تواند موفق شود.

این عضو شورای اسلامی همچنین گفت: مردم ظرفیت اقتصادی بالایی دارند اما بر اساس اعلام بانک مرکزی مردم در شرایطی موفق شدند 177 میلیارد دلار از کشور خارج کنند که عملیات بانکی انجام نشد و LC آن را بست نه من می دانم شکارچیان چه کردند اما مردم کوچه و بازار 177 میلیارد دلار از کشور خارج کردند و در کشورهایی مانند ترکیه، دبی و غیره سرمایه گذاری کردند.

علیرضا بیگی خطاب به دولت سیزدهم خاطرنشان کرد: این در شرایطی است که اگر دولت ریاست جمهوری بتواند منافع را به مردم نشان دهد، نه تنها پول از کشور خارج نمی شود، بلکه پول از خارج وارد کشور می شود و سرمایه گذاری انجام می شود. . اما در حال حاضر آمار بانک مرکزی نشان می دهد که در سال 1401 9 میلیارد دلار از کشور خارج شده است، این رقم کمی نیست. البته این آمار رسمی است، آمار غیر رسمی قطعا از این بالاتر است.

وی در پایان یادآور شد: در حال حاضر مشکلات زیادی در زمینه اشتغال و ازدواج جوانان وجود دارد و سر لوله می میریم.

دیدگاهتان را بنویسید