روزنامه شهرداری تهران در مقابل دولت/ چرا اینترنت کند است

آن به شرح زیر است؛

بیش از 3 ماه است که اینترنت در کشور با قطعی گسترده زندگی تقریباً همه را تحت الشعاع قرار داده است. اگرچه این اختلالات و محدودیت ها پیش از این نیز دیده شده بود، اما مقامات ارشد وزارت ارتباطات امنیت فضایی کشور را دلیل آخرین اختلالات عنوان کرده اند.

وزیر ارتباطات به صراحت اعلام می کند که در محدودیت ها نقشی ندارد و نهادهای امنیتی درباره اینترنت کشور تصمیم گرفته اند.

در حالی که وزیر ارتباطات همواره سایت Speedtest را به عنوان سرعت اینترنت مرجع کشور اعلام می کند، آخرین گزارش این سایت نیز حکایت از کاهش سرعت اینترنت و بدتر شدن جایگاه اینترنت کشور در رتبه بندی جهانی دارد، اما عیسی زارع پور روز گذشته اعلام کرد. که اختلالات جزئی بوده و حذف شده است.

با این حال مشکلات مردم همچنان ادامه دارد. از سوی دیگر برخی دیگر از مسئولان کشور کاهش سرعت اینترنت را به بهانه ناآرامی نمی پذیرند. جلیل رحیمی جهان آبادی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت وگو با همشهری معتقد است که وزارت ارتباطات در این زمینه کوتاهی کرده است و تحلیل برخی افراد مبنی بر اینکه فضای اینترنت باید محدود شود و در صورت محدود شدن این موضوع. محدود نیست، کشور در خطر خواهد بود، اشتباه است.

لزوم افزایش سرعت اینترنت
جلیل رحیمی جهان آبادی نماینده مردم تربت جام می گوید: امروزه زندگی مردم نیازمند افزایش و ارتقای سرعت اینترنت در آموزش، پژوهش و امور روزمره از جمله نوبت آنلاین با پزشک، خرید، مطب، ارسال ایمیل است. و ارتباطات اجتماعی.”

رحیمی جهان آبادی تلاش کشور برای توسعه زیرساخت ها و افزایش سرعت اینترنت را با رعایت موضوع امنیتی که دغدغه نظام و برخی مسئولان است، مورد تاکید قرار داد.

به گفته وی، ما نمی گوییم اینترنت رایگان باشد، اما فکر می کنم نباید حقوق مردم را زیر پا بگذاریم. شهروندان حقوقی دارند که یکی از آنها حق استفاده از ارتباطات است. به من به عنوان نماینده، رئیس جمهور یا وزیر ارتباطات نیست که آشکارا حقوق مردم را زیر پا بگذارم و بگویم تصمیم گرفته ایم سرعت اینترنت برای مردم باشد یا از این سبک ارتباطی که ما می گوییم استفاده کنند. . “

بهانه ای به نام ناامنی
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، دسترسی آزاد به اطلاعات را یکی از حقوق مردم می داند و معتقد است «ما نیز باید از حقوق مردم حمایت و پاسداری کنیم».

اما رحیمی جهان آبادی می گوید: «در مورد بهانه ای که اکنون تحت عنوان اغتشاشات و سوء استفاده از اینترنت توسط فتنه گران برای محدود کردن اینترنت مطرح می شود، باید بگویم که فضای کشور اکنون آرام است و به عنوان عضوی از کمیسیون امنیت ملی. که گزارش های روزانه دریافت می کند در We Have No Country مشکلی ندارد.

این معاونت بر این باور است که «اینکه بگوییم چند نفر در جایی جمع شدند و چند شعار سر دادند، به معنای ناامنی در کشور نیست».

به گفته رحیمی جهان آبادی، «ما کشوری 89 میلیونی هستیم. یک انسان زنده می تواند اعتراض کند، می تواند فریاد بزند، می تواند علیه من به عنوان نماینده مجلس صحبت کند. اما این دلیلی برای کاهش سرعت اینترنت نیست.

یک استدلال غیر منطقی
نماینده مردم تایباد با ذکر مثالی گفت: در یک روز ممکن است چندین تصادف در جاده اتفاق بیفتد و عده ای جان خود را از دست بدهند، آیا باید این جاده را ببندیم و تردد مردم را متوقف کنیم؟

رحیمی جهان آبادی این استدلال را منطقی، منطقی و به نفع کشور و مردم نمی داند و تاکید می کند که «اکنون شرایط کشور کاملاً عادی است. «اینکه تعداد محدودی از شبکه‌های ماهواره‌ای ضد انقلاب با چند فیلم و تکنیک‌های دیگر می‌آیند و روی فیلم‌ها صدا می‌زنند و می‌گویند مردم شعار دادند و نظام خراب شد، ما بیشتر با این سبک‌های تبلیغاتی آشنا هستیم تا آنها. هستند.”

به گفته وی، “آنها به هیچ وجه از وضعیت نامطلوب کشور صحبت نمی کنند و با اطمینان و اطمینان کامل تاکید می کنم که کشور از نظر امنیتی مشکلی ندارد”.

یکی از اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس معتقد است که وزارت ارتباطات در این زمینه کوتاهی می‌کند و می‌گوید: تحلیل برخی از دوستان مبنی بر اینکه فضای اینترنت را محدود می‌کنید و اگر اینترنت محدود نشود، همین‌طور خواهد بود. بنابراین، به نظر من، این استدلال ها کاملا اشتباه است. این نادرست است.”

وزارت ارتباطات در دسترس نیست!
همشهری روز گذشته در تماسی با محمد احسن حرمید، مشاور وزیر و رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی، موضع وزارت ارتباطات را در خصوص مشکلات و شکایات مردم و خانواده های دانش آموزان کندی اینترنت شنید. بر اساس مذاکرات انجام شده مقرر شد پاسخ این وزارتخانه پس از ارسال سوال از طریق پیامک اعلام شود. متاسفانه روزنامه همشهری تا آخرین لحظه ارسال صفحات به چاپخانه پاسخی از این وزارتخانه دریافت نکرد.

دیدگاهتان را بنویسید