روزی که مبینا پرچم ایران را در آمریکا به اهتزاز درآورد/درخشش زنان ایرانی در همه زمینه ها


ساعت: 14:39
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۱۳
کد خبر: 1901379

زنان ایرانی و در نتیجه زنان استان یزد در همه زمینه ها حرفی برای گفتن دارند. مبینا فلاح از کرسی دانشگاه تا کرسی مدیریت، از عرصه ورزش تا میدان ایثار و مقاومت یکی از بانوانی است که پرچم ایران را در عرصه ورزش در آمریکا به اهتزاز درآورد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، زمان زیادی از برگزاری مسابقات جهانی تیراندازی در آمریکا نمی گذرد، آن روزها دختری 17 ساله در آمریکا پرچم ایران را به اهتزاز درآورد و مدال برنز این مسابقات را با حجاب کامل و با حجاب کامل به دست آورد. به عنوان نمادی از یک زن موفق ایرانی حاضر در این عرصه.

مبینا فلاح در آن روزها حجاب را برگزید و در قلب کشور مدعی آزادی و در زیر پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی حق کلام الهی را بر این نماد پر افتخار ادا کرد.

دولت اسلامی ایران دختران موفق بسیاری را در عرصه های مختلف به دنیا معرفی کرده است که در استان یزد یکی از این زنان موفق مبینا فلاح است.

او متولد 1378 یعنی نسل سوم انقلاب بود، دختری که در دامان مادری فرهیخته پرورش یافت و نه تنها دانش آموز موفقی در عرصه تعلیم و تربیت بود، بلکه دارای ممتاز و القاب بود. در چندین رشته ورزشی

وی می گوید: تا هفت سال پیش کاراته کار می کردم و موفق به کسب چندین مقام اول و دوم کاراته استان شدم. آخرین موفقیت من در رشته کاراته کسب مقام اول در المپیاد استان دارالعباده بود.

فلاح ادامه می دهد: بعد از آن به دلیل علاقه زیادی که به این رشته داشتم عکاسی را شروع کردم و با وجود سختی های زیادی که داشت به آن ادامه دادم. چندین مقام اول و دوم استانی، یک طلای کشوری و سه مدال برنز جهانی دارم.

این ورزشکار یزدی با بیان اینکه مدت زیادی در تیم ملی تیراندازی حضور داشته است، گفت: در مسابقات جهانی مراکش مقام هفتم، تایلند پنجم و لاس وگاس مقام سوم جهان را در سال 95 کسب کردم.

وی عوامل موفقیت خود را توکل به خدا، استقامت و تلاش، حمایت خانواده و امید به آینده می داند و می گوید: حتی در شهری مثل بافک هم شرایط برای پیشرفت وجود دارد، هرچند سختی هایی وجود دارد، اما اگر شجاعت باشد. اعتماد و امید، موانع به راحتی قابل غلبه هستند.

دارنده مدال قهرمانی جهان آمریکا امید به خدا را یکی از مولفه های اصلی برای رسیدن به موفقیت می داند و بیان می کند: در مدتی که در اردو بودیم با وجود اینکه خسته بودم از ساعت 6 صبح تا عصر تمرین می کردیم. اميدم به خدا بود و در مسابقات آمريكا از پشت دستم مجروح شدم، معتقد بودم كه مي توانم اين كار را انجام دهم.

فلاح حجاب را نشانه وقار و متانت یک بانوی مسلمان ایرانی دانست و افزود: در هر کجای دنیا که باشم حجاب برای من مایه مباهات است و در هر مرحله سعی در حفظ آن دارم. حجاب من در مراکش، تایلند و آمریکا هیچ تفاوتی با زمانی که در ایران بودم نداشت و نقاب بود. من نماینده دختران استان یزد بودم و افتخار می کنم که زنان یزدی به عنوان افراد محجبه شناخته می شوند.

وی با تشکر از همه مسئولان و خانواده‌اش که در طول این سال‌ها او را برای رسیدن به موفقیت‌ها همراهی کردند، گفت: برخی حمایت‌ها امید را در دل انسان زنده می‌کند و امیدوارم با تداوم این حمایت‌ها هر روز و هر سال شاهد باشیم. موفقیت زنان و دختران ایرانی در اقصی نقاط میهن اسلامی.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید