روز جدید احساساتی نشوید

روز جدید احساساتی نشوید

روز جدید : پس از آنکه کاظم صدیکی رئیس امر به معروف و نهی از منکر کشور چند هفته پیش در خصوص موضوع عفاف و حجاب اعلام کرد: ابتدا دولت را موظف به پاکسازی پوشش مسئولین خود کردیم و بعد از دفاتر «ما می‌رویم» به بازار و اصناف بروید، همه عوامل دست به دست هم دادند تا به جای اینکه با انجام فعالیت‌های فرهنگی مشکل حجاب در جامعه اصلاح شود، با دستورات حاشیه‌نشینی به موضوعی جنجالی تبدیل شد. به گونه ای که معاون دادستان مشهد دستور محرومیت زنان بی حجاب از خدمات بانکی و جلوگیری از استفاده از مترو را صادر کرد و استاندار فارس نیز به کارمندان بی حجاب دستور «بی حقوقی» داد!

پس از آنکه کاظم صدیکی، رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور، چند هفته پیش در رابطه با عفاف و حجاب اعلام کرد: «ما ابتدا دولت را موظف کردیم که وضعیت پوشش کارکنان و بعد از ادارات را پاکسازی کند. به بازار و اصناف می رویم.» «همه عوامل دست به دست هم دادند تا به جای اینکه با انجام امور فرهنگی، موضوع حجاب در جامعه اصلاح شود، با حاشیه سازی دستورات به موضوعی بحث برانگیز تبدیل شد. به گونه ای که معاون دادستان مشهد دستور محرومیت زنان بی حجاب از خدمات بانکی و ممانعت از استفاده از مترو را صادر کرد و استاندار فارس نیز کارمندان بی حجاب را «بدون حقوق» ترک کرد! استاندار بوشهر دستور جداسازی اتاق های همکاران و همکاران در ادارات را صادر کرد دستورات جنجالی که واکنش هایی را در جامعه به دنبال داشت اما روز گذشته گلمرضا محسنیگی رئیس قوه قضائیه با سخنان خود سعی کرد پاسخ تندروها درباره حجاب را بدهد. و مانند برخی از مسائلی که قبلاً نشان داده بود نسبت به آنها نگاه سازنده دارد، دستورات مترقی را نیز در این زمینه صادر کرد. دستوراتی متفاوت از دیدگاه قبلی قوه قضائیه در مورد موضوعاتی که نشان از تعدیل و تفاوت در این زمینه دارد. سیستم به مشکلات نگاه می کند

حجت الاسلام محسنیگی دیروز در جلسه شورای عالی قوه قضاییه با اشاره به اجرای آخرین دستورات رهبری در دستگاه های مختلف قوه قضائیه گفت: پس از دیدار با مقام معظم رهبری و استماع سخنان دستورات و دستورات ایشان، برنامه ریزی و اقدامات لازم جهت اجرای احکام معظم له بلافاصله در دستگاه های مختلف قوه قضائیه در دستور کار قرار گرفت. لذا در جلسه امروز شورای عالی قضایی، هماهنگی و جمع بندی اقدامات انجام شده در راستای اجرای فرامین و فرامین مقام معظم رهبری انجام خواهد شد.

ما نمی خواهیم کاری احساسی و زودگذر انجام دهیم

رئیس قوه قضائیه با اشاره به 31 تیرماه که در تقویم کشورمان به عنوان روز عفاف و حجاب اعلام شده است، تاکید کرد: هر فرد خوش اخلاق اعم از مسلمان و غیر مسلمان از حیا استقبال می کند و از بدحجابی و بدحجابی دوری می کند. در مقوله حجاب و عفاف، کلیه ادارات و مسئولان ذیربط اعم از دادستان، قضات و ضابطان باید در چارچوب قانون گام بردارند. باید توجه داشته باشیم که مایل نیستیم در این زمینه کار احساسی و زودگذر انجام دهیم، بلکه اقدامات ما باید دقیق، منطقی، قانونی و توام با آرامش باشد.

محسنی آژه ای همچنین تاکید کرد: نه تنها در مقوله حجاب و عفاف، بلکه در هر زمینه و موردی، هر اداره و نهادی اعم از نهاد دولتی، قوه مقننه، قوه قضائیه و یا سایر افراد و ادارات اگر مرتکب اشتباهی شدند بر این خطا پافشاری نکنید و از اصلاح خطاها خودداری کنید. نباید بر رفتار نادرست پافشاری کرد یا شاید آن را توجیه کرد. اگر در جایی کار خلافی صورت گرفته است باید برای اصلاح آن و احتمالاً علنی کردن مشکل اقدام کنیم.» رئیس قوه قضائیه ادامه داد: مردم متدین ایران اسلامی معتقدند که از دیرباز عفاف و حجاب را رعایت می کنند. به سیر تاریخی این امر و اقدامات و دسیسه های دشمنان در این راستا اشاره کرد و گفت: در برهه ای از تاریخ ما به رهبری بیگانگان رضاخان کلدر تلاش کرد نه تنها عفاف و حجاب را از جامعه اسلامی ما حذف کند، بلکه همچنین تشویق به فسق و فحشا در جامعه، اما این باور و تعهد در تمام ادوار تاریخی در بین مردم ما وجود داشته است که عفاف، حجاب و حیا به خودی خود ارزشمند و عامل بازدارنده پلیدی و گستاخی برای مردم و جامعه است.

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: امروز نیز برخی از دشمنان قسم خورده جمهوری اسلامی ایران و مردم متدین ما به دنبال ترویج ابتذال، بدحجابی و بدحجابی در جامعه هستند. پیگیری این موضوع مستلزم کار اطلاعاتی است، لذا نهادهای ذیربط و مسئول باید به این مقوله توجه بیشتری داشته باشند و به کشف عوامل و دست‌های پشت پرده و جریان‌های سازمان‌یافته در ترویج بدحجابی و بداخلاقی در جامعه توجه بیشتری داشته باشند.

کشف عوامل ترویج بداخلاقی نیازمند کار اطلاعاتی است

رئیس قوه قضائیه با تأکید بر اینکه «حجاب یا بدحجابی، سبک یا ضخیم بودن حجاب، اختلاف است و باید در جای خود به آن رسیدگی شود»، گفت: شناسایی و کشف عوامل و دست‌های پشت سر بولوت برای ترویج بداخلاقی و بدحجابی در جامعه مقوله مهمی است که نیازمند کار اطلاعاتی است.

رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: به وضوح مشاهده می‌شود و شواهد نیز نشان می‌دهد که دست‌های بسته با دست‌های غریبه و با اهداف مشخص، مسائلی را در جهت بداخلاقی در جامعه ما دنبال می‌کند.

حجت الاسلام محسنی آژه ای ادامه داد: دادستان ها، ضابطان و دستگاه اطلاعاتی باید با حمایت مردم متدین و عفیف کشورمان، اقدامات قانونی لازم را با افرادی که مرتکب جرائم عمومی می شوند و همچنین در خصوص موضوع مهمی که در این زمینه وجود دارد، سازماندهی کنند. با کشف جنبش‌های سازمان‌یافته‌ای که توسط سرویس‌های بیگانه برای ترویج بی‌اخلاقی در جامعه ما هدایت می‌شوند، کوشا باشیم و مجدانه عمل کنیم.

انتقاد امام جمعه هشتگرد از سخت گیری «حجاب»

نمی توان بخشی از جامعه را به دلیل پوشش محروم کرد

حجت الاسلام مختاری، جمعه هشتگرد، برخلاف برخی ائمه جمعه از جمله احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران که زنان بی حجاب را همسر و فرزند دزد و متجاوز می دانند و خواستار برخورد با آنان هستند. امام در واکنش به برخورد غیرقانونی و سختگیرانه با زنان در زمینه حجاب از این محدودیت ها انتقاد کرد.

حجت الاسلام مختاری امام جمعه هشتگرد در واکنش به برخورد غیرقانونی و سختگیرانه با زنان در زمینه حجاب گفت: آنها یکی از ما هستند، می خواهند یکی از ما باشند، این را بارها در راهپیمایی ها نشان داده اند. ، محرم و اربعین و انتخابات که یکی از ما هستند و نمی خواهند از ما جدا شوند، گاهی بعضی از این جلسات آنها را از ما جدا می کند.”

امام جمعه هشتگرد تاکید کرد: نمی توان بخشی از جامعه اسلامی را به دلیل پوشش از حقوق شهروندی محروم کرد. امیرالمومنین علیه السلام از حق شهروندی زن یهودی ابراز تأسف می کند. آنهایی که از ما هستند، آنهایی که در شب احیا می آیند و می گویند عفو خدا. محرم در خیمه گاه امام حسین است.

دیدگاهتان را بنویسید