«روز طغیان» پرسش روز و سخنان مردم را مطرح می کند

ساعت: 10:40
تاریخ انتشار: 1400/08/30
کد خبر: 1785979

بهروز شعیبی تاکید می کند که نسخه سریالی «روز عصیان» با آنچه در جشنواره فجر دیده شده متفاوت است و این اتفاق یکی از معدود تجربه های خوب در بین فیلم هایی خواهد بود که تبدیل به سریال تلویزیونی شده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ کارگردان این فیلم درباره آماده شدن فیلم «روز عصیان» به عنوان مینی سریال برای پخش آنلاین توضیح داد: نسخه اصلی فیلم «روز عصیان» طولانی‌تر از زمان نمایش در جشنواره فجر سال 1398 و با توجه به شرایط پیش آمده بود. در دو سال طول کشید تا منتشر شود، بنابراین تصمیم گرفتیم نسخه کامل را بازنویسی کنیم. وقتی نسخه طولانی آماده شد متوجه شدیم که می تواند به سریالی برای شبکه نمایش خانگی تبدیل شود. علاوه بر این، در این یکی دو سال از وضعیتی که مانع اکران شد ناراحت شدم، زیرا «رز بلوا» موضوع روز و حرف مردم را مطرح می کند، اما در نهایت این غمی که در دل ما ماند با همکاری سازمان اوج و نماوا ختم به خیر شد.

شعیبی با اشاره به اینکه برخی از سکانس هایی که در سریال دیده می شود اصلا در نسخه سینمایی نیست، ادامه داد: مجموع همه این شرایط در کنار اقبالی که مردم در سریال شبکه نمایش خانگی نشان داده اند. ، باعث شد الان به این کار راضی باشم، مخصوصاً Rebellion Day را دوست دارم زیرا در کارگردانی و داستان نویسی تجربه متفاوتی نسبت به کار قبلی ام بود.

وی در پاسخ به اینکه آیا در این دو سال پیگیر معرفی فیلم به چرخه اکران آنلاین نبوده است؟ وی گفت: دردسری که بعد از نمایش فیلم در جشنواره برایم باقی ماند باعث شد ترجیح بدهم «روز شورش ها» را در زمانی که مخاطبان بیشتری دارد نمایش دهم، یعنی فقط به نمایش آن فکر نکردم. . فکر می‌کنم این روند که از رقابت شبکه‌های سینمای خانگی و تلاش‌ها برای بیشتر دیده شدن اتفاق افتاد، ممکن است منجر به عدم تماشای فیلم در اکران آنلاین یا عدم موفقیت شود، بنابراین ابتدا منتظر ماندیم تا ببینیم وضعیت. چگونه بررسی خواهد شد؟

شعیبی که فیلم جدیدش «بدون اولویت» را برای حضور در جشنواره فیلم فجر امسال آماده می کند، افزود: در این چند ماهی که سریال روز عصیان را کار کردیم، به نظرم یکی از معدود تجربه های خوب در بین فیلم ها بود. که سریال دارند چون ویژگی مهم این است که از ابتدا با کیفیت یک اثر سینمایی ساخته شده است. بنابراین اکنون از اتفاقی که افتاده استقبال می کنم و امیدوارم سریال و سپس نسخه سینمایی فیلم موفق باشد.

وی در پاسخ به اینکه آیا «روز آشوب» در قالب نسخه سینمایی بارگذاری می شود؟ وی گفت: باید دید تصمیم دوستان چیست و استقبال مردم از سریال چگونه خواهد بود. در حال حاضر اطلاع دقیقی از برنامه های همکارانم ندارم که «روز شورش» پس از پخش این مینی سریال به صورت آنلاین اکران شود یا روی پلتفرم ها بارگذاری شود. جشنواره فجر که از نظر داستان و داستان با نسخه سریال متفاوت است و تصمیم گیری در مورد نحوه ارائه بعداً به همکاران سازمان اوج و نماوا بستگی دارد.

bcecc0fd 14ba 4cc0 a583 37616ca3acb8 خبر خاکستری

کارگردان «دهلیز»، «سیانور» و «دارکوب» در پاسخ به اینکه آیا این فیلم ممیزی شده است؟ وی گفت: ممیزی معمولاً به دو صورت انجام می شود و اتفاقی که برای روز عصیان افتاد این بود که بیشتر به آن توجهی نمی شد زیرا در جشنواره تعابیر و تفسیرهایی از آن وجود داشت که نشان می داد تلاش شده است به این فیلم توجه نشود. موضوع فیلم و زبانی که برای بیان دغدغه‌های مردم انتخاب شده، اما ترجیح می‌دهد آن را نادیده بگیرد.

شعیبی که حدود چهار سال پیش سریال «گلشیفته» را برای شبکه سینمای خانگی ساخته بود، در نهایت درباره ترجیحش برای کار در سینما یا شبکه سینمای خانگی گفت: سریال سازی، که برای من تفاوت ایجاد می کند. لازم نیست فیلم، تلویزیون یا پلتفرم باشد، چون من همه این سریال ها را زیر پرچم کشورم می دانم. برای من کیفیت کاری که به مخاطب ارائه می کنم مهم است. گلشیفتک جزو اولین کارهایی بود که در شبکه سینمای خانگی ساخته شد و در آن زمان پلتفرم ها به این شکل فعال نبودند. ما در زمان انتشار دی وی دی روی گلشیفته کار کردیم و استانداردی نداشتیم که چه اتفاقی برای پلتفرم بیفتد، اما حالا سازمان آنها تغییر کرده است و فکر می کنم این قسمت مستقل و قوی شده است، برای مردم مفید است که در تلویزیون با هم کار کنند. .

داستان «روز قیام» درباره یک روحانی معروف و مجری سرشناس تلویزیون به نام عماد است که ناگهان با اتهامات جدی نیروهای امنیتی مواجه می شود که خود و خانواده اش را در شرایط سختی قرار می دهد.

بابک حمیدیان، لیلا زارع، محسن کیایی، محمد علیمحمدی، مسعود دلها، زکیه بهبهانی، ساغر کنات، پاشا جمالی و داریوش ارجمند از جمله بازیگرانی هستند که در روز عصیان به ایفای نقش پرداختند.

این فیلم به نویسندگی مهران کاشانی و تهیه کنندگی محمدرضا تهتوکشیان محصول سازمان هنری رسانه ای اوج است و از دوشنبه اول آذرماه ساعت 20 به صورت اختصاصی در قالب مینی سریال سه قسمتی از نماوا پخش می شود.

انتهای پیام/

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید