روسیه بار دیگر جریان گاز به اروپا را متوقف کرد


ساعت: 09:27
تاریخ انتشار: 06/09/1401
کد خبر: 1893996

شرکت گازپروم روسیه اعلام کرد که جریان گاز از خط لوله گاز نورد استریم 1 به اروپا برای تعمیرات برنامه ریزی شده به مدت 4 روز متوقف می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش اسپوتنیک، روسیه بار دیگر گاز اروپا را برای چند روز قطع خواهد کرد. بر اساس بیانیه ای که گازپروم در روز سه شنبه منتشر کرد، خط لوله گاز نورد استریم 1 از 31 اوت تا 3 سپتامبر برای تعمیرات برنامه ریزی شده قطع خواهد شد.

گازپروم گفت: تعلیق انتقال گاز از طریق خط لوله به دلیل تعمیر و نگهداری برنامه ریزی شده تنها واحد کمپرسور گاز فعال در ایستگاه کمپرسور پورتووایا است که گاز خط لوله را تامین می کند و تعمیر و نگهداری معمول این بخش بر اساس قرارداد مشترک انجام می شود. با کارشناسان زیمنس انجام خواهد شد.

نورد استریم 1، خط لوله اصلی گاز طبیعی اروپا، از اواسط ژوئن با 40 درصد ظرفیت کار می کند. گازپروم از کاهش حجم گاز ارسالی به اروپا به دلیل تاخیر در بازگشت توربین زیمنس از کانادا که چندین ماه پیش برای تعمیر فرستاده شده بود، خبر داد.

از سوی دیگر، کانادا با بازگرداندن توربین به آلمان به عنوان راهی برای دور زدن تحریم های خود موافقت کرد و این توربین در حال حاضر منتظر تصمیم مقامات آلمانی درباره سرنوشت خود است.

همچنین در 25 جولای به دلیل خرابی یک توربین دیگر، گازپروم عرضه گاز را کاهش داد و خط لوله گاز روسیه به اروپا در حال حاضر با 20 درصد ظرفیت کار می کند.

اروپا به دلیل وابستگی به گاز روسیه بسیار نگران است که مسکو در جریان تنش های اوکراین تلاش کند غرب را تحت فشار قرار دهد و با کاهش گاز ارسالی در زمستان به تحریم های کشورهای اروپایی علیه مسکو پاسخ دهد.

دیدگاهتان را بنویسید