روسیه خرید تسلیحات نظامی از کره شمالی را آغاز کرده است


ساعت: 15:41
تاریخ انتشار: 1401/06/15
کد خبر: 1895608

بر اساس آخرین اطلاعات طبقه بندی شده، ایالات متحده معتقد است که طولانی شدن جنگ در اوکراین، روسیه را به خرید تجهیزات نظامی و تسلیحات بیشتر از کره شمالی واداشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش نیویورک تایمز، بر اساس آخرین اطلاعات محرمانه، ایالات متحده معتقد است که طولانی شدن جنگ در اوکراین، روسیه را بر آن داشته تا تجهیزات و تسلیحات نظامی بیشتری از کره شمالی خریداری کند.

به گفته یکی از مقامات اطلاعاتی آمریکا، «این واقعیت که کرملین به کشور منزوی کره شمالی روی آورد نشان می دهد که ارتش روسیه در اوکراین همچنان با کمبود شدید ذخایر (سلاح) مواجه است و دلیل آن تا حدی به کنترل صادرات و تحریم ها».

نیویورک تایمز به نقل از یک مقام دولت آمریکا گفت که خریدهای تسلیحاتی روسیه نشان می دهد که اثرات تحریم های آمریکا علیه مسکو نشان داده شده و توانایی روسیه برای ادامه حمله به اوکراین را کاهش داده است.

نیویورک تایمز ادامه داد که چرخش مسکو به کره شمالی پس از آن صورت گرفت که دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در ماه اوت گفت که ارتش روسیه پهپادهای ایرانی را برای استفاده در جنگ اوکراین دریافت کرده است.

نیویورک تایمز همچنین مدعی شد که پیونگ یانگ برای اعزام کارگران ساختمانی برای کمک به بازسازی مناطق تحت کنترل روسیه در شرق این کشور ابراز علاقه کرده است.

از این گذشته، نیویورک تایمز نوشت: کره شمالی در تلاش است تا به مسکو نزدیک شود، زیرا اروپا و غرب از روسیه فاصله گرفته اند و آمریکا را مسئول بحران اوکراین و «سیاست هژمونیک» غرب را برای عملیات نظامی روسیه در اوکراین و اوکراین مقصر می داند. با هدف محافظت از خود. او می داند.

دیدگاهتان را بنویسید