«نگرانی شدید» ژاپن از اقدامات نظامی چین، روسیه و کره شمالی


ساعت: 17:16
تاریخ انتشار: 14/04/01
کد خبر: 1841560

یک سخنگوی ارشد دولت ژاپن نسبت به اقدام نظامی اخیر چین و روسیه ابراز نگرانی کرد و نسبت به آزمایش های موشکی مداوم بر کره شمالی هشدار داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ هیروکازو ماتسونو، سخنگوی ارشد دولت ژاپن، روز چهارشنبه گفت که توکیو «عمیقاً نگران» «نمایش قدرت» چین، روسیه و کره شمالی است.

این مقام ژاپنی به نقل از خبرگزاری آناتولی گفت: در حالی که روسیه تنش ها را در اوکراین تشدید می کند، ما نمی توانیم اقداماتی را که باعث تشدید تنش در شرق آسیا می شود نادیده بگیریم.

ماتسونو این اقدام را “نمایش نیرو” توصیف کرد و در عین حال “نگرانی جدی” را در مورد گشت زنی هوایی مشترک هواپیماهای نظامی چین و روسیه ابراز کرد. [چهارگانه]سطح تحریکات را افزایش دهید».

او گفت: «دولت [ژاپن] از چین می خواهد که نقشی معقول در حفظ صلح و امنیت در جامعه بین المللی ایفا کند.

علاوه بر ماتسونو، رهبر حزب حاکم لیبرال دموکرات ژاپن، ماساشیشیا ساتو، می گوید چین یک “ملت سرکش” است و توکیو باید با اعزام کشتی های جنگی برای گشت زنی در تنگه تایوان پاسخ دهد.

علاوه بر پاسخ گشت‌های هوایی چین و روسیه در نزدیکی مرز ژاپن، سخنگوی ارشد دولت ژاپن نیز به آزمایش موشکی جدید کره شمالی واکنش نشان داده است.

به گزارش رویترز، ماتسونو گفت توکیو هوشیار بوده و اطلاعاتی در مورد موشک هایی که خارج از منطقه ویژه اقتصادی ژاپن فرود می آیند جمع آوری خواهد کرد.

این مقام ژاپنی همچنین نسبت به احتمال ادامه تحریکات کره شمالی از جمله آزمایش تسلیحات هسته ای هشدار داد.

انتهای پیام/ م

دیدگاهتان را بنویسید