ژنرال آمریکایی از دفاع ایران، چین، روسیه و کره شمالی می ترسد


ساعت: 05:44
تاریخ انتشار: 1401/01/17
کد خبر: 1819880

ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا، با ترس از قدرت دفاعی ایران، چین، روسیه و کره شمالی، اذعان کرد که کشورش باید توان دفاعی خود را افزایش دهد و ارتشی بسازد که بتواند این کار را انجام دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ یک فرمانده کنگره آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی گفت که چین مدتی است که تایوان را تهدید کرده و ارتش آن را مدرن کرده است. جنگ روسیه در اوکراین تهدیدهایی را در سراسر جهان آشکار کرده است.

وی با ادامه سیاست‌های سرسختانه واشنگتن و ادعای نفوذ منطقه‌ای تهران، گفت: ایران، کره شمالی و تهدیدات تروریستی فراملی همچنان تهدیدهای دائمی برای آمریکا هستند.

این مقام نظامی آمریکا بدون اشاره به حضور کشورش کیلومترها از واشنگتن در آسیا، گفت: چالش‌های چین، روسیه، کره شمالی، ایران و سازمان‌های افراطی خشونت‌آمیز در خطر است و باید بتوانیم از دشمنان جلوگیری کنیم. و ارتشی بسازید که بتواند این کار را انجام دهد.

وی گفت: ما به ناتوی قوی‌تر و حضور قوی‌تر در اروپا برای بازدارندگی روسیه نیاز داریم. وی تاکید کرد که برای مقابله با چین نیز به حضور و مشارکت بیشتر در آسیا نیاز داریم. رقابت بین قدرت های بزرگ در آفریقا، آمریکای لاتین و آسیا است.

مارک میلی ادامه داد: چین به سختی تلاش می کند تا روابط جهانی را نه تنها برای اهداف اقتصادی بلکه برای اهداف نظامی دوگانه ایجاد کند و در برخی موارد مانند آفریقا، چین با هدف نهایی ایجاد پایگاه های نظامی روابط خود را با منطقه گسترش می دهد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید