روشنگری قریب آبادی درباره نقش مخرب برخی کشورها و رسانه های ضد ایرانی در اغتشاشات

دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران افزود: همچنین با بیش از ده ها سفرا و نمایندگان دائمی کشورهای مختلف و رئیس شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد دیدار و گفتگو کردم.


تاکید ویژه بر شفاف سازی صحیح و واقع بینانه وقایع

معاون امور بین الملل قوه قضائیه تصریح کرد: در این گفت وگوها بر شفاف سازی صحیح و واقع بینانه تحولات و آنچه برخی کشورهای غربی و آمریکا از آن نام می برند تجمع مسالمت آمیز برای ارائه تصویری صحیح متمرکز شده است.

قریب آبادی درباره محورهای این گفتگوها گفت: موضوعات و موضوعات مختلف را در این جلسات به صورت مستند و با ارائه دلایل منطقی مطرح کردیم.


به چالش کشیدن سکوت و مواضع کشورهای غربی و آمریکا

وی تصریح کرد: در این دیدارها نقش حمایتی برخی کشورها در برابر دخالت ها و مواضع سیاسی برخی سازوکارهای حقوق بشری از جمله سکوت آنها در قبال حادثه تروریستی شیراز را مستند و عینی مطرح و به چالش کشیده ایم.

معاون امور بین الملل قوه قضائیه ادامه داد: در این دیدارها به ویژه دیدار با کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی، علاوه بر محورهای مختلف، موضوع دیگری را نیز به صورت تخصصی با کشورها در میان گذاشتیم و آن اینکه درباره نقش مخرب شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها درباره شورش هستند.


نقش رسانه های فارسی زبان ضد ایرانی در ترویج اقدامات مخرب و تروریستی

دبیر کانون حقوق بشر تصریح کرد: در این دیدارها به طور خاص به نقش اینستاگرام و توییتر و در واقع نقش برخی رسانه های فارسی زبان ضد ایرانی که در خارج از کشور مستقر هستند و اقدامات به ویژه در حوزه ترویج خشونت، ناامنی، جنایت، تحریک و تشویق به ارتکاب اعمال تروریستی.

غریب آبادی یادآور شد: انجام صدها مصاحبه بی‌بی‌سی فارسی و بین‌المللی سعودی با اعضای گروه‌های جدایی‌طلب و گروه‌های تروریستی و ترویج خشونت و جنایت به صورت مستند و مستدل به طرفین ارائه شد.


بی اعتباری رسانه های اجتماعی و اطلاعات ضد ایرانی به زبان فارسی

معاون امور بین الملل قوه قضائیه تاکید کرد: در این دیدارها این نکته را مد نظر قرار دادیم که هیئت ها و کشورها باید تلاش کنند تا اطلاعات صحیح و درست را از کشور متبوع و همچنین از سفارتخانه های خود در تهران دریافت کنند زیرا کانال های اجتماعی و ضد ایرانی شبکه ها منابع دقیق و قابل اعتمادی نیستند.


ما انگلیس را مسئول می دانیم

دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران همچنین تصریح کرد: در واقع اقدامات رسانه های ضد ایرانی فارسی کاملاً خلاف قوانین و مقررات است و دولت انگلیس را در این زمینه مسئول می دانیم. نهاد نظارتی آفکام باید با تخلفات این رسانه ها برخورد کند اما متاسفانه شاهد حمایت دولت انگلیس هستیم.


نقش رسانه های ضد ایرانی فارسی کمتر از گروه های تروریستی نیست

معاون امور بین الملل قوه قضائیه تصریح کرد: نقش این رسانه های ضد ایرانی کمتر از گروه های تروریستی یا اعضای این گروه ها نیست و دیدید که وزارت اطلاعات شبکه بین المللی عربستان را رسانه ای تروریستی اعلام کرد. کارکنان به عنوان تروریست سرنوشت مشابهی در انتظار بی بی فارسی است.

غریب آبادی تاکید کرد: اقدامات این رسانه ها مملو از تحریک به خشونت، جنایت، ناامنی و اقدامات تروریستی است.


ایجاد حساسیت لازم در کشورها نسبت به نقش مخرب شبکه ها و رسانه های اجتماعی ضد ایرانی

دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران گفت: اکنون علاوه بر شفاف سازی های لازم و ارائه روایت صحیح از ناآرامی ها، حساسیت های مناسبی نیز در بین کشورها نسبت به نقش مخرب برخی شبکه های اجتماعی ایجاد شده است. رسانه های طنز ضد ایرانی در جریان اغتشاشات.

دیدگاهتان را بنویسید