روند تدوین آیین نامه رتبه بندی معلمان مثبت و رضایت بخش نیست

روند تدوین آیین نامه رتبه بندی معلمان مثبت و رضایت بخش نیست

رضا حاجی پور نماینده مردم آمل و سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره تدوین مفاد اجرایی قانون رتبه بندی معلمان صحبت کرد که انتقادات زیادی را به دنبال داشته است. این قانون در مجلس تصویب شده، در حال انجام است و بودجه آن مورد بررسی قرار گرفته است، در چنین شرایطی نمی توان اقدامی متفاوت در تهیه آیین نامه داخلی اعمال کرد.

وی ادامه داد: این رفتار توهین به معلمان محترم است، مجلس و کمیته آموزش و پرورش کمی در این مورد کوتاهی نمی کنند.

یکی از اعضای کمیسیون دانشجویی مجلس گفت: در چند دوره اخیر ما تنها مجلسی هستیم که ایستاده ایم و این لایحه را تصویب کرده ایم، اما باید توجه داشت که این لایحه دولت بود نه طرح نمایندگان مجلس. در زمان تصویب این قانون و همچنین در زمان تصویب بودجه سال جاری، بودجه لازم برای اجرای این قانون را در نظر گرفته ایم. چرا الان نمی دوی؟

وی تاکید کرد: ما نمایندگان در کنار معلمان هستیم و می ایستیم و از این حق قانونی و مصوبه دفاع می کنیم و سقوط نمی کنیم.

نماینده مردم آمل افزود: از رئیس جمهور نیز برای همراهی با این موضوع در تصویب این قانون تشکر می کنیم و از هیأت وزیران می خواهیم برای ابطال مصوبه قانونی مجلس از اخذ مصوبه خودداری کند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: شورای دولت مواردی را در آیین نامه گنجانده است که بعضاً با قانون مصوب مجلس مغایرت دارد و کارمندان دولت در صورت اعتماد به مجلس باید از چنین رفتارهایی اجتناب کنند. این قانون با حضور نمایندگان دولت، نایب رئیس مجلس، معاون منابع انسانی رئیس جمهور، رئیس سازمان امور استخدامی کشور و رئیس سازمان برنامه و بودجه به تصویب رسید. چیزی

وی در خصوص تمدید زمان تصویب و اجرای این قانون در دولت گفت: معتقدم تصویب آیین نامه باید هر چه زودتر به اتمام برسد و ما نمایندگان منتظر تکمیل و اجرایی شدن آن هستیم. . در اسرع وقت.”

حاجی پور درباره تلاش همه نمایندگان برای تصویب این قانون توضیح داد: در روند نهایی شدن این لایحه نه تنها کمیته فعال و دلسوز بود، بلکه همه نمایندگان در این زمینه ایستادند و باید از کل مجلس تشکر کرد. البته کمیسیون وظیفه ذاتی داشت که این موضوع را پیگیری کند و قانون شد و امروز از دولت انتظار داریم هر چه زودتر آن را اجرا کند.

دیدگاهتان را بنویسید