روند کند کرونا در مازندران/ بستری شدن در مراکز درمانی به 390 نفر رسید


ساعت: 12:39
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۳
کد خبر: 1889819

عباس علیپور گفت: روند شیوع بیماری در مازندران کاهش یافته است، اما اگر بخواهیم پیش بینی کنیم که این موج یک روند نزولی کامل پیدا کند، این روند نزولی باید 2 هفته طول بکشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ، طی 24 ساعت گذشته 81 بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران بستری شدند.

در این مدت 57 مظنون بستری، ترخیص شده و روند درمانی خود را در منزل تکمیل خواهند کرد.

در حال حاضر 326 نفر مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند که از این تعداد 94 نفر با علائم حاد تنفسی در بخش های مراقبت ویژه بستری هستند.

در دانشگاه علوم پزشکی بابل هم‌اکنون 64 بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های بابل بستری هستند، 10 بیمار جدید بستری و 3 بیمار نیز ترخیص شدند.

همچنین 13 بیمار در بخش های مراقبت ویژه بستری شدند.

طی 24 ساعت گذشته با پذیرش 91 بیمار جدید مبتلا به کرونا، تعداد بیماران بستری در مراکز درمانی مازندران و بابل به 390 نفر رسید که حال 107 نفر وخیم گزارش شده است.

شب گذشته دو مورد فوتی بر اثر کرونا در مازندران گزارش شد.

عباس علیپور معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: بهترین توصیه برای پیشگیری از شیوع کرونا در این ایام تزریق دوز تقویت کننده واکسن به تمام افراد بالای 18 سال به ویژه افراد مبتلا به کورونا است. عوارض و افراد مسن و همچنین افرادی که بیش از 6 ماه از آخرین دوز مصرف واکسن آنها گذشته است.

وی افزود: افرادی که در موج هفتم کرونا جان خود را از دست داده یا بستری و مریض شده‌اند، عمدتاً واکسیناسیون آنها کامل نشده یا بیش از 6 ماه از آخرین دوز واکسنی که دریافت کرده‌اند می‌گذرد.

علیپور با بیان اینکه بیماران زیادی در استان مریض نمی شوند و به بیمارستان مراجعه نمی کنند، گفت: تعداد فوتی های موج هفتم کرونا نسبت به موج های قبلی بیشتر نیست.

وی افزود: روند شیوع بیماری در استان کاهش یافته است، اما اگر بخواهیم پیش بینی کنیم که این موج یک روند نزولی کامل پیدا کند، این روند نزولی باید 2 هفته طول بکشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید