رونمایی از اولین ناوگان پهپادبر ناوگان راهبردی ارتش


ساعت: 13:29
تاریخ انتشار: 24.04.1401
کد خبر: 1883293

با حضور فرمانده ناوگان جنوب نیروی دریایی ارتش اولین پهپاد ناوگان راهبردی نیروی زمینی معرفی شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ اولین ناوگروه پهپادبر نیروی دریایی راهبردی ارتش متشکل از یگان های سطحی و زیرآبی حامل انواع پهپادهای رزمی، کشف و انهدام به ناوگان جنوب نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران تقدیم شد. از فرمانده کل ارتش و فرمانده ناوگان راهبردی ارتش.

در مراسم افتتاحیه این ناوگروه، انواع پهپادهای مدرن و پیشرفته تولید ارتش و وزارت دفاع با همراهی مراکز دانش بنیان از جمله پلیکان، هما، آرش، چمروش، ژوبین، ابابیل 4 و پهپاد باور 5 بر فراز آب ها به پرواز درآمدند. اقیانوس هند و توانایی های خود را به نمایش گذاشتند.

بر اساس این گزارش، علاوه بر پرواز پهپادهای دریایی و عمودی از عرشه یگان‌های شناور سطحی، برای اولین بار پرواز پهپادهای رزمی توسط زیردریایی تمام ایرانی فاتح و زیردریایی طارق کلاس کیلو انجام شد.

در این مراسم فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران از اجرای موفقیت آمیز این طرح ابراز خرسندی کردند. از آموزش انواع پهپادهای رزمی، شناسایی و انهدام ناوگان راهبردی ارتش در قالب نخستین ناوگان پهپادهای حامل این قدرت را شناسایی کرد و گفت: و روحیه ای که از سیستم سلطه می شناسیم، لازم است خود را افزایش دهیم. قدرت دفاعی هر روزه و این ارتقای قدرت دفاعی حوزه های بسیاری را شامل می شود که مهم ترین آنها مناطق نوظهور است که موضوع پهپادها در این زمینه بسیار مهم و نقش آنها تعیین کننده است.

وی تصریح کرد: همانطور که مشاهده می شود پهپادهای شناسایی عملاً شناسایی شناورهای ما را تا صدها کیلومتر فراتر از مرزهای کشور افزایش داده اند و پهپادهای رزمی و انهدامی نیز بازوی نهایی جمهوری اسلامی ایران در منطقه به شمار می روند. آب‌های آزاد و بین‌المللی که در مقابل تهدید هم هستند، بازدارند و در صورت لزوم در صورت اشتباه از سوی دشمنان با پاسخی مواجه می‌شوند که پشیمان می‌شوند.

همچنین دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در جمع خبرنگاران گفت: امروز در صحنه عمل آنچه که تعیین کننده است قدرت تفکر مردم است و تفکر آنها منجر به تولید تجهیزات هوشمند، تا ماموریت های خود را در کوتاه ترین زمان ممکن انجام دهند.” با بالاترین کیفیت انجام دهید.

وی ادامه داد: امروز شاهد دستیابی به دستاوردهای جدیدی در عرصه صنایع دفاعی توسط جوانان متخصص و متعهد کشورمان بودیم که این بار در حوزه بسیار مهم هواپیماهای بدون سرنشین خود را نشان داد.

دریادار ایرانی خاطرنشان کرد: با این دستاورد مهم، نیروی دریایی راهبردی جمهوری اسلامی ایران می‌تواند علاوه بر تسلط عملیاتی و برتری هوایی در اعماق اقیانوس‌ها، در زمینه اطلاعات نخبگان اطلاعاتی کیلومترها از سطح، توانمندی‌های خود را ارتقا دهد. و واحدهای شناور زیرسطحی

انتهای پیام/



دیدگاهتان را بنویسید