پهلوگیری ناوگان صلح و دوستی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در جاکارتا


ساعت: 13:25
تاریخ انتشار: 1301/08/22
کد خبر: 1910621

ناوگروه صلح و دوستی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با استقبال رسمی مقامات نظامی و کشوری اندونزی در بندر جاکارتا پایتخت این کشور پهلو گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ناوگان صلح و دوستی نیروی دریایی ارتش متشکل از ناوشکن تمام ایرانی دانا و خلبان مکران طی مراسمی رسمی با حضور دریادار عمر فاروق فرمانده پایگاه سوم نیروی دریایی اندونزی مستقر در پایتخت این کشور، گروهی فرماندهان نیروی دریایی اندونزی و این نیز با حضور «محمد خوشایکل آزاد» سفیر جمهوری اسلامی ایران در اندونزی و مقامات سیاسی کشورمان انجام و در بندر جاکارتا پایتخت اندونزی پهلو گرفت.

دریادار عمر فاروق در مراسم استقبال از ناوگان صلح و دوستی نداجا ضمن خیرمقدم و ابراز خرسندی از حضور شناورهای راهبردی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در پایتخت اندونزی، این روابط را تضمینی بر یک پیوند عمیق دو کشور اندونزی و جمهوری اسلامی ایران گفت: حضور ناوشکن دانا و ناوگروه مکران در بندر جاکارتا مایه مباهات نیروهای اندونزی است و افتخار میزبانی از ناوشکن ها و کشتی ها را داشته ایم. از ناوگان راهبردی جمهوری اسلامی ایران طی سه مرحله در سال های گذشته.

همچنین در این مراسم ناخدا فرهاد فتاحی فرمانده این نیروی دریایی با اشاره به روابط دیرینه و دوستانه دو نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و اندونزی به تشریح نقش کشورهای حاشیه اقیانوس هند در ایجاد صلح و ثبات در منطقه به عنوان کردهای بسیار مهم: تبادل و همکاری بین نیروهای مسلح ایران و اندونزی به نفع صلح و ثبات در منطقه و سراسر جهان خواهد بود.

کاپیتان فتاحی افزود: برای رساندن پیام صلح و دوستی به جمهوری اسلامی ایران در اندونزی حضور داشتیم.

در این مراسم استقبال، آیین های محلی اندونزی انجام شد و در پایان هدایایی به رسم یادبود بین کارکنان نیروی دریایی راهبردی ارتش و نیروی دریایی اندونزی رد و بدل شد. همچنین فرمانده پایگاه سوم نیروی دریایی ارتش اندونزی با همراهی جمعی از فرماندهان نیروی دریایی این کشور با حضور در ناوشکن تمام ایرانی دانا از ساخت این ناو پیشرفته بومی توسط متخصصان جوان ایران اسلامی تقدیر کرد.

دیدگاهتان را بنویسید