رونمایی از 3 گزینه اروپایی استقلال که به تهران نیامدند

رونمایی از 3 گزینه اروپایی استقلال که به تهران نیامدند

پس از قطعی شدن جدایی ریکاردو ساپینتو از استقلال، مدیران این باشگاه تلاش خود را برای جذب سرمربی جدید آغاز کردند و مذاکرات مختلفی را با گزینه های داخلی و خارجی انجام دادند، چند نفر واجد شرایط حضور در ایران بودند؟ خیلی ها خواهان دستمزد بالا بودند که از عهده باشگاه استقلال خارج بود. همزمان با مذاکره با گزینه های خارجی و بررسی رزومه گزینه های مختلف، مذاکره با چند مربی ایرانی نیز در دستور کار تیم مدیریتی استقلال قرار گرفت، این در حالی است که چند روز پیش خوان رومن لوپز کارو سرمربی اسپانیایی و اسبق رئال مادرید برای بازدید از امکانات باشگاه استقلال به تهران رفت تا با مدیران این تیم مذاکره کند. در نهایت همکاری بین کشورها میسر نشد و این مربی اسپانیایی به کشورش بازگشت. جواد نکونام و محمد ربیعی دو گزینه ایرانی برای هدایت استقلال بودند و حتی گفته می شد کار نکونام برای نیمکت نشینی استقلال تمام شده و تمام تلاش ها برای معرفی جواد انجام می شد. اتفاقی که نیفتاد و کریمی اعلام کرد زمان بیشتری برای انتخاب سرمربی جدید نیاز است. حالا معادلات روی نیمکت استقلال خیلی پیچیده است و معلوم نیست چه اتفاقی می افتد. در کنار خوان رومن لوپز اسپانیایی که او هم به تهران سفر کرد، 3 گزینه دیگر برای نیمکت نشینی استقلال مطرح شد که شرایط آنها با شرایط استقلال همخوانی داشت. همانطور که شنیدیم مذاکرات اولیه با این افراد انجام شده و این 3 گزینه برای حضور در تهران اعلام آمادگی کرده اند.

ماریو تات
شاید در بین 3 گزینه ای که معرفی شد، تات برای ما ایرانی ها بیشتر شناخته شده باشد. ماریو در دوران حضور اسکوچیچ در تیم ملی ایران دستیار او بود و مغز این مربی محسوب می شد. تات با وجود اینکه دستیار تیم ملی بود، پیش از این در لیگ های کرواسی، چین و عربستان سرمربی بود. او در تیم ملی کرواسی نیز کمک مربی بود و از اساتید و معلمان فوتبال کرواسی به شمار می رود. او همچنین معلم اسکوچیچ در فوتبال کرواسی بود و در تیم ملی به او کمک زیادی کرد. تات به دلیل حضور در فوتبال ایران و شناخت کافی از فضای کشورمان و بازیکنان ایرانی گزینه خوبی برای استقلال بود و به همین دلیل در بین گزینه های هدایت این تیم قرار گرفت.

آلن هروات
این سرمربی کروات 49 ساله سابقه خوبی در فوتبال آسیا به ویژه عربستان دارد و به همین دلیل به استقلال لینک شد. او در مقطعی سرمربی النصر عربستان بود و نتایج نسبتا خوبی با آن تیم کسب کرد. همچنین هروت دو تیم بزرگ آن کشور یعنی العین و الوحده را در فوتبال امارات مدیریت کرده بود و فوتبال آسیا را به خوبی می شناخت.

لیونل پونتس
این مربی 50 ساله پرتغالی سال ها در تیم ملی پرتغال و فوتبال باشگاهی آن کشور فعالیت کرده است. پوتس دستیار اول پائولو بنتو در تیم ملی پرتغال در جام جهانی و جام ملت های اروپا بود و همچنین تجربه مدیریت اسپورتینگ لیسبون را دارد. پونتس که سیستم 2-4-4 را می پسندد، بالاترین مدرک مربیگری یوفا را دارد و آماده بود برای مذاکره با مدیران استقلال به ایران بیاید، اما مدیران آن باشگاه در حال حاضر نظر خود را در مورد گزینه های ایران می گویند.

دیدگاهتان را بنویسید