رویای داوری فینال جام جهانی را دارم/ سعی می کنم همیشه سر وقت باشم


ساعت: 12:21
تاریخ انتشار: 08/03/1401
کد خبر: 1905793

داور بین المللی ایران گفت: امیدوارم بتوانم فینال رقابت های جام جهانی را سوت بزنم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علیرضا فغانی داور بین المللی ایران در جام جهانی قطر نیز در آنجا حضور خواهد داشت تا سومین جام جهانی خود را تجربه کند. فغانی که خوش شانس ترین داور آسیا در این مسابقات است، مسابقات مهمی را قضاوت کرد و حتی دیدار مقدماتی جام حذفی را قضاوت کرد اما با این وجود توانست فینال را قضاوت کند. جام جهانی تمام نشده رویایی که او در قطر 2022 دنبال می کند. فغانی درباره این رویا و برنامه های آن با سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) بحث کرده است.


علیرضا فغانی در خصوص قوه قضائیه در جام جهانی 2022 نظر داد: من احساس فوق العاده ای دارم که نمی توانم آن را توصیف کنم. از سال 1373 داوری را شروع کردم و هدف و آرزوی من شرکت در مسابقات بود جام جهانی به داوری این رویا در سال های 2014 و 2018 محقق شد و افتخار می کنم که برای سومین بار نماینده ایران و آسیا در جام جهانی هستم.


1926742

وی با اشاره به اهمیت آموزش داوری گفت: از روزی که داور نخبه بود AFC در همه زمینه ها توسط مربیان مختلف آموزش دیدم. افراد زیادی در پشت صحنه ما را از لحاظ مدیریتی، فنی و بدنی آماده می کنند. نفوذ و حمایت آنها باعث پیشرفت داوران و افزایش تعداد داوران آسیایی شد جام جهانی بود. من همیشه تمرینات مربیان تناسب اندام را دنبال می کنم.

داور بین المللی فوتبال ایران با بیان اینکه همیشه سعی می کند به روز باشد، گفت: به همراه سایر داوران تجربیات خود را به اشتراک می گذاریم و عملکرد ما توسط مربیان رصد می شود. ما صحنه های مختلف را با هم در جلسات آنلاین مورد بحث قرار می دهیم. توصیه من به داوران این است که با آموزش خود همراه باشند و به یاد داشته باشند که آمادگی در هر زمینه ای حیاتی است.


فغانی در مورد رویای خودش برای حضور جام جهانی قطر خاطرنشان کرد: آرزوی من این است که در فینال یکی از داوران آسیایی باشم جام جهانی او قضاوت می کند.


بیشتر بخوانید:

فغانی: خبرنگاران سیتی آماتور رفتار می کنند/ در ایران پلتفرم VAR بزرگ نداریم

فغانی: داور میادین بین المللی با نام ایران

دیدگاهتان را بنویسید