رژيم صهيونيستي در سال جاري پنج برابر تعداد فلسطينيان را به شهادت رسانده است



پایگاه اینترنتی یورو مد مانیتور به کشته شدن 47 فلسطینی از جمله هشت کودک و دو زن توسط نیروهای اسرائیلی در حوادث مختلف در اوایل سال 2022 اشاره می کند که هنوز به نیمه نرسیده است. این تعداد تقریباً پنج برابر تعداد فلسطینیان کشته شده توسط ارتش اسرائیل در مدت مشابه سال گذشته است که حدود 10 نفر بود.

درگیری نیروهای رژیم صهیونیستی صبح امروز به مسجد الاقصی کشیده شد. پلیس اسرائیل به یک مسجد یورش برد و با خشونت به نمازگزاران مسجد حمله کرد و بیش از 150 فلسطینی را زخمی و 400 نفر دیگر را بازداشت کرد.

به گفته کمیسر حقوق بشر اروپا مستقر در ژنو، تصمیم نیروهای اسرائیلی برای حمله به مسجد الاقصی و حمله غیرقانونی به نمازگزاران آن نشان دهنده بی تدبیری تصمیم گیرندگان اسرائیلی و تمایل آشکار آنها برای تشدید تنش است. این رفتار می تواند عواقب جدی برای ثبات بیت المقدس و کل سرزمین فلسطین داشته باشد.

به نظر می رسد اجازه سیاستمداران و سرویس های امنیتی اشغالگر اسرائیل برای انجام عملیاتی به نام “آزادی کامل برای شکست تروریسم” زمینه را برای عذرخواهی های ناروا برای کشتار و آزار غیرنظامیان فلسطینی در ایست های بازرسی نظامی در شهرها، روستاها و شهرک ها فراهم می کند. ساحل غربی و شرق اورشلیم را سنگفرش کرد.

اتحادیه اروپا در گزارش خود تاکید کرد که بی شک سیاستمداران اسرائیلی مسئول کامل کشتار فلسطینی ها به ویژه زنان و کودکان غیرمسلح هستند که با خونسردی و بدون به خطر انداختن جان سربازان اسرائیلی کشته شدند.

بیانیه Euro-Med Monitor افزایش کشتار علیه فلسطینیان در سال جاری را به سیاست و دستورالعمل جدیدی در مورد تیراندازی توسط ارتش اسرائیل در 20 دسامبر 1400 ربط داد. فرمان جدید به سربازان اسرائیلی در کرانه باختری چراغ سبز نشان داد. تیراندازی به جوانان فلسطینی

نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل از اصلاحات استقبال کرد و گفت: “دستورالعمل جدید به سربازان اجازه می دهد تا از خود دفاع کنند.”

اگرچه سیاست تیراندازی ارتش اسرائیل از قبل بی اساس بود و اغلب بدون هیچ توجیه و نسبتی منجر به کشتار علیه فلسطینی ها می شد، دستورالعمل های جدید با توجه به تصمیمات و رویه های حمایت رسمی، شلیک سربازان اسرائیلی را به بهانه حمایت از آنها تحریک کرد. آسان است.

در نتیجه کشتارها در طول سال به میزان قابل توجهی افزایش یافت. پنج فلسطینی در ماه ژانویه و شش فلسطینی در ماه فوریه کشته شدند و تعداد کل فلسطینیان در ماه مارس به 18 نفر رسید. این در حالی است که تنها در روزهای اول آوریل 18 فلسطینی کشته شدند.

یورومود مانیتور گزارش داد از میان فلسطینی های کشته شده، 29 نفر از جمله هفت کودک و دو زن در تیراندازی بدون هیچ بهانه ای یا دخالت در حوادث خشونت آمیز کشته شدند. که متأسفانه امروز به سیاست ناجوانمردانه و مسلط اسرائیل علیه فلسطینیان تبدیل شده است.

حداقل هشت مورد مشکوک یا چاقوکشی گزارش شده است که در آن همه مظنونان جان خود را از دست داده اند. چرا که ارتش اسرائیل همه قربانیان را به خونریزی رها کرد تا بمیرند. بر اساس این گزارش، با نقض آشکار قوانین بین المللی بشردوستانه، هیچ کمک اولیه ای به مجروحان ارائه نشده است.

شش نفر در دو قتل (اعدام فراقانونی) در نابلس و جنین کشته شدند. شش تن دیگر در درگیری پس از تهاجم نیروهای اسرائیلی به روستاهای فلسطینی در کرانه باختری کشته شدند. در جریان حملات به رژیم صهیونیستی در بیرشابا، حضره و تل آویو تنها پنج نفر کشته شدند.

یورومود مانیتور تأکید می کند که اصرار اسرائیل بر استفاده از نیروی مرگبار خود علیه غیرنظامیان پیامد اجتناب ناپذیر فقدان پاسخگویی داخلی در اسرائیل و جامعه سیاسی بین المللی است که به اسرائیل اجازه می دهد همیشه از مصونیت مجازات اجتناب کند.

یورومود مانیتور در گزارش خود از سازوکارها و نهادهای سازمان ملل خواست تا برای حفاظت از غیرنظامیان در اراضی فلسطینی اقدام فوری انجام دهند و گام های جدی برای اطمینان از پاسخگویی به قتل های هولناکی که علیه آنها انجام شده است، بردارند.

این سازمان بی طرف حقوق بشر همچنین از همه طرف های ذینفع خواست تا برای توقف حملات اسرائیل به ویژه به مسجد الاقصی، فورا مداخله کنند و اجازه ندهند دولت اسرائیل به اقدامات افراطی که می تواند تنش ها را در مناطق دیگر تشدید کند، ادامه دهد.

دیدگاهتان را بنویسید