رکورد بازداشت مهاجران بایدن 210000 نفر در ماه

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در ماه مارس، مرزبانان آمریکایی 210000 مهاجر را که قصد عبور از مرز به مکزیک را داشتند، دستگیر کردند.

بر اساس آمارهای دولتی، این بالاترین بازداشت ماهانه پناهجویان در ایالات متحده در دو دهه اخیر است و جو بایدن، رئیس جمهور کنونی آمریکا را در ماه های آینده با چالش هایی مواجه خواهد کرد.

به گزارش رویترز، تعداد کل بازداشت شدگان در ماه مارس نسبت به ماه مشابه سال گذشته که 169 هزار مهاجر در مرز جمع شده بودند، 24 درصد افزایش یافته است.

بایدن، یک دموکرات که در ژانویه 2021 به قدرت رسید، قول داد بسیاری از سیاست‌های مهاجرتی افراطی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا را تغییر دهد، اما با تعدادی شکست مواجه شد، هم عملیاتی و هم سیاسی.

به گزارش رویترز، بر اساس آمار گمرکات و حفاظت مرزی ایالات متحده، 210000 مهاجر در ماه مارس دستگیر شده اند که این رقم در شکایتی که جمعه شب فاش شد، بالاترین رقم ماهانه از فوریه 2000 است.

بایدن اخیرا رکورد بی سابقه پناهجویان در مرز مکزیک و آمریکا را یک “بحران” توصیف کرد و گفت که وضعیت مرزی با ایالات متحده برنامه های او برای پذیرش بیشتر پناهجویان از سراسر جهان را تضعیف کرده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید