رکورد ویژه یحیی روی نیمکت پرسپولیس

تراکتورسازی تبریز تغییر غیرمنتظره ای روی نیمکت خود داشت و در تعطیلات لیگ برتر به دلیل جام جهانی پاکو خمس جایگزین قربان بردیف شد و در یک ماه اخیر 2 تغییر غیرمنتظره دیگر در لیگ برتر رخ داد. به این ترتیب جواد نکونام از سمت خود استعفا داد و جای خود را به علیرضا منصوریان داد و امیر گلنوی با قبول هدایت تیم ملی سکان هدایت تیم گل گهر سیرجان را به سعید الهوی سپرد.

لیگ بیست و دوم در شرایطی آغاز شد که 9 تیم نسبت به فصل گذشته تغییری در کادرفنی خود نداشتند. از آلومینیوم اراک و تخت جمشید تهران گرفته تا مس رفسنجان، گلگهار سیرجان، مس کرمان، بندرانزلی ملوان، فولاد خوزستان، آهن و ذوب آهن اصفهان و تهران پیکان. تغییراتی که در طول فصل روی نیمکت گل گهر و فولاد انجام شد، تعداد سرمربیان شاغل از فصل گذشته لیگ برتر را به 7 نفر رساند اما در این میان یحیی گل محمدی سرمربی پرسپولیس رکورد خاصی دارد.

97 حضور متوالی روی نیمکت پرسپولیس!

یحیی گل محمدی از هفته هفدهم لیگ نوزدهم و پس از کناره گیری از مدیریت شهر خودرو خراسان و جایگزینی گابریل کالدرون هدایت پرسپولیس را برعهده گرفت. گل محمدی از این هفته توانسته در سمت سرمربیگری پرسپولیس ابقا شود و در این مدت 2 عنوان قهرمانی و یک نایب قهرمانی لیگ برتر را به دست آورد.

گل محمدی در دیدار هفته بیست و دوم مقابل سپاهان اصفهان برای نود و هفتمین بازی پیاپی پرسپولیس روی نیمکت نشست و در صورت ادامه این روند، سرمربی پایتخت این فرصت را پیدا می کند تا برای صدمین بازی نیمکت نشینی خود را از دست بدهد. یک مبارزه مقابل مس کرمان در هفته بیست و ششم. بگذار سرمربی بنشیند و یک رکورد جالب به نام خود ثبت کند.

ربیعی، نزدیکترین تعقیب کننده یحیی

محمد ربیعی که قرار است در دیدار خانگی مقابل پرسپولیس تهران در هفته بیست و چهارم لیگ برتر که بعد از تعطیلات فیفا برگزار می شود هدایت مس رفسنجان را بر عهده بگیرد، پس از یحیی گل محمدی در لیگ برتر رکورد جالبی را به نام خود ثبت کرده است. ربیعی که شایعه ادامه همکاری با مس رفسنجان در فصل آینده به گوش می رسد، از ابتدای حضور این تیم در لیگ برتر هدایت نارنجی پوشان را برعهده داشت تا به عنوان دومین سرمربی باثبات لیگ (در بین سرمربیان فعلی) شناخته شود.

ربیعی در کنار مس رفسنجان در رده هشتم لیگ بیستم قرار گرفت و نارنجی پوشان در فصل گذشته با هدایت این سرمربی باتجربه توانستند در رده ششم قرار گیرند. محمد ربیعی اکنون برای سومین فصل متوالی این فصل در لیگ برتر نیمکت نشین مس رفسنجان است و با ثبت رکورد 83 بازی متوالی روی نیمکت نارنجی پوشان در لیگ برتر، تنها پس از یحیی گل محمدی در بین سرمربیان باثبات در رده دوم قرار دارد. کار در لیگ برتر تا پایان فصل، ربیعی این فرصت را دارد که تعداد بازی های خود را روی نیمکت مس رفسنجان در لیگ برتر به 90 بازی متوالی افزایش دهد.

تعلیق «تقویت» شماره 83 و استعفای جنجالی «نوکونام»!

امیر گلنوی در شرایطی مثل محمد ربیعی بود و در لیگ برتر در کنار این سرمربی جوان قدم می زد. به طوری که گالنویی از ابتدای لیگ بیستم سکان هدایت گل گهر سیرجان را در دست گرفت و برای سومین فصل متوالی هدایت سیرجانی را بر عهده گرفت که به او پیشنهاد پیوستن به تیم ملی داده شد، بنابراین تعداد حضور متوالی گالنویی روی نیمکت گل گهر در لیگ برتر بسیار زیاد است. در 83 باقی ماند. و کلانوی نمی تواند رکورد خود را در هفته های باقی مانده از لیگ بیست و دوم بهبود بخشد.

جواد نکونام یکی از سرمربیان ثابت لیگ برتر در سال های اخیر بوده است اما 2 استعفای جنجالی نکونام باعث شد تا او نتواند به رکورد خاصی در این رشته دست پیدا کند. نکونام که از ابتدای لیگ نوزدهم هدایت فولاد را برعهده گرفت، 60 بازی متوالی در لیگ برتر نیمکت نشین شد تا اینکه با شروع لیگ بیستم از سمت خود کناره گیری کرد.

پس از گذشت تنها 4 هفته از لیگ بیست و یکم، نکونام به نیمکت فولاد بازگشت و در 26 بازی متوالی سکان هدایت سرخ پوشان اهوازی را برعهده داشت و در فصل جاری نیز تا پایان هفته بیستم به عنوان سرمربی در لیگ برتر فعالیت کرد. اما استعفای او دوباره منجر به 46 مسابقه شد، نوار حضور سریالی نکونام روی نیمکت فوتبال خوزستان در لیگ برتر دوباره شکسته می شود. سرمربی جوان فولادی ها این فرصت را داشت که اگر 2 استعفای جنجالی اش نبود، رکورد نیمکت نشینی متوالی یک تیم لیگ برتر (در بین سرمربیان فعلی لیگ) را به نام خود ثبت کند، اما این اتفاق در نکونام رخ نداد.

دیدگاهتان را بنویسید