رگبار و رعد و برق سه استان جنوبی را فرا گرفته است


ساعت: 16:26
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۷
کد خبر: 1898108

سازمان هواشناسی با صدور اخطاری نارنجی اعلام کرد: امروز و فردا به ویژه در بعدازظهر در جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، شمال و شرق هرمزگان رگبار، رعد و برق، وزش باد شدید موقت و احتمال گرد و خاک خواهد بود. در مکان ها تگرگ خواهیم داشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سازمان هواشناسی نسبت به فعالیت یک سامانه از امروز (یکشنبه) تا فردا (دوشنبه) در کشور هشدار نارنجی رنگی صادر و اعلام کرد: امروز و فردا به ویژه در ساعات بعدازظهر در جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، شمال کشور. و شرق هرمزگان بارش خواهد بود. رگبار، رعد و برق، وزش باد موقتی شدید و احتمال وزش گرد و خاک و در نقاطی که تگرگ دارند تگرگ خواهیم داشت.

بر اساس این گزارش، افزایش ابرهای همرفتی نیز روز سه شنبه در جنوب سیستان و بلوچستان، هرمزگان، جنوب غرب کرمان، شرق و شمال فارس، شرق کوگیلویه و بویراحمد، شرق چهارمحال و بختیاری، جنوب و غرب اصفهان، شرق لرستان و جنوب غربی رخ می دهد. جنوب غربی مرکزی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت همراه با رگبار پیش بینی می شود.

اداره هواشناسی خطر طغیان جاده ها، طغیان فصلی رودخانه، صاعقه، خسارت ناشی از وزش باد شدید، در مناطق مستعد با وزش موقت گرد و غبار و احتمال آسیب به صنعت کشاورزی به دلیل خطر این سامانه را صادر کرده است. و بستر رودخانه های فصلی، عشایر عشایری در کوهستان وجود ندارد و توصیه می کند از فعالیت های کوه نوردی خودداری شود.

دیدگاهتان را بنویسید