ریشه های جاذبه و دافعه آخرین بیانات مقام معظم رهبری


ساعت: 19:41
تاریخ ارسال: 10/01/1401
کد خبر: 1919350

رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانات اخیر خود به موضوعات مهمی از جمله تبلیغات ضعیف رسانه ای جنایات منافقین اشاره کردند، اما چرا رسانه های انقلابی در این زمینه ضعیف بودند؟

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ از جانب شبکه خبری تهران نیوزحسین بوذری، فعال رسانه ای در یادداشتی نوشت: رهبر معظم انقلاب نهم آذرماه در دیدار با خانواده شهدای حادثه تروریستی شاهچراگ اظهار داشتند: ما فاقد سؤالات مرتبط با حوادث و تاریخ انقلاب اسلامی هستیم. و جنایات دشمنان در ارتباط با کارهای رسانه ای و تبلیغاتی، بنابراین «نسل جوان ما اطلاعات زیادی از وقایع گذشته از جمله جنایات منافقین ندارد».

به ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی برمی گردیم که گروهک تروریستی منافقین موسوم به سازمان مجاهدین خلق در کنار دشمنان انقلاب اسلامی، تجزیه طلبان و ضدانقلاب، انواع روش ها را برای شکست تحمل کردند. انقلاب اسلامی، اما با حضور مردم در صحنه در نقشه شوم خود نقش داشتند، روی آب بود.

حال سوال اینجاست که چگونه سازمان مجاهدین خلق خلق یا گروهک تروریستی منافقین جان گرفت و دیوانه های این گروهک با نهایت ظلم و بی رحمی مردم ایران به ویژه مردم کرمانشاه را به خاک و خون کشیدند.

گروهک تروریستی منافقین از 9 خرداد 1360 با هدف مبارزه مسلحانه علیه نظام جمهوری اسلامی فعالیت خود را آغاز کرد و در راستای کشتار افراد و مردم به فعالیت خود ادامه می دهد.

همانطور که بارها اعلام شده است، گروهک تروریستی منافقین، 17 هزار شخصیت سیاسی و مردم توسط این گروهک وحشی کشته شدند.

گروهک تروریستی منافقین در عملیات موسوم به «فروغ جاویدان» بار دیگر هویت وحشیانه و خونریز خود را نشان داد و فرقه رجوی با فریب اعضای گروهک تروریستی منافقین، آنان را وادار به مبارزه با جمهوری اسلامی و غرب و ارتش بعث کرد. عراق به آنها اسلحه داد. آنها در استان کرمانشاه انواع جنایات را مرتکب شدند.

روایتی از یکی از شاهدان عملیات مرصاد وجود دارد که می گوید اعضای گروهک تروریستی منافقین حاضر در بیمارستان امام خمینی (ره) کرمانشاه مردم بیمارستان را در حیاط جمع کرده و تیراندازی کردند، نمونه ای دیگر. از جنایات منافقین شهادت مظلومانه سید مهدی رضوی بود به گونه ای که چشمان شهید موسوی را بیرون آوردند و گوش های این شهید را بریدند و سیدمهدی موسوی به طرز فجیعی به شهادت رسید.

گروهک تروریستی منافقین از سوزاندن مردم و تیراندازی به سوی آنها تا قتل عام افراد مهم را امتحان کرد و بدترین جنایات را در حق مردم ایران به ویژه مردم کرمانشاه مرتکب شد و از این نظر شباهت زیادی به گروهک تروریستی داعش دارد.

عمل گرایی تبلیغ جنایات منافقین دور از دستاورد نیست

این در حالی است که برخی از نوجوانان و جوانان از جنایات گروهک تروریستی منافقین در گذشته های نه چندان دور اطلاع چندانی ندارند و نمی دانند که این گروهک تروریستی نوجوانان و جوانان را به ایجاد ناآرامی در ایران تشویق می کند. آنها برای مهسا امینی دایه ای که در گذشته بدترین و بدترین جنایات را در حق این افراد مرتکب شدند، از مادران خوبتر شده اند.

رسانه های معاند اعم از ایران اینترنشنال، صدای آمریکا، بی بی سی و… با تشویق جوانان و همراهی با آنان و تحریک جوانان کشورمان و بسترسازی برای حامیان و اعضای گروهک تروریستی منافقین تلاش می کنند. .

بیانات مقام معظم رهبری همگام با کارهای رسانه ای و تبلیغاتی برای افشای جنایات گروهک تروریستی منافقین و دیگر فرقه های تروریستی است.

متاسفانه رسانه ها تنها به موضوعات تخصصی مرتبط با رسانه خود می پردازند و رسیدگی به جنایات منافقین را به پایان سال موکول کرده اند. چرا عده ای از نوجوانان و جوانان بی اطلاع از جنایات منافقین در گذشته با فریب دشمنان و “بد جلوه دادن و خوب جلوه دادن” به جرگه شورشی می پیوندند و بعداً متوجه می شوند که راه را اشتباه رفته اند؟

واقعا چرا؟ چرا باید به دلیل کوتاهی رسانه ها در افشای جنایات منافقین و اطلاع رسانی به نوجوانان و جوانان به جایی برسیم که مقام معظم رهبری مجبور به اظهار نظر در این باره شوند.

به جرات می توان گفت که صدا و سیما نیز در حوزه نمایش گروه های تروریستی از جمله منافقین برای جوانان دست به دست نمی شود.

اکنون نمی توان ادعا کرد که امکانات رسانه ای نداریم، اکنون فضا فضای رسانه ای است و هر یک از رسانه های مطرح دنیا به طرق مختلف به دنبال تأثیرگذاری بر مخاطب هستند و با رویکرد جذب و دافعه به دنبال ارث بردن هستند. اهداف آنها

حال رسانه های داخلی باید رویکرد «جاذبه» را در پیش بگیرند و کمترین دافعه را داشته باشند، این امر در سایه تبیین صحیح رویکرد جذب و عمل گرایی امکان پذیر است.

الان برای اقدام خیلی دیر است، اما باید سریعتر، خیلی سریع عمل کنیم.

انتهای پیام/*

دیدگاهتان را بنویسید