جریان ولایت علی محور وحدت جامعه اسلامی/ بیانات مقام معظم رهبری حلال همه مشکلات است


ساعت: 16:09
تاریخ انتشار: 24.04.1401
کد خبر: 1883321

سیستان و بلوچستان در خطبه های مذهبی نماز جمعه پرورش یافت.

ائمه جماعت سیستان و بلوچستان در خطبه های دینی و سیاسی نماز جمعه این هفته گفتند: نهضت غدیر می تواند محور وحدت جامعه اسلامی باشد، امروز وحدت شیعه و سنی جنبش غدیر و آنچه مورد انتقاد قرار گرفت بر سر همه می آید. .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرهامون ، ائمه جماعت سیستان و بلوچستان در خطبه های دینی و سیاسی نماز جمعه این هفته با اشاره به اهمیت عید سعید غدیر خم گفتند: جریان غدیر می تواند محور وحدت مردم باشد. جامعه اسلامی، امروز وحدت شیعه و سنی از جریان غدیر است و چه انتقادی بر همه می آید، فرمایشات مقام معظم رهبری همیشه گوهر بوده است و باید همواره فرمایشات رهبر انقلاب را اجرا و اجرا کنیم. همه مناطق به خصوص در برخورد با دشمن.


جریان ولایت علی می تواند محور وحدت جامعه اسلامی باشد

آیت الله مصطفی محمدی; نماینده فقیه سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان در خطبه های نماز جمعه این هفته با بیان اینکه عید غدیر خم یکی از اعیاد بزرگ مسلمانان در اسلام است و از اهمیت بالایی برخوردار است، اظهار داشت: واقعه غدیر و اعلام ولایت امیرالمومنین (ع) به دستور. این خدا بود که به پیامبر وحی کرد و باید محقق می شد.


وی افزود: مسئله امامت و ولایت به قدری مهم است که اگر انجام نشود، رسالت پیامبر ناتمام می ماند و اگر این مهم را انجام ندهند، رسالت خدا و همت پیامبر خواهد بود. هدر رفت سالها تمام نمی شوند


امام جمعه زاهدان با اشاره به نشانه دیگری از اهمیت و حساسیت غدیر تصریح کرد: برای اجرای درست و موفقیت آمیز این ماموریت باید این کار را به درستی انجام دهند و به درستی ادامه خواهد داشت.


وی ادامه داد: منافقین و معاندان هر چه برنامه ریزی و تلاش کنند به سرانجام نخواهند رسید و ممکن است روزی قدرت را در دست بگیرند اما در مسیر و آینده تاریخ آنچه می ماند حق است.


آیت الله مهامی گفت: سیر امیرالمومنین(ع) در غدیر عملاً در ماندگاری اسلام و خط روشن راه پیامبر مؤثر بود که کفار از شکست و نابودی اسلام ناامید شدند.


وی با اشاره به جایگاه مهم و والای حضرت علی (ع) در روز غدیر خم، اذعان می کند: پیامبر بارها در مراسم و محافل غیررسمی از امانت حضرت علی (ع) صحبت می کرد، اما در روز غدیر خم از امانتداری حضرت علی (ع) صحبت می کرد. امامت و ولایت را رسمیت بخشید و با این مقام دین و برکت مسلمانان کامل شد.


امام جمعه زاهدان افزود: در غدیر چه گذشت؟ هر سال وصیت پیامبر است. پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم در سخنان خود می فرماید که چه کسی برای شما سزاوارتر از خود شماست و جان و کمال شما پیش روی شماست. اگر اینطور است باید دستور خدا و پیامبر محقق شود.


وی گفت: در میان اهل سنت و جشن غدیر، سلام و شعر در این روز رواج داشت و همه علما، اساتید و ائمه جمعه که منصب دارند، شیعه و سنی، این ایام را با بیان فضایل پیامبر اکرم (ص) جشن می گیرند. ) ص) و ائمه الله. و از قربان تا غدیر، از غدیر تا مباله، از مبله تا محرم، ایام مهمی است و هرکس باید بر اساس منابع خود از آن یاد کند تا به وحدت و انسجام و همدلی برسیم.

بیانات مقام معظم رهبری حلال همه مشکلات است

خجت الاسلام والمسلمین مختار سبکی امام موقت سراوان گفت: ما مانند حضرت ابراهیم (علیه السلام) و امام حسین (ع) نیستیم که امتحانات سخت الهی را پشت سر گذاشتند، بلکه حضرت ابراهیم (علیه السلام) را دوست داریم. و سالار شهیدان. امیدواریم در روز قیامت با این دو بزرگوار متحد شویم.

وی افزود: فرمایشات مقام معظم رهبری همیشه ارزشمند بوده است و ما باید همواره فرامین رهبر انقلاب را در همه عرصه ها به ویژه در برخورد با دشمن اجرا کنیم.

امام جماعت موقت سراوان با اشاره به موضوع نفوذ افزود: نفوذ گاهی از راه های اقتصادی، فرهنگی و امنیتی صورت می گیرد و در این زمینه دشمن تلاش می کند و با توجه به بیانات مقام معظم رهبری برخی از نفوذها اهمیت بیشتری دارد. نسبت به سایر نفوذها

حجت الاسلام والمسلمین سبکی خاطرنشان کرد: دشمنان انقلاب اسلامی برای تامین امنیت تلاش می کنند اما عوامل امنیتی کشور هوشیارانه در برابر هجمه دشمن ایستادگی کرده و توطئه های دشمن را خنثی می کنند.

وی تصریح کرد: نفوذی که رهبر انقلاب همواره مورد توجه بوده نفوذ فرهنگی است که عوارض خاص خود را دارد زیرا این بار دشمن به این سمت آمده است.

جهاد بهترین حربه برای مقابله با نفوذ فرهنگی دشمن را توضیح دهید

امام جمعه موقت سراوان تصریح کرد: بر اساس دستورالعمل و نسخه پیش بینی شده که تبیین جهاد است، موظفیم با تاکتیک های دشمن در این منطقه مقابله کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین سبکی گفت: دشمن به دنبال نفوذ فرهنگی و سیاسی است و رسالت ما در مقابل هجمه های دشمن تغییر تاکتیک است.

وی افزود: امروز جهاد تبیین که یک وظیفه و رسالت عینی است، آماده شدن برای جنگ و مقابله با آن، روشنگری و بصیرت افزایی بر عهده یکایک ماست چرا که حق و باطل با هم آمیخته شده و تنها ما می توانیم با این نفوذ مبارزه کنیم.

عید غدیر عامل وحدت بین مسلمانان جهان است

حجت الاسلام والمسلمین محمود حیدری پارسا در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان بنجار با اشاره به رعایت تقوای الهی و ولادت به برکت امام علی الناکی علیه السلام گفت: : زندگی سرشار از نور و صبر و استقامت در برابر مشکلات و دفاع از دین و دلگرمی است. آیین برهمن سرمشق ماست و صدور عبادت جامعه کبیره با مضامین والای امام شناسی یادگار گرانقدر این پیامبر است که باید بخوانیم

وی افزود: خدمات رسانی به معلولان عزیز و کارگران محترم نیازمند حمایت به ویژه در دوران بازنشستگی و از کارافتادگی قطعا باید افزایش یابد و ابلاغ سیاست های کلی تامین اجتماعی از سوی مقام معظم رهبری قطعا شکوفایی و آسایش بیشتر این قشر زحمتکش را به همراه خواهد داشت. ” تبدیل شد.

حیدری پارسا با اشاره به عید غدیر خم تصریح کرد: این عید بزرگ که به فرموده مقام معظم رهبری مایه وحدت مسلمانان و نجات بشریت است و بالاتر از همه اعیاد است و همه ما باید این پیام جهانی را تبلیغ کنیم. پیامبر گرامی اسلام (ص) گرامی باد

خطیب نماز جمعه بنجار گفت: در خصوص امور بین الملل و همکاری با ابرقدرت ها و سودجویان دروغین و رمز خدایان دروغین این سوال مطرح است که آیا اعتماد آمریکا موجب رونق اقتصادی می شود یا خیر؟ در حالی که تاریخ نشان می دهد که کشورهایی که به آمریکا اعتماد مطلق داشتند، نه تنها نتوانستند توسعه پیدا کنند، بلکه باعث نابودی دولت و اقتصاد آنها شدند.



اعتماد غرب اقتصاد دولت ها را نابود می کند

حجت‌الاسلام محمود حیدری پارسا با اشاره به سخنان زیاده‌روی رئیس‌جمهور پریشان آمریکا که ایران را تهدید کرد، گفت: در حالی که همه می‌دانند آمریکا کوچک‌تر از آن است که بخواهد به تاسیسات هسته‌ای ما ضربه بزند و در صورت حمله قطعاً این کار را خواهد کرد. با پاسخ قاطع و کوبنده جمهوری اسلامی ایران مواجه خواهد شد.


وی به خبر اجرای موفقیت آمیز طرح رازک در منطقه سیستان اشاره کرد و گفت: پس از سال ها مطالبه گری سکوی نماز جمعه و با اقدامات بعدی نمایندگان عزیز مردم در شورای اسلامی و تلاش مسئولین سپاه و قرارگاه قدس امیدواریم تدارک این کار بزرگ موجب رونق اقتصاد شود. و باید معیشت مردم محقق شود تا شاهد کوچ برگشتی مردم به منطقه سیستان باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید