ریشه های داخلی اعتراضات باید برطرف شود/ ابزار کنترل احزاب درگیر در اغتشاشات را داریم


ساعت: 13:11
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۵
کد خبر: 1918153

امام جمعه قم گفت: باید عوامل موثر بر اغتشاشات را تحلیل کنیم و راه حلی پیدا کنیم که از جمله آن می توان به حضور مدیریت اغتشاشات در خارج از مرزها اشاره کرد که برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران برای کنترل کشورها به فعالیت خود ادامه خواهد داد. عربستان سعودی، فرانسه و ما انگلیس را داریم، از جمله اقداماتی مشابه اقدامات آنها، بر اساس حکم الهی که این اقدامات بازدارنده خواهد بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از قم فردا، آیت الله سید محمد ساعدی در خطبه های نماز جمعه امروز در مسجد قدس قم گفت: مردم نان آور خدا و خانواده خدا هستند. محبوب ترین انسان نزد خداوند کسی است که به نام خدا به مردم خدمت کند و به جامعه منفعت برساند.

وی گفت: بر اساس آیات قرآن، بیت المال اهداف خاصی دارد و بسیاری از مردم از این ثروت بهره ای نمی برند، از جمله منافقین از این صدقه بی بهره اند. استفاده از این خیرات برای اصناف و مستمندان است، البته فقیر بودن اصناف شرط نیست، همچنین افراد غیر مؤمن یا افراد دیگری که در مرزهای اسلامی برای امنیت مناطق اسلامی کمک می کنند. از زکات و زکات بهره مند شوید، حاکم شرع می تواند از زکات برای آزاد کردن بردگان خرج کند حتی اگر فقیر نباشند و برای هر کار خیری در جامعه اسلامی می توانید از زکات و هر چیز دیگری استفاده کنید. از اموالی که در اختیار حاکم شرع بود استفاده کرد.

امام جمعه قم بیان کرد: مسئولان شرکت گاز نسبت به مصرف بی رویه گاز هشدار می دهند. مصرف بی رویه گاز و انرژی مشکل جدیدی در کشور نیست. بیشترین مصرف ما در بخش غیرمولد از جمله مصرف داخلی است که مشکلات زیادی را به همراه داشته است، توجه به آموزه های قرآنی مردم صرفه جویی را مد نظر قرار دهند.

ساعدی خاطرنشان کرد: به گفته رهبر انقلاب، پژوهش باید برای رسیدن به مرجعیت علمی و حل مشکلات کشور باشد، بنابراین پژوهش یک رسالت است.

وی ضمن گرامیداشت روز حمل و نقل گفت: در سال 62 رانندگان در پاسخ به ندای رهبر کبیر انقلاب امام خمینی (ره) مبنی بر انتقال کالاهای مورد نیاز به بنادر رفتند. به مشکلات این قشر زحمتکش رسیدگی کنید.

ساعدی از شهید مفتح یاد کرد و افزود: دشمنان از دیرباز به دنبال جدایی دو قشر تأثیرگذار حوزه و دانشگاه بودند و سال هاست که این توطئه ها دنبال می شود.

امام جمعه قم افزود: مردم ما در این چند روز دو سرباز را از دست دادند، سردار قاسمی رهبر جبهه ها و کشته شدن مولوی عبدالواحد ریگی امام جمعه محبوب هش به گفته رهبر انقلاب عاملان باید رسیدگی شود.

ساعدی تاکید کرد: باید عوامل موثر بر اغتشاشات را تحلیل کنیم و چاره اندیشی کنیم، سه عامل در این اغتشاشات دخیل بود، اول وجود مدیریت اغتشاشات در خارج از مرزها که همچنان در مقابله با نظام جمهوری اسلامی فعال خواهند بود. ایران بیانیه هایی برای کنترل کشورهای عربستان، فرانسه و انگلیس داریم، از جمله اقداماتی مشابه اقدامات آنها بر اساس حکم الهی که بازدارنده خواهد بود و شبکه هایی که ایجاد کرده اند شناسایی و آنها را خنثی می کند.

امام جمعه قم گفت: عامل دوم وجود شبکه ها و محافل واقعی با عناوین هنری و شبکه های مجازی در میانه ایران است که باید رام شوند.

امام جمعه قم تصریح کرد: درصد قابل توجهی از مردم خواستار حل مشکلات اقتصادی بودند.

سعیدی گفت: نابسامانی های تربیتی و اخلاقی در فضای آموزشی کشور در تعدادی از مدارس و دانشگاه های کشور نشان دهنده نوعی مهجوریت در این مراکز است، آموزش و پرورش قلب مدیریت دانش آموزی کشور است.

وی با اشاره به اینکه اقدامات انجام شده در دانشگاه ها کاستی های آموزشی این مراکز را آشکار می کند، باید تلاش شود تا معلمان و اساتید پاسخگو باشند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید