زارع پور: چیزی به نام «اینترنت ملی» / «طرح دفاعی» نداریم، اما برخی با این نام نان می خورند.

زارع پور: چیزی به نام «اینترنت ملی» / «طرح دفاعی» نداریم، اما برخی با این نام نان می خورند.

روز جدید وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره آخرین وضعیت طرح دفاع گفت: عده ای بالاخره نان درست می کنند و نان می خورند اما چیزی به نام طرح دفاعی برای اجرا تصویب نشده است.

عیسی زارع پور با بیان اینکه بعد از اتفاقات اخیر در زیرساخت شبکه مخابراتی کشور بحث هایی برای ارتقای امنیت این شبکه مطرح شده است، گفت: پیگیر هستیم تا بتوانیم فضای امنی را برای کسب و کار مردم فراهم کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: در روزهای اخیر همایشی با عنوان «همایش تاب آوری شبکه ملی اطلاعات» داشتیم که در آن ظرفیت هایی که در کشور وجود دارد هم در حوزه سخت افزاری و هم در حوزه نرم افزاری بررسی کردیم. پنل های مختلفی برگزار شد.

وی تاکید کرد: کل اجماع این همایش بر این بود که برای ارتقای امنیت زیرساخت ها چه باید کرد چرا که زندگی مردم به این فضا وابسته شده است، اطلاعات شخصی، سازمانی و دولتی در این بستر رد و بدل می شود. این یکی از اولویت های ما در وزارت ارتباطات است.

زارع پور درباره آخرین وضعیت «اینترنت ملی» گفت: چیزی به نام اینترنت ملی نداریم.

وی درباره «طرح پدافندی» گفت: هنوز چیزی به نام طرح دفاعی تصویب نشده است و چیزی به این نام نداریم. بالاخره بعضی ها آبجو درست می کنند، بازی می کنند، نان می خورند، اما هیچ چیزی برای اجرا تایید نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید