وزیر ارتباطات: ما “برنامه دفاعی” نداریم. تا زمانی که چیزی به قانون تبدیل نشود نیازی به اجرا نداریم/ هفته گذشته خطوط ترافیک اینستاگرام برای چندین ساعت قطع شد. اختلال متناوب رخ می دهد

وزیر ارتباطات: ما “برنامه دفاعی” نداریم.  تا زمانی که چیزی به قانون تبدیل نشود نیازی به اجرا نداریم/ هفته گذشته خطوط ترافیک اینستاگرام برای چندین ساعت قطع شد.  اختلال متناوب رخ می دهد

روز جدید عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به جماران گفت: دولت چگونه می تواند کاری را که هنوز تصویب نشده و در مجلس است اجرا کند؟! من بارها گفته ام که ما چیزی مثل قانون و طرح حمایتی نداریم. در مجلس بحث می شود و هنوز به قانون تبدیل نشده است و تا زمانی که قانون نشود ما موظف به اجرای آن نیستیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تأکید بر اینکه چیزی به نام «قانون» و «طرح دفاعی» نداریم، گفت: به دنبال فیبر گذاشتن هستیم و می‌خواهیم خانه‌ها را با فیبر وصل کنیم تا سرعت‌ها چند صد است. برابر با تجربه وضعیت فعلی. الان در 10 استان شروع کرده ایم و هفته آینده انشالله دو سه استان باز و آماده تحویل به مردم می شود.

عیسی زارع پور در حاشیه تجدید میثاق دولت با آرمان های امام خمینی (ره) در خصوص ارتباط اختلالات پیش آمده در اینترنت با اجرای طرح امنیتی به خبرنگار جماران گفت: اختلالات در فضای مجازی هفته گذشته اتفاقی افتاد که حل شد، الان مشکلی نداریم. دولت چگونه می تواند چیزی را که هنوز تصویب نشده و در مجلس است اجرا کند؟! من بارها گفته ام که ما چیزی مثل قانون و طرح حمایتی نداریم. در مجلس بحث می شود و هنوز به قانون تبدیل نشده است و تا زمانی که قانون نشود ما موظف به اجرای آن نیستیم.

سه هفته پیش در کانادا، اینترنت کل کشور به مدت 24 ساعت قطع شد. اختلالات رخ می دهد
هفته گذشته خطوط ترافیک اینستاگرام برای چند ساعت قطع بود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: ما موظف به ایجاد یک شبکه پرسرعت، با کیفیت و ایمن برای مردم هستیم و برای آن تلاش می کنیم. بلایا در همه جای دنیا اتفاق می افتد. سه هفته پیش در کانادا، اینترنت کل کشور به مدت 24 ساعت قطع شد، این اختلالات رخ می دهد.

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره علت قطعی اینستاگرام در هفته گذشته گفت: خطوطی که ترافیک اینستاگرام روی آن بود چند ساعتی قطع شد و برطرف شد و اکنون داشبورد داریم و در یک لحظه در حال بررسی هستیم. ما هیچ مشکلی نداریم. وقفه های دوره ای اتفاق می افتد، به عنوان مثال هفته گذشته 45 کنسرت ما به طور موقت قطع شد. این ماهیت وب است.

ما اینترنت را از طریق فیبرهای نوری که به کشورهای دیگر متصل هستند، ارائه می دهیم

زارع پور یادآور شد: ما اینترنت را از طریق فیبرهای نوری که به کشورهای دیگر متصل هستند، ارائه می کنیم. از شمال، جنوب و غرب گاهی اوقات قطع می شود، اما ممکن است مشکلی پیش بیاید، اما به اینها اختلال نمی گویند و طبیعی است. مثل شبکه برق که گاهی در جایی خراب می شود یا اتفاقی می افتد.

وی در پایان تاکید کرد: به دنبال راه اندازی فیبر نوری هستیم و می خواهیم خانه ها را با فیبر نوری به هم متصل کنیم تا نسبت به شرایط فعلی سرعت چند صد برابری را تجربه کنند. الان در 10 استان شروع کرده ایم و انشالله هفته آینده در دو سه استان افتتاح می شود و آماده تحویل به مردم است. تا پایان دولت انشالله این امکان را فراهم می کنیم که 80 درصد خانوارها در تمام استان ها در صورت تمایل از آن استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید