زاهدی نماینده مجلس: جمهوری اسلامی با معترضان برخورد تندی می کند/ خیلی ها تعجب می کنند که چرا پلیس حتی یک سلاح هم به همراه ندارد؟

زاهدی نماینده مجلس: جمهوری اسلامی با معترضان برخورد تندی می کند/ خیلی ها تعجب می کنند که چرا پلیس حتی یک سلاح هم به همراه ندارد؟

روز جدید محمدمهدی زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در شورای اسلامی به اتفاقات چند سال پیش ترکیه اشاره کرد و گفت: چند سال پیش شبه کودتا در ترکیه رخ داد که بالغ بر 400 هزار نفر از مقامات عالی رتبه کشور در آن حضور داشتند. عزل یا روانه زندان شدند. اما ما دیدیم که جمهوری اسلامی چگونه با معترضان با این لطافت برخورد می کند و خیلی ها متعجبند که چرا پلیس حتی یک سلاح هم به همراه ندارد.

نماینده مردم کرمان و راور در شورای اسلامی گفت: بحث مرحوم مهسا امینی عذرخواهی بود چرا که طبق اظهارات حزب دمکرات و کومله مشخص است که این اعتراضات از قبل برنامه ریزی شده بود و دشمنان جمهوری اسلامی دنبال بهانه بودند».

محمدمهدی زاهدی در خصوص اتفاقات چند هفته اخیر کشور گفت: نظر ما همان فرمایشات مقام معظم رهبری است و طبق فرمایشات ایشان باید با نفاق، استکبار و صهیونیست برخورد جدی شود و با جوانانی که دچار مشکل شده اند برخورد جدی شود. تحت تاثیر فضای مجازی رفتار احساسی داشته باشد، باید مدارا کرد

وی می افزاید: بحث مرحوم مهسا امینی عذرخواهی بود چرا که طبق اظهارات حزب دمکرات و کومل مشخص است که این اعتراضات از قبل برنامه ریزی شده بود و دنبال بهانه بودند.

نماینده مردم کرمان و راور در شورای اسلامی با یادآوری حادثه خفگی «جورج فلوید» توسط پلیس آمریکا، گفت: سوال اینجاست که کدام کشور اروپایی یا نهادهای بین المللی حقوق بشری بیانیه ای برای برخورد با این حادثه صادر کرده است. پلیس آمریکا علیه این فرد. حالا اینگونه علیه جمهوری اسلامی بیانیه می دهند.

به گفته زاهدی، جوانان به ویژه در دهه 80 باید دانش عمومی خود را از سیاست بین الملل افزایش دهند تا بتوانند تحلیل مناسبی از مشکلات داشته باشند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات شورای اسلامی در ادامه به حوادث چند سال پیش ترکیه اشاره کرد و افزود: چند سال پیش شبه کودتا در ترکیه رخ داد که طی آن بیش از 400 هزار نفر از مقامات عالی رتبه کشور خلع یا عزل شدند. به زندان فرستاده شد ما دیدیم که جمهوری اسلامی چگونه با معترضان رفتار می کند و بسیاری از مردم تعجب می کنند که چرا پلیس حتی یک سلاح هم با آنها ندارد.

نماینده مردم کرمان و راور در شورای اسلامی به موضوع فشار اقتصادی به مردم اشاره کرد و افزود: موضوع ارز 4200 تومانی را می شد بهتر مدیریت کرد تا فشار اقتصادی به مردم تحمیل نشود. قرار بود کارت های بانکی ویژه ای برای خرید کالا صادر شود تا با این طرح فشار اقتصادی کمتری به مردم وارد شود، اما وقتی این موضوع به خوبی مدیریت نشد، بهانه ای برای استکبار و مخالفان نظام ایجاد کرد تا عده ای را در کشور تحریک کنند. مردم با وجود مشکلات بسیار صبور هستند

زاهدی معتقد است که رهبری عمومی کشور باید به اقتصاد و معیشت مردم توجه ویژه داشته باشد زیرا مردم مشکلات اقتصادی دارند و مدیران نیز باید برای کاهش فشار عظیم اقتصادی بر جامعه به ویژه اقشار ضعیف و متوسط ​​چاره اندیشی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید