زباله های عفونی در دو برجستگی دشت روم بویراحمد ریخته می شود

ساعت: 14:49
تاریخ انتشار: 1400/08/25
کد خبر: 1784823

کهگیلویه و بویراحمد در جلسه شورای پسماند بررسی شد;

مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد به شرایط نامناسب برای تخلیه زباله در دو یال دشت روم اشاره کرد و گفت: زباله های عفونی نیز در این منطقه تخلیه می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح زاگرس ، جلسه کارگروه پسماند صبح امروز با حضور معاون عمرانی، روسا و کارکنان دستگاه های اجرایی برگزار شد.

مدیرکل محیط زیست استان به برگزاری دومین نشست پسماند اشاره کرد و گفت: زباله های عفونی در دو پشته رومی ریخته می شود.

هاشمی در این جلسه با بیان اینکه زباله ها تبدیل به یک معضل شده است، گفت: زباله های ویژه و عفونی در بیمارستان باید ضدعفونی و عادی و در نهایت دفع شوند. در این زمینه دانشگاه علوم پزشکی همکاری لازم را ندارد.

فروزان نماینده علوم پزشکی با اشاره به اینکه حوزه پسماندهای عفونی در قالب قرارداد بی خطرسازی می شود، گفت: بیمارستان امام سجاد(ع) با اختیارات خود به موضوع بی خطرسازی پسماندهای عفونی می پردازد و وظایف آن بر عهده این بیمارستان است. مسئولیت بیمارستان

4151cef2 eb58 4d5d 9506 719ec0ce3472 خبر خاکستری

معاون عمرانی استاندار بر لزوم پایش پسماندهای بیمارستانی توسط دانشگاه علوم پزشکی و معاونت بهداشت و درمان پسماندهای عفونی بیمارستان امام سجاد (ع) و هر دو دشت دشت روم تاکید کرد.

فروزان نماینده پزشکی به تصفیه خانه بیمارستان امام سجاد(ع) اشاره کرد و گفت: برنامه دستگاه های تفکیک زباله پسماندهای عفونی در بیمارستان امام سجاد(ع) وجود دارد که از سوی دیگر اجرای آن به عهده گرفته شده است. بخش خصوصی

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی به مشکلات زباله در یاسوج و دهدشت اشاره کرد و گفت: شرکت های خصوصی در بیمارستان های یاسوج و دهدشت در زمینه پسماند فعال هستند و شرکت دیگری خواهان این موضوع است.

وی افزود: زباله های عفونی پس از بی خطرسازی به محل دوپشته منتقل می شود.

معاون شهردار این نشست با اشاره به اینکه زباله های عفونی توسط بیمارستان ها در حال بی خطرسازی هستند، گفت: زباله های ایمن با حفر گودال در دو انبوه در رم دفن می شوند.

مدیرکل شهر شهامت با بیان اینکه تمامی زباله ها و دفن ها باید توسط شهرداری مدیریت شود، گفت: مکان یابی و محل دفن مشخص شود.

معاون عمرانی منطقه به پروژه دفن زباله در مرکز استان اشاره کرد و گفت: در سال های اخیر عملیات خاصی انجام نشده و در ردیابی نیز پیشرفت هایی حاصل شده است و در مرحله اول باید بسته بندی زباله ها رعایت شود. “

49abbde0 9eba 466c b6d5 40d5e90da739 خبر خاکستری

معاون عمرانی بخشداری بر انتقال نخاله ها و نخاله های روستاییان برای جلوگیری از ریختن زباله در حاشیه جاده تاکید کرد.

حاجی زاده بر بهره برداری از فاز اول کارخانه بازیافت زباله دشت روم در مدت 15 روز و شناسایی و تملک زباله های سرگچینه، دوپاست روم و تل خسرو تاکید کرد.

هاشمی همچنین به عضویت قانونی مدیریت پسماند خارج از محدوده شهری اشاره کرد و گفت: مدیریت پسماند خارج از شهر بر عهده بخشداری ها است.

احمدی کیش شهردار سپیدار مدیریت و ساماندهی پسماند را زمان بر دانست. وی گفت: روستاییان تجهیزات کافی برای جمع آوری زباله ندارند. بدون زباله در این راستا کارخانه زباله از یک سو و از سوی دیگر استفاده از ظرفیت پلیس راهنمایی و رانندگی در مبادی ورودی برای جریمه متخلفانی که زباله می ریزند در دستور کار قرار گیرد.

معاون عمرانی وزیر ساختمان گفت: زباله ها و پسماندهای ورودی ها باید ظرف 15 روز مشخص و تملک شود و در صورت وجود مشکل در تجهیزات آن منعکس شود تا اقدامات لازم انجام شود.

هاشمی در ادامه به یکی دیگر از دستور کارهای این جلسه در خصوص مدرسه ای در حوزه نجف آباد که با فاضلاب خاکستری محصور شده و برای اهالی خطر دارد، اشاره کرد و گفت: بازدید از این مدرسه و مشکلات آن باید توسط نماینده پزشکی انجام شود. وی بر بازدید از این مکان تاکید کرد و در صورت مشخص نشدن وضعیت نهایی تا 10 روز دیگر به مراجع قضایی معرفی خواهد شد.

فرماندار دنا در این جلسه به مشکلات زلزله در شهرستان دنا اشاره کرد و گفت: 20 هکتار زمین زباله های ساختمانی ناشی از زلزله در روستای توت نده با اخذ مجوز برای محیط زیست و طبیعی رسیدگی شده است. منابع

معاون عمرانی استانداری منطقه با بیان اینکه اگر زباله ها به درستی مدیریت نشود باعث ایجاد بیماری می شود، گفت: به گفته وی باید مدیریت علمی در مدیریت پسماند و مدیریت سالم آن و همچنین پسماندهای ساختمانی انجام شود.

حاجی زاده با اشاره به اینکه زباله های ساختمانی و کلینیک های بیمارستانی و پسماندهای خانگی باید به صورت بهداشتی در دستور کار قرار گیرد، گفت: در صورت عدم مدیریت صحیح پسماندها و زباله ها باید هزینه های هنگفتی برای درمان متحمل شود.

وی بر لزوم مدیریت و تصمیم گیری پسماند تاکید کرد و افزود: نظافت و زیباسازی ورودی های شهر یکی از موضوعات مهم است. در شرایط فعلی نگهداری ورودی و خروجی ها مملو از زباله است. نظافت در این معابر یکبار رعایت نمی شود.

این مسئول از نبود نظافت در ورودی شهرها گلایه کرد و گفت: اولین ماموریت مدیریت شهری زیباسازی است. از طرفی نظافت محیط اطراف شهرها باید زیر نظر مدیرکل شهرداری انجام شود. امور و مدیرکل امور روستایی.»

4f2533eb ac75 4f24 a271 3c49e2c7e287 خبر خاکستری

وی گفت: فاز اول کارخانه بازیافت دشت روم به بهره برداری می رسد و در دستور کار مدیرکل این شهرستان قرار می گیرد.

حاجی زاده به لزوم ایجاد سایت های بازیافت زباله در شهرستان های گچساران و کهگیلویه اشاره کرد و گفت: شایسته نیست طبیعت بکر مرکز استان از زباله در خیابان ها آسیب ببیند.

وی بر لزوم مدیریت پسماند و فرهنگ سازی رسانه ای برای مردم تاکید کرد و گفت: مدیریت جدی پسماند باید در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید