زلینسکی خواستار حذف روسیه از شورای امنیت شد


ساعت: 20:51
تاریخ انتشار: 1401/01/16
کد خبر: 1819844

رئیس جمهور اوکراین با تکرار ادعای جنایات جنگی در اوکراین خواستار حذف روسیه از شورای امنیت سازمان ملل شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ولادیمیر زلینسکی رئیس جمهور اوکراین سه شنبه شب در شورای امنیت سازمان ملل سخنرانی کرد و خواستار حذف روسیه از برجام شد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، زلنسکی به شورای امنیت سازمان ملل گفت: وحشتناک ترین جنایات جنگی از زمان جنگ جهانی دوم در اوکراین انجام شده است.

زلنسکی از شورای امنیت سازمان ملل خواست مسئولیت کامل اقدامات روسیه در اوکراین را بپذیرد.

وی گفت: امنیتی که شورای امنیت باید تضمین کند کجاست؟ اگرچه شورای امنیت وجود دارد، اما صلح وجود ندارد. “پس این آرامش کجاست؟”

زلنسکی خواستار حذف روسیه از شورای امنیت سازمان ملل شد.

روسیه عملیات نظامی خود را در 24 فوریه (پنجشنبه 26 مارس) در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفت که هدف از این عملیات “حمایت از افرادی است که به مدت هشت سال توسط رژیم کیف مورد آزار و اذیت و نسل کشی قرار گرفته اند”.

در روزهای اخیر مقامات و رسانه های غربی مدعی شده اند که ارتش روسیه تعداد زیادی غیرنظامی را در شهر بوچا اوکراین کشته است.

روسیه این اتهامات را رد کرده است. دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین روز سه شنبه گفت که هرگونه اتهامی علیه روسیه در پرونده بوچا نه تنها “بی اساس” است بلکه “نمایش غم انگیزی است که به خوبی اجرا شده است”.

سخنگوی کرملین در پاسخ به سوالی درباره احتمال انجام تحقیقات در مورد حادثه بوچا گفت: ما باید امکان تحقیق را در نظر بگیریم.

وی ادامه داد: ما همچنان تاکید می کنیم که هرگونه اتهامی به روسیه و ارتش روسیه نه تنها بی اساس است، بلکه نمایشی کاملا صحنه سازی شده است و نمایشی غم انگیز بیش نیست.

وزارت دفاع روسیه همچنین گفت که شواهدی در اختیار دارد مبنی بر اینکه به اصطلاح “مرکز اصلی 72 عملیات روانپزشکی اوکراین” به انجام تبلیغات مشابه در روستایی در 23 کیلومتری شمال غرب کیف و همچنین در شهرهای سومی، کونوتوپ و شهرهای دیگر کمک کرده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید