زمانی که فعال ترین تیم در فصل نقل و انتقالات جام را از پرسپولیس ربود

زمانی که فعال ترین تیم در فصل نقل و انتقالات جام را از پرسپولیس ربود

ج: در همه جای دنیا سوپرجام اول فصل و قبل از شروع لیگ برگزار می شود، اما اینجا به عنوان یک کودک در جاده، این کودک تازه متولد شده تحت درمان است. شانزده هفته بعد از شروع لیگ و دو دوره جام حذفی، تازه یادشان افتاد که سوپرکاپ داشته باشند!

دوم: فولاد فعال ترین تیم در فصل نقل و انتقالات بود که برای ادامه لیگ و شروع لیگ قهرمانان آسیا به خوبی تقویت شد. آنها پنج بازیکن خریدند که قطعا مفید خواهند بود.

سه: خواب آلودترین تیم فصل نقل و انتقالات پرسپولیس بود که هنر فعلی اش جذب دروازه بان صنعت نفت آبادان و البته محمود خان وردبین بود. البته پرسپولیس چاره ای نداشت اما اگر یحیی بازیکنان فیکس سایر تیم ها را می خواست حتما می دانست که با پاسخ منفی مدیران و مربیان باشگاه ها مواجه می شد.

چهار: نبرد اصلی در این بازی روی نیمکت بود. جایی که همه بیشتر فریاد می زدند، بازی برنده شد. اشتباه پرسپولیس این بود که با فولاد وارد مسابقه فریادها شد. هیچ تیمی در لیگ به اندازه دازان فولاد ندارد!

پنج: بارها نوشته ایم و گفته ایم که استقلال و پرسپولیس از نظر شخصیتی و فنی جایگاه بازیکنان بزرگی هستند. فریزهای شماره 17 و 8 پرسپولیس برای شیری و اسد خیلی آزاد است. گرسنگی مردان یعنی تعداد فرشاد پای برو، مردی که در فینال لیگ قهرمانان و سوپرجام آسیا دو جام را به پرسپولیس واگذار کرد. قبلاً در مورد شماره 8 نوشته ایم.

ششم: در پرسپولیس غیبت مهره های کلیدی مانند ترابی، علیچاه، سرلک و نعمتی بسیار به چشم می خورد. پاس دادن توپ برای این تیم سخت بود تا یکی از ضعیف ترین نمایش های فصل را رقم بزند.

هفت: اکبریان یکی از بدترین و ضعیف ترین داوران یک دهه اخیر فوتبال ایران از داوری خداحافظی کرد. البته او این مسابقه را فوق العاده خوب بازی می کند.

هشت: جواد نکونام پس از 6 دیدار با پرسپولیس بالاخره پیروز شد. تیم او بعد از گل کاملاً کنترل بازی را در اختیار داشت و تیم بهتری برای جام بود. نکونام قدم به قدم مسیر مربیگری را طی کرده است اما انصافاً هیچکس از فوتبال فولاد لذت نمی برد.

نه: سال های قبل هر تیمی نتیجه نمی گرفت و شاکی بود، یکی با لحن خاصی و به حق کنار می گفت: از بهانه هایت قوی تر باش. اما این جملات شیک فقط تا زمانی اعمال می شود که طرف برنده باشید، وقتی ایرانی ها می بازند، همه یکسان هستند.

ده: بغض شتر مهدی هاشمی نسب از پرسپولیس بیست و یک سال و هشت ماه و نه روز نیست.

پی نوشت: در فوتبال باخت وجود دارد و قطعا پرسپولیس همیشه نمی تواند برنده شود، اما باخت بزرگ پرسپولیس اظهارنظر عجیب و غیرمنتظره طلبکاران و پوپولیست های باشگاه علیه علیرضا بیرانوندی بود که کمترین گل را در این تیم در چهار سال گذشته به ثمر رساند. البته بیرانوند پس از دریافت یک میلیارد تن و چند فقره چک، از شکایت خود پذیرفت که پنجره پرسپولیس را باز کند، البته میثار معمارزاده دوباره پنجره را بست!

دیدگاهتان را بنویسید