زمانی که همه چیز به طور غیرمنتظره ای برای ستاره استقلال تغییر کرد

زمانی که همه چیز به طور غیرمنتظره ای برای ستاره استقلال تغییر کرد

یک سال پیش اگر به خوشبین ترین هواداران استقلال هم می گفتید که سیدحسین حسینی در جام جهانی قطر به عنوان دروازه بان بازی می کند، باور نمی کردند. دروازه بان شماره یک استقلال اما در فصلی که کاپیتانی این تیم را برعهده دارد، همه درها به روی او باز شده و حالا امید اول کارلوس کی روش در داخل ایران در جام جهانی است. اما سیدحسین حسینی در یک سال اخیر چه شد که در دروازه تیم ملی ایستاد؟

4 سال تلاش مستمر

دروازه بانی که 4 سال پیش و قبل از جام جهانی روسیه در دو بازی اخیر ایران مقابل انگلیس و ولز با عدد فرد 24 در چارچوب ایستاده بود، امید زیادی به مسافر شدن در این تورنمنت داشت. اما در حالی که تا آخرین لحظات در اردو بود از لیست نهایی تیم ملی ایران کنار گذاشته شد. حسینی در 4 سال گذشته زحمات زیادی کشیده و راهی پر پیچ و خم را پیمود تا بتواند به پیراهن تیم ملی بازگردد. عملکرد خوب دروازه بان شماره یک استقلال به ویژه از شروع فصل گذشته لیگ برتر، او را به هدف بزرگ خود رسانده و اکنون به عنوان دروازه بان اول تیم ملی ایران به حساب می آید.

او جنگید، بهترین شد و به دنیا رفت

سیدحسین حسینی از ابتدای لیگ بیست و یکم سفر فوق العاده خود را برای صعود به جام جهانی آغاز کرد. در سالی که استقلال قهرمان لیگ برتر شد، 25 بازی برای این تیم انجام داد و 18 بار کلین شیت کرد تا رکورد کلین شیت در تاریخ لیگ برتر شود و دستکش طلای مسابقات را نیز به دست آورد. حسینی با نمایش های خوب نقش ویژه ای در قهرمانی استقلال داشت و دراگان اسکوچیچ، سرمربی وقت تیم ملی را متقاعد کرد که به اردوها دعوت شود. با بازگشت کارلوس کی روش به ایران، حسینی بار دیگر خود را در لیگ برتر ثابت کرد و به اردو دعوت شد. او در بازی های دوستانه ایران نیز نمایش خوبی داشت تا دروازه کی روش را ربوده و در نهایت به عنوان دروازه بان دوم راهی قطر شود.

یک فرصت بد برای بیرانوند و یک فرصت عالی برای حسینی

قبل از شروع جام جهانی مشخص بود که علیرضا بیرانوند شماره یک دروازه تیم ملی خواهد بود. همین اتفاق افتاد و بازی با انگلیس را با بیرانوند شروع کردیم اما مصدومیت زودهنگام او این بار به سیدحسین فرصت داد. اگرچه 6 گل دریافتی انگلیس انتقاداتی را نسبت به عملکرد حسینی در پی داشت، اما با توجه به اینکه او از نظر فنی در گل های خورده مقصر نبود، کی روش بار دیگر به دروازه بان شماره 24 تیمش اعتماد کرد و نتیجه آن نمایش فوق العاده مقابل ولز بود. سیدحسین در دومین دیدار جام جهانی موفق شد با سیوهای خوب دروازه خود را بسته نگه دارد و سومین کلین شیت ایران در تاریخ جام جهانی را ثبت کند. البته او به عنوان اولین دروازه بان استقلالی لقب گرفت که در جام جهانی دروازه خود را بسته نگه داشت و از این حیث رکورد زد.

دیدگاهتان را بنویسید