زمان ثبت نام برای برندگان خرید و فروش خودروهای فرسوده

زمان ثبت نام برای برندگان خرید و فروش خودروهای فرسوده

دبیر انجمن صنفی مراکز اسقاط و بازیافت کشور زمان ثبت نام در سامانه نوسازی افراد برنده طرح تعویض خودروهای فرسوده را اعلام کرد.

دبیر انجمن صنفی مراکز اسقاط و بازیافت کشور از مهلت ۲ ماهه ثبت نام در سامانه توانبخشی برندگان طرح جایگزینی خودروهای فرسوده خبر داد.

سیدامیر احمدی افزود: پس از تصویب قانون ساماندهی صنعت خودرو از 10 بهمن ماه 1401 سامانه کارخانه حمل و نقل سوخت کشور مسدود و روند کاری برندگان طرح تعویض خودرو با مشکل مواجه شد.

وی ادامه داد: متأسفانه واگذاری کارخانه حمل و نقل سوخت از وزارت راه به وزارت ایمنی در زمانی انجام شد که برندگان در سامانه قدیم ثبت نام کرده بودند و گردش کار آنها در مرحله اولیه یا نهایی تکمیل نشده بود. با توجه به اینکه سامانه ستاد حمل و نقل سوخت حدود 3 ماه مسدود بود، در 9 فروردین 1402 سامانه جدیدی با نظارت وزارت امنیت راه اندازی شد و برندگان طرح تعویض خودروهای فرسوده هدایت شدند. به این سیستم، اما گردش کار به آرامی تکمیل شد.

دبیر انجمن صنفی مراکز ضایعات و بازیافت کشور گفت: تا هفته گذشته ثبت نام اولیه این افراد انجام می شد; در حال حاضر، صاحبان خودروهای دست دوم که برنده طرح معامله شده اند، پیامکی دریافت می کنند که به آنها 2 ماه دیگر فرصت داده می شود تا این روند را تکمیل کنند.

احمدی افزود: از سازمان توسعه می خواهیم سامانه جدیدی که راه اندازی شده را داشته باشد تا مالکانی که قصد مشارکت در طرح فروش نقدی را دارند از مزایای این طرح بهره مند شوند. خودروهایی که روی برگه سبز رنگ ستاره دارند یا با حروف بزرگ یا کوچک نوشته شده اند حتی نمی توانند ثبت نام کنند و صاحبان طرح جایگزینی نگران این مشکل هستند.

مشکلات برندگان طرح خرید و فروش خودروهای فرسوده

سیدامیر احمدی گفت: مالکان خودروهایی که به تازگی به مراکز اسقاط مراجعه کرده اند، اطلاعات و مدارک آنها در سامانه نوسازی جدید ثبت شده و روند کار آنها به راحتی انجام می شود، اما مالکانی که مدارک آنها در سامانه مرکز اسقاط ثبت شده است، قبل از حمل و نقل و سوخت اقدام می کنند. 1402 متاسفانه اطلاعات آنها در این سامانه جدید موجود نیست و مراکز اسقاط به دلیل عدم اطلاع رسانی قادر به پردازش این افراد نیستند.

وی ادامه داد: با توجه به پیامکی که خودروسازان برای این مالکان ارسال کرده اند و مهلت پایان اردیبهشت 1402 برای این مالکان تشویش ایجاد شده است.

دبیر انجمن صنفی مراکز ضایعات و بازیافت کشور اضافه کرد: از مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت تقاضا داریم هرچه سریعتر این موضوع را حل کنند تا این افراد بتوانند از طرح جایگزینی خودروهای داخل محدوده استفاده کنند. اصطلاح قانونی امکان ارسال مجدد پیامک به این صاحبان وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید