زمان پرداخت کلیه بازنشستگان تامین اجتماعی

زمان پرداخت کلیه بازنشستگان تامین اجتماعی

سید سلطان مرتضوی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در خصوص حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی و کشوری گفت: حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی و امنیت کشور احیا شده است. به نوعی حق سکونت آنها و حقوق فرزندان اضافه و ابلاغ شد. برای مستمری بگیران تامین اجتماعی از جمله فروردین ماه، پرداخت های فروردین ماه از دیروز آغاز شد. خدا کند تا 9 اردیبهشت ماه حقوق همه بازنشستگان تامین اجتماعی به همراه تمام مطالباتشان پرداخت شود.

وزیر تعاون، کار و مراقبت اجتماعی خاطرنشان کرد: تقریباً دیشب برآورد کردیم که تا پایان اردیبهشت ماه به 50 سازمان تامین اجتماعی پرداخت شود. خداوند همه عزیزان را حفظ کند.

مرتضوی در پاسخ به سوالی درباره بیمه کارگران ساختمانی گفت: در خصوص بیمه کارگران ساختمانی تقریبا در بهمن ماه سال گذشته مجلس طرحی را تصویب کرد و به دولت نیز ابلاغ شد. خود مجلس قوانین و مقرراتی را تحت عنوان طرحی در مورد بیمه کارگران ساختمانی ارائه کرده است. حالا می دانیم که خود نمایندگان مردم طرح اصلاحی داده اند. امیدواریم آنچه خوب و مصلحت است تصویب شود. هر چه قانون شود ما آن را اجرا می کنیم. گاه در بحث بیمه مردم تصور می کنند که دولت قانون را وضع می کند یا آیین نامه دولتی است در حالی که همه اینها بر اساس آیین نامه ها و مصوبات شورای اسلامی است که تشریفات قانونی آن پذیرفته شده و به شورا ابلاغ شده است. دولت. رئیس جمهور نیز برای اجرا به دستگاه های اجرایی ابلاغ کرده است. حالا اگر مجلس با برنامه ای که در دستور کار دارد اصلاحاتی انجام دهد ما هم اجرا می کنیم.

وی در خصوص آخرین وضعیت کالابرگ گفت: تا جایی که به کالابرگ مربوط می شود، وظیفه وزارت ما ایجاد سامانه است. ما همچنین سیستم کالابرگ را در سراسر کشور از دورافتاده‌ترین مکان‌ها تا شهرهای بزرگ راه‌اندازی کرده‌ایم. حدود 50000 اتحادیه وابسته بودند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه پیش بینی ما این است که در صورت اجرای این طرح، در بازه زمانی 20 تا 25 روزه، شاید روزانه 20 تراکنش به هر فروشگاه برسد و گفت: از منظر وزارتخانه تعاونی ها، بستر همه چیز در مورد تحویل کالا موجود است. رئیس جمهور همچنین بر اجرای مشکل کالابرگ تاکید زیادی کرد. معاون اول رئیس جمهور نیز جلساتی را در این زمینه برگزار می کند. انشاالله به محض تامین منابع و اطلاع رسانی، پلت فرم آماده استقرار کالابرگ در سراسر کشور خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید