زمستان عملیات در جنگ اوکراین را متوقف خواهد کرد


ساعت: 01:41
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۸/۲۳
کد خبر: 1910738

نیویورک تایمز گزارش داد: زمستان سرد می تواند عملیات ویژه ارتش روسیه در اوکراین را تا شش ماه متوقف کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش نیویورک تایمز، باران و نرم شدن زمین در اواخر نوامبر می تواند حرکت نیروهای اوکراین و روسیه را کند کند و بارش برف سنگین و هوای سرد احتمالی می تواند عملیات میدان نبرد را متوقف کند.

نیویورک تایمز به نقل از کالین کهل، معاون وزیر دفاع آمریکا در امور سیاسی، گفت: “شما در حال حاضر شاهد آب و هوای نامساعد در اوکراین هستید که کمی سرعت را کاهش می دهد.” شرایط گل آلود نیز حملات در مقیاس بزرگ را دشوار می کند.

در این گزارش آمده است که انتظار می رود درگیری در اوکراین به دلیل تعلیق اجباری تحرکات نیروها وارد مرحله جدیدی شود و ارتش روسیه بر حملات علیه زیرساخت های اوکراین متمرکز شود.

نیویورک تایمز همچنین به نقل از مقامات آمریکایی در دولت بایدن گزارش داد که برای واشنگتن مهم است که از توقف زمستانی برای افزایش عرضه تسلیحات به کیف استفاده کند.

در 24 فوریه، روسیه پس از درخواست کمک از جمهوری های دونتسک و لوهانسک برای دفاع از خود در برابر نیروهای اوکراینی، عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد.

در واکنش به درگیری نظامی، کشورهای غربی کمپین تحریمی گسترده ای را علیه مسکو به راه انداخته اند و به اوکراین تسلیحات می رسانند.

دیدگاهتان را بنویسید