زنان مزیت فعالیت کم را از مردان ربوده اند/ اکثر فدراسیون ها فقط به ورزش قهرمانی فکر می کنند


ساعت: 15:37
تاریخ ارسال: 04/11/1401
کد خبر: 1880274

رئیس فدراسیون ورزش های همگانی نسبت به کم کاری بانوان نسبت به آقایان هشدار داد و گفت: توجه بیشتر به ورزش بانوان وظیفه همه نهادها و سازمان هاست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون ورزش های همگانی، مراسم افتتاحیه لیگ ایروبیک ایران بعدازظهر امروز شنبه با حضور افشین ملایی رئیس فدراسیون، لیلا زکی زاده رئیس سیاست گذاری ورزش و دفتر توسعه بانوان، نسیم بن یعقوب، نایب رئیس بانوان فدراسیون، علیرضا مهدوی، رئیس سازمان ورزش های تفریحی و رقابتی و مریم عزیزالله، رئیس انجمن ایروبیک در آکادمی ملی المپیک برگزار شد.

در این مراسم افشین ملای با تاکید بر اینکه “زنان گوی برتری مردانه را ربوده اند”، گفت: لیگ ایروبیک بانوان آغازی است برای مقابله فعال و ساختارمند انجمن ایروبیک و گام با معضل کم تحرکی بانوان که باید او باشد. مشاهده کنید و بعد از پایان لیگ به جمع بانوان ورزشکار ایروبیک اضافه کنید.

وی ادامه داد: چرا ورزش در بین بانوان توسعه قابل قبولی ندارد؟ این سوالی است که ورزشکاران برتر کشور باید به آن توجه کنند و پاسخ مناسب را بیابند.

ملایی ادامه داد: فدراسیون ورزش های همگانی وظیفه خود می داند که زمینه حضور بانوان را فراهم کند. متاسفانه اکثر فدراسیون های ما فقط به ورزش قهرمانی اهمیت می دهند و هیچ توجهی به ورزش همگانی ندارند. بنابراین باید سعی کنیم این نقص را اصلاح کنیم.

رئیس FGS تاکید کرد: تنها فدراسیونی که برای رفع کم تحرکی برنامه دارد FGS است و با تمام قوا به این سمت خواهد رفت. در فدراسیون ورزش های عمومی، این مجموعه ای منحصر به فرد از برنامه ها است که برای جمعیت های مختلف طراحی شده است.

ملایی تاکید کرد: پس از دوران کرونا تصمیم داریم ظرفیت داخلی انجمن ها را فعال کنیم و هر انجمن با کمیته های مربوطه به عنوان یک فدراسیون برای رفع انفعال عموم بالقوه و بالفعل اقدام کند.

وی ادامه داد: چندین سال طول می کشد تا یک رویداد به برند تبدیل شود. بنابراین پایداری استپ شرط اصلی تداوم رویداد است و اگر تمرکز انجمن ایروبیک افزایش جامعه مخاطب باشد در آینده ای نه چندان دور با حمایت فدراسیون به فدراسیون تبدیل خواهد شد. و وزارت ورزش و جوانان.

در این مراسم مریم عزیزالله رئیس انجمن ایروبیک و استپ بر لزوم کاهش کم تحرکی بانوان در کشور تاکید کرد و اظهار داشت: تجربه موفق فدراسیون ورزش های همگانی در برگزاری لیگ تناسب اندام ایران و سایر مسابقات کشوری فدراسیون با مساعدت مسئولان فدراسیون و برنامه ریزی به لیگ ایروبیک جامعه ایران رفتیم.

عزیزالله تاکید کرد: در نظر داریم هر ساله این مراسم را برگزار کنیم و با برگزاری برنامه های فراوان به سمت افزایش فعالیت بدنی بانوان خواهیم رفت.

نسیم بن یعقوب نایب رئیس بانوان فدراسیون ورزش نیز از برگزاری این لیگ و سایر فعالیت های ورزشی ویژه بانوان ابراز خرسندی کرد و خاطرنشان کرد: در صورت تداوم لیگ ایروبیک می توانیم این رویداد را به صورت منطقه ای با کشورهای حاشیه خلیج فارس برگزار کنیم. .

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید