زندانیان در کدام بندهای زندان اوین با یکدیگر دعوا کردند؟

ساعتی پیش تصاویری از آتش سوزی زندان اوین در شبکه های اجتماعی منتشر شد و در همین راستا خبرنگار تسنیم برای ارسال گزارش تکمیلی از این حادثه راهی زندان اوین شده است.

در همین حال مرکز رسانه قوه قضائیه از آتش زدن کارگاه کارآفرینی زندان در پی درگیری تعدادی از محکومان و سرقت خبر داد.

بلافاصله پس از درگیری و آتش سوزی در کارگاه خیاطی زندانیان دارای محکومیت مالی و سرقت، مقررات زندان برای مهار درگیری وارد عمل شد و ایستگاه آتش نشانی مستقر در زندان بلافاصله عملیات اطفای حریق را آغاز کرد و آتش از قبل خاموش شد. واقع شده و خاموش شده است.

این گزارش نشان می دهد که نیروی انتظامی به سازمان زندان کمک کرده تا هر چه سریعتر به آرامش اوین کمک کند.

بر اساس این گزارش، درگیری بین زندانیان با رسیدن قوانین زندان کنترل شد.

یک منبع آگاه به تسنیم گفت: زندان اوین در حال حاضر تحت کنترل است و آتش خاموش شده است.

خبرنگار تسنیم نیز از روبروی زندان اوین گزارش داد که به نظر می رسد آتش مهار شده و در فضای بالای زندان اوین فقط دود دیده می شود و هیچ اثری از آتش سوزی وجود ندارد.

گزارش تکمیلی تسنیم از خارج از زندان اوین

خبرنگار تسنیم می گوید: در حال حاضر جو کاملا آرام است. نیروهای انتظامی و امنیتی در منطقه حضور دارند اما برخلاف برخی شنیده ها خبری از تجمع و شعار دادن نیست.

در اطراف اوین هنوز ماشین های آتش نشانی و امدادی وجود دارد، اما به غیر از دود کوتاه، هیچ نشانه ای از آتش سوزی دیده نمی شود و ظاهرا آتش خاموش است.

سیدجلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم از مهار آتش سوزی زندان اوین خبر داد و گفت: آتش نشانان در حال پاکسازی آتش هستند و علت حادثه در دست بررسی است. توسط کارشناسان.”

ماموران این اداره که بیش از 10 سال در زندان به سر می برد در عرض یک دقیقه به محل حادثه رسیدند.

در حالی که آتش سوزی یک کارگاه خیاطی را شعله ور کرد، کارکنان سایر آتش نشانی ها با تجهیزات در محل آتش سوزی حاضر شدند.

جزئیات دیگر آتش سوزی زندان اوین

یک منبع آگاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم از جزئیات حوادث امشب در زندان اوین گفت: ساعاتی پیش زندانیان بند 6 و 7 که بند سارقان و بند مالی زندانیان هستند با یکدیگر درگیر شدند اما به دلیل با توجه به اینکه تعداد قابل توجهی از این زندانیان بین خود درگیر بودند، وکیل بند با کمک نیروهای امنیتی سعی در متفرق کردن زندانیان داشتند.

در این میان تعدادی از زندانیان با سوء استفاده از فضای موجود انبار لباس را به آتش کشیدند.

وی گفت: مسئولان زندان برای اطفای حریق از نیروهای آتش نشانی کمک گرفتند و پس از مدتی آتش خاموش و اوضاع تحت کنترل قرار گرفت.

این مقام امنیتی با بیان اینکه بسیاری از اعضای بند ششم و هفتم زندان درگیر این درگیری نبودند، گفت: رفتار افراد درگیر در این درگیری بررسی خواهد شد.

این مسئول همچنین تاکید کرد: در درگیری زندانیان امروز هیچ زندانی امنیتی دخیل نبوده و اساسا قسمت زندانی امنیتی جدا و دور از بند سارق و مالی است.

دادستان تهران: درگیری زندان اوین ربطی به اغتشاشات اخیر ندارد

دادستان تهران همچنین می گوید: از ساعاتی پیش اوضاع زندان اوین آرام شد و آرامش حاکم است.

وی تاکید کرد: درگیری امروز زندانیان ربطی به اغتشاشات اخیر ندارد و اساسا بند امنیتی زندانیان جدا و دور از زندان های سارق و زندانیان مالی است که در آن آتش سوزی و درگیری رخ داده است.

دیدگاهتان را بنویسید