زن یکی از ارکان تمدن است

ساعت: 14:43
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۰۲
کد خبر: 1802445

مدیر حوزه علمیه جامعه الزهرا(س) در بیانیه گام دوم انقلاب با اشاره به نقش کلیدی زنان در سه محور خودسازی، جامعه پذیری و تهذیب گفت:

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش کوم فردا، سیده زهره برقعی، مدیر حوزه علمیه جامعه الزهرا(س) در پنجمین همایش بین المللی در گفتگو با خبرنگار بانو مهر با اشاره به مبانی گفتمانی و جریان تمدنی برای حل مشکلات جهان اسلام گفت: نگاه آینده نگر شکل گرفت. تمدن نوین اسلامی


وی با اشاره به بحران کنونی فکری در جهان اسلام گفت: اندیشمندان تمدنی از جمله مقام معظم رهبری، ایجاد یک جریان علمی و فکری را بزرگترین مانع برای تحقق این بینش از بحران فکری کنونی جهان اسلام می دانند. در سنت اسلامی دستیابی به علم اسلامی به عنوان یک راهبرد کلان.


مدیر حوزه علمیه الزهرا(س) با اشاره به تأسیس تمدن اسلامی که نیازمند ابزار علمی و تخصص منطبق با نظام ارزشی و ویژگی های اسلامی است، گفت: از سوی دیگر به دنبال استفاده از میراث مدرن بشری برای همراهی با اندیشه و تمدن بشری است. و بحران ها و مشکلات آن را حل کند و به تمدن نوین اسلامی برسد.


وی با اشاره به دو الزام اساسی برای ایجاد تحول اجتماعی مطلوب در جهان اسلام و دستیابی به تمدن نوین اسلامی، گفت: تولید اندیشه نوین دینی یا قیام علمی و اسلامی سازی، دانش یا نهضت نرم افزاری، تولید نرم افزار علوم و علوم انسانی و بازسازی فضای اجتماعی. شبکه روابط یا شکل گیری سبک زندگی اسلامی بر اساس نظام معنایی گفتمان تمدن اسلامی سبک زندگی اسلامی یکی از محورهای اصلی شکل گیری تمدن نوین اسلامی است.


بورگای با اشاره به نقش مادری که مهمترین مؤلفه سبک زندگی حضرت زهرا(س) است، گفت: تربیت و رفتار عاطفی، معنوی، حیاتی، خردمندانه و منصفانه با فرزندان یکی از مهمترین مؤلفه های زندگی است. سبک زندگی حضرت زهرا (س) و احترام به فرزندان و تأثیرگذاری نمونه مناسبی از تربیت صحیح کودکان در شکل گیری شخصیت و هویت کودکان است.


وی افزود: تلاش برای تربیت و تزکیه مشترک و تربیت دینی و اخلاقی و تاثیر آن از دوران کودکی یکی از مهمترین آموزه های سبک و سیره حضرت زهرا (س) برای تربیت صحیح فرزندان است.


مدیر حوزه علمیه الزهرا با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص نقش زن در خانه و خانواده گفت: مقام معظم رهبری نقش زن در خانه و تربیت انسان را اولین و مهمترین نقش و وظیفه می دانند. زنان؛ آنها همچنین به نقش زنان در عرصه های سیاسی و اجتماعی نگاه می کنند.
وی افزود: زن و مرد در ساختن جامعه اسلامی و به دنبال آن تمدن نوین اسلامی و مسئولیت اجتماعی شریک هستند.


بورگای با اشاره به ادعای گام دوم انقلاب و نگاه تمدن زن، آن را یکی از ارکان تمدن دانست و گفت: ایجاد نقشه و تربیت جوانان انقلابی در گام دوم انقلاب برای تمدن سازی نیز دارای ماموریت مهم


وی با اشاره به نقش مستقیم و غیرمستقیم زنان در جامعه، گفت: زنان می توانند با اداره نسل تمدن بر اساس بنیان های مناسب خانواده، تأثیر مستقیم بر علم، اقتصاد و جامعه داشته باشند و یا به طور غیرمستقیم نقش اجتماعی داشته باشند. اسلام. شیوه زندگی.”
مدیر حوزه علمیه الزهرا(س) با اشاره به نقش کلیدی زنان در سه محور خودسازی، جامعه پذیری و تمدن سازی در بیانیه گام دوم انقلاب خاطرنشان کرد: زنان نقش اساسی در آموزش جوانان مستقل دارند که این امر عبارت است از: محور اجرا

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید